Tjejkurs I grängesberg 30 maj.

jeanette71

New member
*S*

Jaha.. det är dte jag alltid har sagt .Hedemora ligger på helt fel ställe .Ingen åker förbi...eller alla.. *S*...

Ja men då ses vi i Grängesberg brudar!
 

therose

New member
Ansluta till Grängesberg norr om Stockholm?

Hej! Jag bor på norra sidan av Stockholm och skulle vilja ansluta exempelvis vid Upplads Väsby. Går det bra? Jag skulle kunna stå vid hamburgerstället vid rondellen. Eller någon annanstans om det passar bättre. Vill dock helst undvika tunnlarna vid södra länken eftersom jag lätt kör vilse där.
:eek:

/Rosemarie
 

Yasha

New member
Hej! Jag bor på norra sidan av Stockholm och skulle vilja ansluta exempelvis vid Upplads Väsby. Går det bra? Jag skulle kunna stå vid hamburgerstället vid rondellen. Eller någon annanstans om det passar bättre. Vill dock helst undvika tunnlarna vid södra länken eftersom jag lätt kör vilse där.
:eek:

/Rosemarie
Vi ska nog kunna lösa det där ska du se, jag bor också i Väsby, men vi åker inga tunnlar i Södra länken för att ta oss till kansliet så om du vill kan du sällskapa med mig in eller så får vi bestämma oss för att rundan går norrut helt enkelt. *L*

Vi har liksom inte bestämt vilken sida om Mälaren vi ska köra, men det börjar bli dags för det nu!
 

Petra

Super Moderator
Hej tjejer

Om ni kör söder om Mälaren är det ganska fint att åka:
Köping - Kolsva - Skinnskatteberg - Malingsbo - Ludvika - Grängesberg.

Från Malingsbo är det riktigt kurvig och fin väg. :)

Vi ses!
 

Yasha

New member
Hej tjejer

Om ni kör söder om Mälaren är det ganska fint att åka:
Köping - Kolsva - Skinnskatteberg - Malingsbo - Ludvika - Grängesberg.

Från Malingsbo är det riktigt kurvig och fin väg. :)

Vi ses!

Tack för tipset, det låter som en bra tur på fredag. Hoppas på fint hojväder. Jag ska prata med Frank så återkommer vi senast imorgon med rutten. Pråmiss! :)

Det är klart vi ses! På fredag! :p
 

swischmc

New member
Norr om Stockholm

Hallå tjejer!

Jag bor också norr om Stockholm och väntar nu ivrigt på att se rutten. Kan ansluta vid Väsby eller Kallhäll eller... tja, där det passar. Känns trist att sitta och åka till södra delen av stan innan man ska väster/norr ut. :cool:

Är det någon som vet hur det ser ut med mackar i Grängesberg? Jag vill gärna ha en Statoil, men allt med soppa fungerar naturligtvis bra. :)
Ser verkligen fram emot detta, ska bli så kul att få lära sig mera! Såg två killar på motardhojar förra helgen som verkligen behärskade sina hojar, sån vill jag också bli... eller nått... :)

Lena
 

Petra

Super Moderator
Hallå tjejer!

Är det någon som vet hur det ser ut med mackar i Grängesberg? Jag vill gärna ha en Statoil, men allt med soppa fungerar naturligtvis bra. :)

Lena

Det finns en Shell och en OKQ8 i centrum, längs genomfartleden. Jag tror inte att det finns nån Statoilmack i Grängesberg.
 

therose

New member
Vi ska nog kunna lösa det där ska du se, jag bor också i Väsby, men vi åker inga tunnlar i Södra länken för att ta oss till kansliet så om du vill kan du sällskapa med mig in eller så får vi bestämma oss för att rundan går norrut helt enkelt. *L*

Vi har liksom inte bestämt vilken sida om Mälaren vi ska köra, men det börjar bli dags för det nu!

