Någon som vet var man köper viltvarnare?
Har någon provat?
Har någon provat?
Har någon provat?
Jag har haft en "Deer Whistle" monterat på både hoj o bil under en del år, och det har visat sig fungera alldeles förträffligt.
Å andra sidan har jag inte ens varit ens nära att kollidera med vilt under de 30 år som gick innan jag monterade viltvarnare. Men det skadar ju inte.
Hej!
Jag har haft viltvarnare på mina två senaste Varadero...
Det fungerar än så länge till 100%, har inte haft ett enda vilt ståendes kvar eller som har försökt att gå upp på vägbanan under de senaste 6 åren, (kör mellan 3500-4000 mil/år och mycket natt samt skymmning).
Så, det är en bra investering... Placera rätt, så fungerar det lätt!!
Lycka till & släpp inte blicken... Man vet aldrig...
Tips:
Kika på denna länk:
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=97
Köpte mig en sådan på mässan och funderar nu på var jag ska placera den. Var hade du din på varaderon? På skärmen eller? Skulle det funka att sätta den på insidan av kåpan måntro?
Magnus
Hallå du....
Jag placerade den på framskärmen, så att den får in luft i visslan rakt framifrån...
Den är så liten, så ingen lägger märke till den...Men, är allt svart så är det kanske inte så konstigt...he he...
Vi syns, för tjyvingen....
Snart kommer myggen...![]()
Jag har funderat på en sådan vissla sedan i höstas då jag hade ett rådjur framför mig på vägen. Tror ni inte den skulle fungera innanför kåpan under lyset, där är det också fritt fram för fartvinden?
· Storlek i mm 24 b x 27 l x 22 h
· Liten storlek med låg profil som klarar de flesta automatiska biltvättar
· Genomströmmande konstruktion vilket är den mest effektiva bland fartvindsberoende varnare
· Självrengörande genom att luften som strömmar genom Viltvarnaren håller den normalt ren
· Tillverkad av kompositplast som klarar extrem värme och kyla utan att funktionen reduceras
· Perfekt för motorcyklar då konstruktionen är tillräckligt liten för att monteras diskret
· Tillverkad i USA
· Flexibel montering. Kan placeras upp & ned. Kan gömmas i grillen eller under stötfångaren.
· Monteras på några sekunder Fäster direkt på väl rengjord och torr yta och sitter sedan stadigt utan
påverkan av fukt, värme eller kyla.
OBS! Montera Viltvarnaren så rakt som möjligt mot luftflödet.
En vinkel på 80-100º krävs för att garantin ska gälla.
Urklipp från hemsidan
Vinkeln borde räcka?
Är det någon som varit med om att det inte fungerat? Dvs, att vilt korsat vägen eller stått kvar vid vägkanten?
Jo, men alla dom gubbarna har ju dött i viltolyckor och kan ju inte svara...
(Jag kunde inte låta bli...)