catwoman_w
New member
Tja, vad ska jag säga. Jag körde upp förra veckan på en Triumph Thunderbird 900. Kan säga att det gick inte alls bra. Letade i en månad efter en hoj som jag skulle kunna köra upp på men hittade ingen. Eftersom man inte får köra upp på en 650 Bandit. Med min egen bandit så fixar jag krypbanan och höghastighetsbanan och självklart med körskolans hoj. Nackdelen med att köra upp körskolans hoj var att de hade inte heller några tider så de tyckte att jag skulle fixa uppkörning själv. Sagt och gjort jag gjorde det men tyvärr så fick jag inte låna nån av deras hojar.
Problemet var inte storleken på hojen utan det var Triumph Thinderbird har ju för sjutton ju noll rattutslag plus att i krypkörning så blir den så extremt oblanserad så det är skrämmande. Jag slet som ett djur för att få runt hojen runt konerna på uppkörningen men jag visste att jag inte skulle kunna klara det. Så jag åkte mer eller mindre bara för att bli kuggad. Nej, jag är inte deppig men det som gör mig med arg och irriterad är att i alla andra EU-länder så är det 650 cc och över 25 kw för uppkörning men endast Sverige har då att man ska ha minst 700 cc och över 25 kw. Kolla runt så är det EXTREMT svårt att köpa en hoj som är precis 700 cc. Alla nästan ligger på 600cc eller 650 cc. Utöver det så är de flesta på 1000cc eller över.
För min tanke var då att ja, jag kan köra min bandit 650 i ett år eller två och sedan byta upp mig för jag har fått ett par år på nacken som mc förare. Men då måste jag nu kanske köpa mig en hoj som är på över 1000cc för att kunna köra upp. Är det inte att låta människor ta risker tycker jag. Trots allt jag kan ju ha fel men om man tänker då säkerhet vilket jag gör tycker jag så kan jag inte köra upp på min hoj. Jag har inte råd längre att köra på en trafikskola för det finns inte pengar för det. Så om jag ny byter till en större hoj så kommer jag fortfarande köra upp privat men jag kommer också övningsköra konerna privat.
Problemet var inte storleken på hojen utan det var Triumph Thinderbird har ju för sjutton ju noll rattutslag plus att i krypkörning så blir den så extremt oblanserad så det är skrämmande. Jag slet som ett djur för att få runt hojen runt konerna på uppkörningen men jag visste att jag inte skulle kunna klara det. Så jag åkte mer eller mindre bara för att bli kuggad. Nej, jag är inte deppig men det som gör mig med arg och irriterad är att i alla andra EU-länder så är det 650 cc och över 25 kw för uppkörning men endast Sverige har då att man ska ha minst 700 cc och över 25 kw. Kolla runt så är det EXTREMT svårt att köpa en hoj som är precis 700 cc. Alla nästan ligger på 600cc eller 650 cc. Utöver det så är de flesta på 1000cc eller över.
För min tanke var då att ja, jag kan köra min bandit 650 i ett år eller två och sedan byta upp mig för jag har fått ett par år på nacken som mc förare. Men då måste jag nu kanske köpa mig en hoj som är på över 1000cc för att kunna köra upp. Är det inte att låta människor ta risker tycker jag. Trots allt jag kan ju ha fel men om man tänker då säkerhet vilket jag gör tycker jag så kan jag inte köra upp på min hoj. Jag har inte råd längre att köra på en trafikskola för det finns inte pengar för det. Så om jag ny byter till en större hoj så kommer jag fortfarande köra upp privat men jag kommer också övningsköra konerna privat.