vad är er HOBBY..exl hojåka

mcflyfisher

New member
själv så har jag.... ,båten,dykn,naturen o fisket.....

försöker kombinera det genom att ta hojen ut till på fisket i
möjligaste mån
får jag ingen fisk så har jag troligtvis haft en trevlig resa
blir nog en sväng till glomma i sommar för lite harrfiske

H

honda cbf 500

Guest
Fiske är också en av mina hobbyn. Har återupptagit fiskandet de senaste 2-3 somrarna och mer ska det bli. Har också tänkt att använda motorcykeln för kommande fiskeäventyr. Ska bara först köpa ett kastspö som får plats i en mcväska.

Undrar alla år som jag har bott i Sverige så har jag velat fiska p vintern med det har inte blivit av.:rolleyes: Ska försöka göra det nästa vinter.

// cbf 500

själv så har jag.... ,båten,dykn,naturen o fisket.....

försöker kombinera det genom att ta hojen ut till på fisket i
möjligaste mån
får jag ingen fisk så har jag troligtvis haft en trevlig resa
blir nog en sväng till glomma i sommar för lite harrfiske

zettan

New member
En jävla massa hobbies..

Spelar gitarr i ett hårdrocks-coverband, motions-innebandy och styrketräning och att följa ALL sport på TV, eller live.

Håkan L

New member
Jag och min sambo tränar apportering med vår hund, en Flat-coated retriever. Det är en apporterande fågelhund med mycket energi och charm.

Hunden är förtås med ut i skogen när vi plockar svamp, eller åker iväg någonstans för att skåda fågel.

Korta och långa peomenader hör också till ett inresse som vi delar.

Det är mest utomhusaktiviteter som gäller här.:)

/Håkan

Chopperbyggarn

New member
I stort sett är alla mina intressen är hoj relaterade + lite gammelbil o Hot Rod + främmande länder o kulturer (med hoj). Finns varken pengar eller tid för fler intressen.:)

Anders.J

wildstaren

New member
Skulptera med motorsåg

Då får jag väl spä på med att såga stockar samt fräsa dom och göra
timmrade stugor,grillar, bänkar,falska brunnar,mjölkbord e.t.c.Göra figurer av stora träd tx.motorsycklar,örnar, älgar,björnar med motorsåg,finsnickerier mm.
Flugfiske är rätt,vill prova i skottland

SuperRetard

New member
Egentligen skulle jag inte åka hoj, men kappsegling är så förbannat svårtillgängligt (för er som gnäller över bristen på RR banor kan jag säga att det är underbart LÄTT att få köra hoj jämfört med att kunna segla).

Vatten finns det gott om, men det är svårt nog att få ihop 4-10 pers (beror på stl på båt) för att kunna träna alls, att sen få ihop 5-20 båtar för att få en träning riktigt givande begränsar det till ca 1 plats på vardera kust. Allt går sönder hela tiden och till skillnad från på en hoj är det inte standardsaker som man kan ha på lager eller gå till depågrannen för. Dessutom är det ofta inte bara att "byta", utan det ska plastas, stärkas, gjutas, slipas., gelcoatas osv.. Dessutom är det förbannat dyrt!

Ska faktiskt börja dansa med sambon :)! Bugg till en start för att få lite grunder och för att man "ska kunna det". Sen blir det Lindy Hop (eller Gitterbugg för er gamlingar ;)) som gäller. Jag har länge saknat vinterintresse så det ska bli skitkul.

Har kampsportat mkt tidigare, men ett trasigt knä har satt P för det.

Alkohol.. Och inte svinfyllor utan då & då mer organiserade stunder med vin, whisky etc.

Film.. kanske inte är ett intresse, men jag kan engagera mig rätt mkt i bra film!

På senare tid hem-teknik. Nya TVs, ljudanl., mobiler, datorer osv har skapat ett intresse som växer. Så mkt kabeldragningar, nätverkspillande osv. Har nyligen blivit student också så "bruket" av egen IT har ökat explosionsartat, tidigare stod ju jobben för sånt.

Inredning.. Mest handlar det om att bromsa sambon så att min minimalistiska och hennes mer romantiska stil hamnar i nån form av balans.

Innebandy-korpen med fd. jobbet. Jag hade ju kvar både matchtröja och kompisar, så min bristande kompetens på planen fick gå vidare trots att jag sa upp mig.

Styrketräning vad det lider.. MÅSTE verkligen komma i form igen efter att sambofettet tagit greppet om mitt "liv".

