vad är er HOBBY..exl hojåka

Scotsman

New member
Programledare på en närradiostation, körsång, lite gitarrspel, lyssna på skivor o även musik på Spotify, gå på konsert ibland, styrketräning på gym. Lite fiske ibland, fast det blir sällan tyvärr. That's it! :)
 

K-Man

New member
Inte en enda som jagar här?? Mest fiske och whiskey och några hundar...?

Älgjakt i Dalarna på hösten samt pistolskytte - Dynamiskt, magnumfält, precision mm. Jag berättar lite om skyttehobbyn på Sporthoj.com och det finns några filmklipp från tävlingar där.
I år ska skyttet få stå tillbaks lite då jag vill instruera mer på sporthojskurser pga en tråkig händelse i höstas men framförallt för att jag blev pappa 29e december så nu är alla fritidsproblem lösta för lång tid framöver.
 
Last edited:

DearHunter

New member
Grattis i efterskott till kotten. Kan garantera dig att handladdningen blir lidande.:cool:
Men det är det värt.... ;)
 

K-Man

New member
Grattis i efterskott till kotten. Kan garantera dig att handladdningen blir lidande.:cool:
Men det är det värt.... ;)
Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 :) Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till :rolleyes: Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.
 

Batten

New member
Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 :) Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till :rolleyes: Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.
Bryter jakt och ammo snacket för en reflektion:
Nybliven pappa och inlägget till forumet kl 03:18. :)
In på SMC forumet mellan vällingen och blöjbytet?
Grattis i efterskott K-man
 

DearHunter

New member
Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 :) Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till :rolleyes: Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.

Japp! Det blir billigare.
10-15 år....jiiieessiis...:eek: Skjuter Du endast för salut när Du fyller år eller laddar Du för Knug och Fosterland ? :D
 

K-Man

New member
Tack! :) Nu är hon över två månader så om jag postar inlägg mitt i natten så är det med största sannolikhet för att jag är på jobbet och har lite tid över. Sambon är ju den som har maten så jag gör inte mycket nytta nattetid än. Nån blöja ibland bara.

Har man en 20-ask med Oryx och fäller en älg vart 2-3 år så går de inte åt så fort. 45 pers i jaktlaget och 10-15 älgar på tilldelningen... då blir det inte varje år.
 
Last edited:

mcflyfisher

New member
fiskesväng

drar till glomma/koppang/trya camping V31 m hojen
har 2 stugor bokade 3 platser kvar
så om det är nån som vill haka på så är det plats än
stuga för 4pers 400:-dygn
 

adrian_vg

New member
Hobby? Inte så mycket hobby som en livsstil tycker jag.

Mina hobbies i ingen speciell ordning; familjen, filmofil, fåglarna hemma (vi har två nymfparakiter, två undulater och två zebrafinkar; vem behöver barn...? ;)), rosodling, fotografi, "data"-spel.

Hojarna är mer praktiska tillhyggen för mig, men hindrar mig inte från att leva, vara och andas mc sen återfallet 2008; Knixkörningarna är förbaskat kul, speciellt nu när jag börjat som instruktörsaspirant! :D

Edit: Blir grinig om jag inte får köra mc varje dag... Frun har sagt att jag verkar vara mer harmonisk sen återfallet, och motorcyklarna. MC är lika med sund mental tycker jag! Med det sagt, fåglarna och rosorna mm är mest sidogrejor jag håller på med när jag inte kör mc eller pysslar med mc eller läser om mc eller...
 
Last edited:

Frank S

New member
Hobby? Inte så mycket hobby som en livsstil tycker jag.

Mina hobbies i ingen speciell ordning; familjen, filmofil, fåglarna hemma (vi har två nymfparakiter, två undulater och två zebrafinkar; vem behöver barn...? ;)), rosodling, fotografi, "data"-spel.

Hojarna är mer praktiska tillhyggen för mig, men hindrar mig inte från att leva, vara och andas mc sen återfallet 2008; Knixkörningarna är förbaskat kul, speciellt nu när jag börjat som instruktörsaspirant! :D

Edit: Blir grinig om jag inte får köra mc varje dag... Frun har sagt att jag verkar vara mer harmonisk sen återfallet, och motorcyklarna. MC är lika med sund mental tycker jag!

Familjen som hobby. :D Din egen dårå?:D
 

waxin

New member
Eftersom jag inte hunnit bli knutte på riktigt så räknas inte mc-åkandet som hobby.(men kommer nog att bli)
Så min enda hobby än så länge är jakt.
 

Pisken

New member
Har brudar bärs å hårdrock som hobby .... eller nja , brukar mecka med mina RC bilar (bensin drivna såklart) , har renoverat o custat ett par "raggarbilar" , leker med datorn , skjuter pistol (på papperstavlor , och ja jag har licens :p ) ... hojåka e nog inte en hobby , men kan bli när jag byter från lille 660'n (eller behåller den som Essingeleds pendlare) till en med lite mera chrome o attityd ;)
 

Chriz

New member
Jag vill gärna se att min hobby är bodybuilding, men jag är nog inte riktigt där än, så det är mer gymträning på avancerad motionsnivå....
 

sporTlovER

New member
Jakt o fiske, vilket det varit på tok för lite av..se på motorsport kan det vara ett intresse oxå:rolleyes:

Familj, hus o hundar är ju mer en livsstil än hobby
 

påK-en

New member
Jakten har jag lagt av med för många år sedan (trots egen jaktmark), fisket blir alltför sällan, har ingen häst just nu så den biten ligger också nere. Barnbarnen kan knappast kallas för hobby. Det enda som blir av ibland:), förutom mc-körningen, är pistolskyttet, men även den delen inte på samma nivå som förr.:mad:
 

puttepj

New member
Kanske inte helt rätt defintion på en hobby, men det jag nog njuter allra mest av, är när jag får tid att smita ut och sätta mig på min 'rökveranda', men en Caol Ila och en AVO Intermezzo. Att sitta, helt ensam, helt nollställd och bara vara sig själv, med en god whisky och tillika cigarr, då tänker jag ofta - "Så här borde man ha det när man har det som sämst".

Kan livsnjutning vara en hobby?

/putte
 
Last edited:

påK-en

New member
ensam, helt nollställd och bara vara sig själv, med en god whisky och tillika cigarr, då tänker jag ofta - "Så här borde man ha det när man har det som sämst".

Kan livsnjutning vara en hobby?

/putte

Låter bra, så när som på cigarren, skulle för mig helt förta njutningen. kanske tur ibland att vi inte alla är lika.
 
Top