Okey! Toppen. Gärna för mig att jag tar rygg på dig in. Jag bo i Jakan, men det är nästgårds till Väsby. Säg tid och plats och jag är där. :)
/Rosemarie
 

Kakan

New member
:cool:Hellu
Jag ska nog se om jag å en till lyckas med att dyka upp till 15 annars kommer två eftersläntrare :rolleyes: Och förhoppnings viss innan 19 på fredag kväll :D
 

Yasha

New member
Inskrivningen stänger 19 på fredagen, kommer ni senare än så får vi göra om schemat och är det verkligen risk för att ni är sena är det bättre och schysstast mot kursledningen att meddela detta till Laila INNAN, så hon är förberedd.

Det är aldrig roligt att vara ansvarig och ha folk som droppar in lite hur som helst, det finns roligare saker att göra än att ta hand om människor som inte kan passa tider.

Vi åker från kansliet i Sthlm kl.15, inskrivningen stänger 14.45 och sedan packar vi ihop och åker. Rutten och tider lägger vi strax ut i tråden.

/ Veronica
 

Petra

Super Moderator
Jag kanske ska ta tillbaka mitt vägtips. Eller åtminstone varna!

I Ludvika Tidning står idag att tre motorcyklister kört av vägen (Malingsbovägen) pga lösgrus. Jag o Maria på SMC påpekade problemet för ett par veckor sedan för VV och de lovade att åtgärda genast. Så jag trodde att den vägen skulle va bra nu.

Så, om ni tar den vägen, kör EXTRA försiktigt.
 

Yasha

New member
Jag kanske ska ta tillbaka mitt vägtips. Eller åtminstone varna!

I Ludvika Tidning står idag att tre motorcyklister kört av vägen (Malingsbovägen) pga lösgrus. Jag o Maria på SMC påpekade problemet för ett par veckor sedan för VV och de lovade att åtgärda genast. Så jag trodde att den vägen skulle va bra nu.

Så, om ni tar den vägen, kör EXTRA försiktigt.
Tack Petra!

Vi har ju precis bestämt att vi KOMMER ta ditt vägtips, så vi kör på det och tar det extra försiktigt sista biten.

Syns på fredag!
 

Yasha

New member
Franks roadbook Sthlm-Grängesberg 30/5-08

Nu Sthlmsbrewdar (och andra som vill ansluta efter vägen) har vi äntligen en färdbeskrivning som Frank har totat ihop, så ni kan ha lite mer koll på vart vi tar vägen och när.

  1. Start kl:1500 från SMC-Kansli Skansbacken via E4/E20 och Södertälje till Eskilstuna och Statoilmacken på Västerleden.
    Framme ca. kl:1620. Åker igen kl:1630. (11 mil)
  2. E20 till väg 56 via Kungsör till Köping och Shellmacken på Nya Hamnvägen 2.
    Framme ca. kl:1700. Åker igen kl:1710 (4 mil)
  3. Väg 56 i Nordlig (N) riktning (ri) in på väg 250 via Kolsva till väg 233. Ta vänster i V ri till Skinnskatteberg och kommunhuset på Kyrkvägen.
    Framme ca. kl:1800. Åker igen kl:1810 (5,2 mil)
  4. Väg 233 i N ri till avfart Malingsbo. Passerar ca. kl:1830. (2 mil)
  5. Fortsätt i N ri via Malingsbo, Bjursjö, Lilla Snöån, Stora Snöån till Ludvika och OKQ8 på Snöåvägen 15.
    Passerar ca. kl: 1905. (3,1 mil)
  6. Väg 63 i S ri till Grängesberg och Vandrarhemmet på Hårdtorpsvägen 15.
    Framme ca. kl: 1920. (1,5 mil)

Totalt: 26,8 mil

Vi ska försöka göra informationen tillgänglig via hemsidan, så ni kan ladda ner Word-filen som är mycket enklare att läsa än den här listan jag publicerat.

Ni som ansluter i Sthlm, kommer få en lista om ni vill ha.

