Åkay - två tramsinlägg i samma tråd.
F'låt.
Är det en skärva av sanningen vi ser i ett annat inlägg på forumet, från ett helt annat sammanhang?
Om vi nu sku få för os statt tycke eller skriva nått - då gör vi det helst på Facebook, för där kan vi skriva kort - mycket kort. Och vi kan ibland tillåta oss att inte vara så där 120% politisk korrekt, om vi har endast kompisar som kan läsa vad vi skriver. Här är forums farliga, även vi kanske är anonyma, här måste allt vara politisk korrekt, annars blir det hus i helsike..
Är det så?
Att individer inom SMC privat har olika uppfattningar om saker och ting, precis som i det flesta andra föreningar, de flesta skolor, de flesta arbetsplatser - ett tvärsnitt genom befolkningen helt enkelt?
Och att man uttrycker sig friare på Facebook...? Jag frågar bara.
Kan det vara så att man kan luska sig till att någon har uppdrag för SMC genom att kika runt på dennes vänsamling på fejjan?
Blir man exkluderad från att kunna uttrycka personliga uppfattningar på sin Facebook om man har uppdrag för SMC?
...eller är det kanske så att någon fomme har svårt att hålla reda på om man är inloggad privat eller via SMC, och kräker ur sig något på ett privat plan - men som går ut under SMCs flagg?
Isf är det jävligt klantigt, och komprometterande för SMC. Knappast åsiktsmässigt, men säkerhetsmässigt.
Detta innebär ju att någon random SMC-engagerad skulle kunna knappa in på fyllan och hävda att bakhjulsåka på Storgatan är bra för själen.
Nej, jag vet inte hur Facebook fungerar - varken i stort eller inom SMC.
Men, jag ser en sak: Oldbikers ursprungsproblem, det som gav upphov till denna tråden verkar inte vara SMC-relaterat.
Minsta gemensamma nämnaren är - Häpp! Facebook.
Det krävs
både att någon skriver något på Facebook som kan irritera, och att någon läser just detta - och därmed blir irriterad.
Om man tar bort Facebook ur ekvationen, blir alla lyckliga då?
Knappast, men
orka bry sig om vad som händer i en pseudovärld. Om Oldbiker är nöjd med det han gör så, för all del, fortsätt med det.
Om någon annan inte gillar det - så vad skall man då göra åt det?
Tvinga alla att tycka som man själv? Tvinga alla man inte kan omvända till att hålla käft?
Kör mer hoj istället. Gäller alla parter.
Även dom som kanske inte tänker sig för vad man skriver och delar på FB.
H