Va Fan!

zuzzuki

New member
:) Hmm? Att köra mc är att hindra skrället att inta viloläge = på sidan. Tjuvstopp - Prova med att höja tomgången en aning, kan underlätta. Och så låt bli handbromsen i lågfart, den är väl anledning till minst hälften av mina kulläggningar.( nja, egentligen mitt sätt att hantera den :eek: )

Jamen precis..........;)
 

Triumph int

New member
Krypkörning görs med 2000 - 3000 rpm och finliret gör du med fotbromsen.

Om det känns svårt att hålla reda på allt så höj tomgången till 2000 - 3000 rpm.

Det blir inte mer lättkört än den hoj du har, det är en kanonbra mc.
 

Zopilote

New member
Jag går emot flera tidigare talare och rekommenderar INTE en glidare ("custom") som övningskörningshoj, om du inte är EXTREMT vertikalt handikappad ;)
Både sittställning och chassigeometri gör de oftast betydligt svårare att precisionsmanövrera än en mer standard- eller offroadhoj. Samma sak med det andra extremfallet R-hojar som även de kan vara ganska jobbiga i låga farter. Den perfekta nybörjarhojen borde vara en relativt låg motardhoj, kanske 250-400cc
Min sambo, som är lika grön som dig och ungefär samma längd, övningskör just nu på en Suzuki VX800. Inte perfekt, men ganska snäll hoj.
 

Kawasaki

New member
Håller med att en custom inte är så lätt att köra i körbanan och krypköra då dom har mera liggande gaffel och så är dom lite längre i hjulbasen,däremot är den behaglig och stabil vid landsvägskörning och låg sitthöjd.

En on/off Transalp,Dominator el liknande går att krypa med men då blir dom högre.
men man får holla koll på vilken som är godkänd som uppkörninghoj beroende på vilken klass man ska köra upp för. effekt/kubik
 
Last edited:

Mirre

New member
Håller med att en custom inte är så lätt att köra i körbanan och krypköra då dom har mera liggande gaffel och så är dom lite längre i hjulbasen,däremot är den behaglig och stabil vid landsvägskörning och låg sitthöjd.

Hade inga problem att krypköra min lille plutt-custom (Savagen) i manöverbanan men tycker däremot att det är rätt jobbigt att göra detsamma (t.ex. på avrostningar) med nuvarande sporthoj. Så det är väl som Korea... (delat) ;)

Fröken TS, har du möjlighet att låna nån kompis hoj och testa? Kanske störtdiggar du en upprätt körställning på en offroad eller bara ääälskar den mer laidbacka stilen på en customhoj! :cool:
 

zuzzuki

New member
Zopilote: he he handikappad tror ja väl inte att jag är;) Men tanken jag har ang custom har varit att de är svårare att manövrera,trivs ju med sportställningen trots allt...mer kompakt känsla o man kan nypa åt me benen,skön känsla.......Att köra fort på landsvägen eller ta kurvor är inget problem för mig heller .

Triumph int: du har såå rätt,jag är skitdålig på använda fotbromsen i princip aldrig.........tomgången är ju helt åt fanders så den ska ställas..........;)

Kawasaki: kan nog inte ha en högre hoj men tack ändå....
 

zuzzuki

New member
Hade inga problem att krypköra min lille plutt-custom (Savagen) i manöverbanan men tycker däremot att det är rätt jobbigt att göra detsamma (t.ex. på avrostningar) med nuvarande sporthoj. Så det är väl som Korea... (delat) ;)

Fröken TS, har du möjlighet att låna nån kompis hoj och testa? Kanske störtdiggar du en upprätt körställning på en offroad eller bara ääälskar den mer laidbacka stilen på en customhoj! :cool:

Ja jag ska försöka testa mig fram rent handgripligen ;) Offroad verkar rätt skönt de å.;) om d inte är så höga då
 
Last edited:
Top