Syns på fredag! / Veronica
 
Last edited:

Madeleine

New member
Nu Sthlmsbrewdar (och andra som vill ansluta efter vägen) har vi äntligen en färdbeskrivning som Frank har totat ihop, så ni kan ha lite mer koll på vart vi tar vägen och när.

  1. Start kl:1500 från SMC-Kansli Skansbacken via E4/E20 och Södertälje till Eskilstuna och Statoilmacken på Västerleden.
    Framme ca. kl:1620. Åker igen kl:1630. (11 mil)
  2. E20 till väg 56 via Kungsör till Köping och Shellmacken på Nya Hamnvägen 2.
    Framme ca. kl:1700. Åker igen kl:1710 (4 mil)
  3. Väg 56 i Nordlig (N) riktning (ri) in på väg 250 via Kolsva till väg 233. Ta vänster i V ri till Skinnskatteberg och kommunhuset på Kyrkvägen.
    Framme ca. kl:1800. Åker igen kl:1810 (5,2 mil)
  4. Väg 233 i N ri till avfart Malingsbo. Passerar ca. kl:1830. (2 mil)
  5. Fortsätt i N ri via Malingsbo, Bjursjö, Lilla Snöån, Stora Snöån till Ludvika och OKQ8 på Snöåvägen 15.
    Passerar ca. kl: 1905. (3,1 mil)
  6. Väg 63 i S ri till Grängesberg och Vandrarhemmet på Hårdtorpsvägen 15.
    Framme ca. kl: 1920. (1,5 mil)

Totalt: 26,8 mil

Vi ska försöka göra informationen tillgänglig via hemsidan, så ni kan ladda ner Word-filen som är mycket enklare att läsa än den här listan jag publicerat.

Ni som ansluter i Sthlm, kommer få en lista om ni vill ha.

Syns på fredag! / Veronica


Halloj!

Tänkte bara meddela att ytterligare en Sthlmtjej ansluter i Gullmarsplan

Ses på fredag/ Madde
 
Last edited:

Yasha

New member
Okey! Toppen. Gärna för mig att jag tar rygg på dig in. Jag bo i Jakan, men det är nästgårds till Väsby. Säg tid och plats och jag är där. :)
/Rosemarie
Säg att jag åker från McD vid Glädjen/rondellen i Väsby kl.13.30 på fredag? Det blir motorväg och raka vägen in till kansliet.

Svart Suzuki GSX-R och rosablommig Shoeihjälm.

/ Veronica
 

Laila

New member
Vi ska försöka göra informationen tillgänglig via hemsidan, så ni kan ladda ner Word-filen som är mycket enklare att läsa än den här listan jag publicerat.

Ni som ansluter i Sthlm, kommer få en lista om ni vill ha.

Syns på fredag! / Veronica

Här kommer roadbook som wordfil, bara att ladda ned

Syns på fredag :)
 

therose

New member
Säg att jag åker från McD vid Glädjen/rondellen i Väsby kl.13.30 på fredag? Det blir motorväg och raka vägen in till kansliet.

Svart Suzuki GSX-R och rosablommig Shoeihjälm.

/ Veronica

Underbart!

Både jag och banditen är röda.

13:30 på fredag!

/Rosemarie
 

Taxen

New member
Vild chansning

Jag åker till Ludvika redan imorgon. Har en 90-årig mormor med nybrutet lårben :( där. Jag tänkte röra mig från Sthlm efter lunch. Kanske nån som ska upp tidigare?

Samma sak på hemväg, stannar hos gamla mormor och åker till sthlm måndag.

Sällskapar gärna om nån annan har samma färddagar?

/Marie


Hallå tjejer!

Är det någon som vet hur det ser ut med mackar i Grängesberg? Jag vill gärna ha en Statoil, men allt med soppa fungerar naturligtvis bra. :)
Ser verkligen fram emot detta, ska bli så kul att få lära sig mera! Såg två killar på motardhojar förra helgen som verkligen behärskade sina hojar, sån vill jag också bli... eller nått... :)

Lena

Finns Statoil i Ludvika, grannbyn. :)
 
Top