Yrke

zuzzuki

New member
Tidigare:Radiopratare (gymnasiet), korvkioskförsäljare (Motorcross VM), Sambandsman/Terrängbilsförare på LV6 (Värnplikt), Danskursledare (för utvecklingsstörda), ungdomsinstruktör inom försvarsutbildarna, Extra som Hemglasschaufför och sedan en Yrkesförarutbildning 2009 CE + ADR + TRUCK + Y-komp utbildning (fick dock aldrig något jobb där..).

Nu: Statstjänsteman inom rättsväsendet.

Lite mer beskrivande: Expeditionsvaktmästare och Domstolssekreterare ;).

Man vet aldrig vart man kommer sluta har jag fått erfara, men här blir jag förhoppningsvis kvar ett bra tag. :)

/Christian


ha ha kul story...;)
 

Tessan67

New member
Fd sömmerska och tapetserare. Fanns inga jobb inom de yrkena så jag gick en utbildning till och blev ekonom inom företagsekonomi. nu är det ekonomi på jobbet och sömnad på fritiden. :)
 

tommysollen

New member
Hej på er där ute i mörkret

Man får veta vad folk har för hojar, men vad har dom för yrke
Jag är snickare, dock icke så arg som han i tven.
Ha de gott:D

Bra initiativ!

Jag är ansvarig för marknadsföring och pr inom sociala medier på VisitSweden - Sveriges officiella turistråd.
 

Pathfinder_5555

New member
Bytt jobb!
Börjar i nästa månad som Servicetekniker/installatör på ett företag som säljer utrustning till tandläkare typ stolar,röntgen,steriliseringsmaskiner etc
Skall bli göörkul :D
 
J

Janner

Guest
Gott och blandat

Jobbar just nu som konsult/maskiningenjör. mitt uppdrag just nu är som rälsritare i Ystad.

Dessutom har jag jobbat som godisförsäljare, bussförare, pälshantverkare, brödutkörare, montör, lite mer som konsult/maskiningenjör, sömmerska och charkbiträde. Även kort inhopp som läskförsäljare och vårdbiträde. Lite gott och blandat. :D
 

MiaSyrra

New member
Är intensivvårdssjuksköterska med utbildning inom katastrofmedicin, akuttriagering på skadeplats samt avancerad övervakning.
Det låter mer än vad det är, egentligen handlar det bara om att se till människor som slagit sig illa med lite extra fokus på saturation,cirkulation och perfusion.
Har i a f gjort en MSc om tillfredsställelse på arbetet och hur man tacklar livet när det är riktigt tufft. Det var nog det roligaste jag någonsin gjort.
Värnar om livet, är respektfull inför döden och tycker att Ban-knix är det roligaste man kan göra med byxorna på sig. ;)
På CV:t står det även akvariefiskförsäljare, hjälpreda åt Nationalteatern och Rolling Stones samt att ha fått betalt för att se någon andas.
 
Last edited:

Bansaie

New member
Jobbar med tele- & datakommunikation för järnvägens operativa system. D.v.s. att jag ser till att bl.a. Tågledningens system kan kommunicera och styra signalställverken och att Eldriften kan styra elsystemet så tågen får ström m.m.
 
Last edited:
Top