Segling, även om kappseglandet lagts på hyllan sen jag lämnade sthlm så har jag kvar en familjebåt. Så vår/höst är det fix på varvet, och så ska det förhoppningsvis seglas några veckor under semestern. Hellre sjön än skinnställ när det är 35 grader varmt!

Omvärldsbevakning.. Kanske inte går att betrakta som inrtesse. Men jag skannar i stort sett alla stora nyhetskanaler dagligen och rss-flödar ofta särskilda artikelserier. Ex. Saab, Xeratech/6AP (fd arb.givare), elpris-ruschen, räntor etc.

Mmm.. Mkt tidsfördriv och lite intressen inser jag själv, åren går i varje fall :D!

gundj

New member
Foto, bilar, friluftsliv, husfixande, hundsport, mm. Utan inbördes värdering.

Last edited:

Hasse66

New member
Jag har efter 23 års uppehåll börjat att åka slalom!
Man vill ju ha något att göra på vintern också.

sannybo

Member
Jag och min sambo tränar apportering med vår hund, en Flat-coated retriever. Det är en apporterande fågelhund med mycket energi och charm.
Även jag håller på och tränar apport, jakttränar mina hundar och även går viltspårprov med dom.
Har även en kennel där jag och frugan föder upp Golden Retriever.
När jag inte tränar/tävlar med hundarna är jag ute och funktionstestar (kollar de jaktliga egenskaperna) Goldenhundar över stora delar av västra/södra Sverige.
Skulle jag få tid över åker jag gärna ut och flugfiskar.
Skulle det finnas tid över efter fisket, så är jag i garaget och skruvar med det mesta, bara det har motor.

fredda78

New member
vad är ???

Nä nu får du förklara dej dukatista,vad är geocaching för någe:confused:

enligt google/ geocaching.se

Geocaching är en sysselsättning som passar för alla som äger en bärbar GPS-enhet. Man kanske kan kalla det för en modern version av gömma nyckeln eller skattjakt. Någon gömmer en burk eller liknande någonstans, med en loggbok och en penna som viktigaste innehåll. Så nogranna koordinaterna som möjligt till gömman publiceras, ibland tillsammans med ledtrådar, på en webbplats på Internet. Intresserade kan sedan leta upp gömman, geocachen, och anteckna sig i loggboken. När man är uppkopplad nästa gång loggar man också på sidan på nätet, så att alla kan läsa loggarna utan att leta upp gömman i fråga.
Man kan ta ett föremål från cachen, men bara om man lämnar ett nytt föremål i utbyte. Dessa föremål kallas bytessaker, eller bytesföremål. En bra riktlinje är att alltid lämna någon av minst samma värde som det man tar.
Ibland utvidgas cachen till en så kallad multicache, där man måste besöka flera olika gömställen på vägen till slutmålet. Ibland arrangeras träffar (s.k. events) för utövare av geocaching, där koordinaterna för platsen där man skall mötas läggs ut på samma sätt som för en vanlig gömma men med tillägget att de bara gäller ett visst datum och klockslag. Olika event kan ha olika inslag, t.ex grillkvällar, städträffar (s.k. CITO-event), föreläsningar, etc.

Geocaching är ett sammansatt amerikanskt ord som består av GEO från det grekiska geo som betyder jord, mark och CACHING från det engelska ordet cache som betyder gömställe. Uttrycket används också inom datavärlden för att beskriva att datorn tillfälligt gömmer undan något. En svensk direkt-översättning av geocaching är svår, men ett uttryck som beskriver företeelsen kan vara "Skattjakt-med-GPS".

wildstaren

New member
förklaring bra

Jaa de var en bra förklaring om det spesifica fallet,jag har ingen gps men får nog skaffa en.....ha de bra

jan-olovj

Active member
Det har funnits nått liknande för radioamatörer, då gällde det att peila in en sändare som låg gömd i naturen. Konsten var att korspeila för att hitta sändaren. Vad sporten kallades mins jag inte men det var nog kul på den tiden.

Last edited:

fwedewick

New member
Hobbies

Dykning, Telemarkskidor och Wing Chun Kung Fu (precis börjat). Så har jag hund men det är ju mer än familjemedlem - hobby är väl något man skulle kunna välja bort om man ville.. ;)
Skulle faktiskt gärna spårträna honom - mest för att han verkar rent hysteriskt doftintresserad..
//F