Hej har läst om alla synpunkter om att en Viltvarnare funkar eller inte funkar. Notera att det finns flera olika tillverkare med olika bra produkter!!
Sedan flera år har jag tillhandahållit Viltvarnaren "Save-a-deer" och har haft väldigt få reklamationer. Däremot har jag fått många positiva kommentarer, ofta från sådana som först varit tveksamma, men kommit åter efter några månader och säger "ta mig katten den funkade" och sedan köper han/hon flera stycken och har som "giveaway"till vänner å bekanta. Att den funkar på ren har jag bevis på genom folk i BMWklubben som åkte upp till årsmötet i Björkliden och fick då ofta stanna pga ren på vägen. Då de reste hemåt MED nymonterade Viltvarnare då lystrade och flyttade renarna på sig!! Har många fler mail från nöjda användare. Folk som kör efter mig i grupp säger att de ser skogsfåglar flyga upp och emellanåt blir hästar alldeles stirriga då jag passerar!! Har själv 2 konkreta fall, där jag fått bevis på att den funkar. I ena fallet en älgko i språng över ett gärde på väg tvärs över vägen , den tvärnitar och jag hinner förbi. Den andra gången ett rådjur som hoppade upp på vägen en bit bort, men vände direkt åter ner i diket.
Några användare som dagligen åker genom viltrika områden har beskrivit att de ser betydligt mindre vilt nu efter montering av Viltvarnare.
Jag rekommenderar att man ska köra som om inte Viltvarnaren finns och ha den enbart som en extra säkerhet.
Pris endast 70:-( i stort självkostnad) + porto. Skicka mail till
olof.ahlsen@telia.com så kan jag leverera dem från lager!
Tack för ordet!!