Vad kör du för båge?

Maru

New member
Ny på denna tråden....har varit medlem tidigare....;)

Hoj för i år...gixxer 750, ses vi på anderstorp på Söndag? :cool:

jan-olovj

Active member
I.A.F. ambitiös som frågar :rolleyes:

Jag gissar på att det är en ny beteckning på "skitraka" ... eftersom jag körde hoj senast i mitten av 80-talet och då just på en skitraka :D

En skitraka är ett redskap bonden mockar skit med. En pissruska Vill jag inte ens skriva vad det är. :eek:

Jan-Olov

MORR

New member
En skitraka är ett redskap bonden mockar skit med. En pissruska Vill jag inte ens skriva vad det är. :eek:

Jan-Olov

Skitraka var på den tiden en beteckning på lätt motorcykel (alltså 125cc). När jag var i ålder för lätt mc var det yamaha RD som gällde för de som ville åka fort. Numera vet jag inte hur 16 åringar har det :rolleyes:

Sture

New member
Sålde i höstas en Suzuki GSX 1100G. Härlig maskin, men för att förhoppningsvis bli bekvämare for min fru är en Suzuki Intruder 1500 införskaffad. Så till veckan är det nog dags för årspremiären.

/Sture

NoMekk

New member
Jag kör en Yamaha FZ6-S sedan i onsdags :)
Underbar hoj för en som inte kört på 35 år!
Men 76 mil på 4 dagar kompenserar mer än väl för det ;)

Bajen-Sam

New member
Min BMW R1150 GS har fått sällskap av en Suzuki VS Intruder 1400. :D

Photo_5267_825985.jpg

Rubbe

New member
Upptäckte just att jag inte följt upp tråden med ett kort på hojen.
A.gif

Kawasaki VN1600 Mean Streak

side2.jpg

Det sitter ett V&H Propipe på andra sidan och en Sissy är beställd (bra att fästa packning med). Väskor tillkommer också inom kort (de jag fick monterade förra veckan blev ju stulna första natten i garaget).
Så fort ekonomin tillåter ska pegs, grips, speglar och lampglas (blinker+broms) bytas till nåt roligare.
spoko.gif