Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.Grattis i efterskott till kotten. Kan garantera dig att handladdningen blir lidande.
Men det är det värt....
Bryter jakt och ammo snacket för en reflektion:Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.
Jag laddar ändå inte för millimeterprecision utan bara kör standardreceptet och pressar 2-300 .40S&W när de behövs. Går fort med en Dillon 650 Har inte dies till .30-06 än men planerar att skaffa, främst till övningsammon. Med nuvarande rate så räcker Oryxerna i 10-15 år till Synd, för jag e sugen på att testa Rhino-kulor.
Hobby? Inte så mycket hobby som en livsstil tycker jag.
Mina hobbies i ingen speciell ordning; familjen, filmofil, fåglarna hemma (vi har två nymfparakiter, två undulater och två zebrafinkar; vem behöver barn...? ), rosodling, fotografi, "data"-spel.
Hojarna är mer praktiska tillhyggen för mig, men hindrar mig inte från att leva, vara och andas mc sen återfallet 2008; Knixkörningarna är förbaskat kul, speciellt nu när jag börjat som instruktörsaspirant!
Edit: Blir grinig om jag inte får köra mc varje dag... Frun har sagt att jag verkar vara mer harmonisk sen återfallet, och motorcyklarna. MC är lika med sund mental tycker jag!
Familjen som hobby. Din egen dårå?
ensam, helt nollställd och bara vara sig själv, med en god whisky och tillika cigarr, då tänker jag ofta - "Så här borde man ha det när man har det som sämst".
Kan livsnjutning vara en hobby?
/putte
. hojåka e nog inte en hobby , men kan bli när jag byter från lille 660'n (eller behåller den som Essingeleds pendlare) till en med lite mera chrome o attityd