Tjejkurs I grängesberg 30 maj.

jeanette71

New member
Tjejkursen i grängesberg den 30 maj till 2 juni. ser jag fram emot.
Jag åker Custom & hoppas lära mig massor & ha en trevlig helg.
Ska du dit? Samåka?
Bor i Hedemora.:cool:
 

Yasha

New member
Vi är troligtvis ett gäng som kommer köra från Sthlm. Jag har inte kollat rutten, men det kanske finns någonstans att sluta upp på vägen? Vi återkommer så får vi väl se vad vi kan erbjuda och om du har lust.

Ädit: Nu har jag, som är helt väck i geografi, insett att vi kommer åka bara en liten bit som kanske kan passa dig. Vi kan välja en rutt norr eller söderom Mälaren...

Hoppas du får samåkning från/via Hedemora iaf!
 
Last edited:

jeanette71

New member
Lappens Hedemora

:)
Det löser sig säkert..
Jag vet inte vilken tur/väg ni tar men om jahg åker till sthlm är det Hedemora/Avesta/Sala/Enköping...

Från mig är det... en fin väg till Grängesbergom man far hedemora/säter/smedjebacken/Ludvika/Grängesberg.
Jag vet ngt sånär vart vi ska där.

Hojta till om Ni hänger på . samling vid Lappens Hedemora kanske är bra.
 

Johanna

New member
Samåkning från södra delarna...

Första bankörningen... Längtar!!! =)
Kommer att köra från Helsingborg till Grängesberg 30/5.
Finns det fler söderbor som ska köra upp och kanske vill samköra?

//Johanna
 

Yasha

New member
Första bankörningen... Längtar!!! =)
Kommer att köra från Helsingborg till Grängesberg 30/5.
Finns det fler söderbor som ska köra upp och kanske vill samköra?

//Johanna
Hej Johanna, jag måste fråga, har du koll på att kursen i Grängesberg är en grundkurs (GK) och att bara delar av kursen går på bana? Vi kommer att öva alla möjliga moment som lågfartskörning, start i backe, löst underlag, dragrace, massor mer och så kurvteknik på gokartbana. Alltihop både roliga och nyttiga övningar, men om man längtar efter att köra bana kan det bli en besvikelse.

För övrigt åker jag från Karlskrona, men jag flyger till Sthlm först för att hämta upp Sthlmsbrudarna för vidare färd mot norr (fast det är mer västerut typ). :p
 

Johanna

New member
Näe det visste jag faktiskt inte....
Har pratat med fler som också trodde det var bankörning....
Men det gör inte så mycket. All träning är ju nyttig träning.... :)

Nja Sthlm är ju faktiskt en liten omväg.
Närmast blir nog om jag kör rakt upp.
 

jeanette71

New member
Kul!

Det ska bli spännande där i Grängesberg. Ser fram emot det verkligen.
Menhuuu. ... super bra träning.. just det där men mjukt underlag tycker jag kan vara jobbigt så bra att träna på.

Sen är ju inte banan i grängesberg ust så mycket att hurra för.. Tycker jag då som kört Gocart där. Men...Det kommer att bli superbra!

Hör av Er om vi ska mltas upp I hedemora annars så syns vi där //Jeanette
 

cinnamon

New member
Samåkning från Stockholm

Jag vill gärna haka på gänget som åker från Sthlm! Tid å plats?

//Anna
 

Yasha

New member
Gemensam avfärd från Sthlm till Grängesberg 30/5 kl.15.00

Hej på er igen!

Nu har vi pratat ihop oss lite och för er som vill åka i grupp till tjejkursen i Grängesberg, ska vi försöka hitta någon rolig och inte alltför lång väg till trevligheterna.

Vi startar från SMC Sthlms kansli på Skansbacken 4, vid Gullmarsplan och vi finns där från kl.14 för inskrivning och besiktning för de som vill åka med.

Avfärd från kansliet 15.00!!!

I Grängesberg är det inskrivning och besiktning 17-19, så ni som kommer för sent för detta i Sthlm eller som sluter upp efter vägen, har chans att skriva in er och besikta hoj när vi kommer fram. Vi har alltså som mål att inte vara framme senare än kl.19. (Laila blir så arg på oss annars)

Vi kommer att publicera rutt och ungefärliga tider här i tråden om ett tag, så håll koll. Ni som vill sluta upp efter vägen kan också hålla koll på vart vi tar vägen och när vi har planerat att dyka upp.

/ Veronica
 

Yasha

New member
Vi kommer bara att akta oss noga så vi inte petar för mycket på er, då blir det ju aldrig tyst :D

Du, Jåke, det där var faktiskt riktigt snällt sagt! Det betyder ju att vi vet en hel del, om vi aldrig blir tysta. :D Eller... betyder det att vi bara TROR att vi vet?!? :eek:

Puss på dig, vi gillar dig också. :p
 

cinnamon

New member
Samåkning Sthlm

Vi startar från SMC Sthlms kansli på Skansbacken 4, vid Gullmarsplan och vi finns där från kl.14 för inskrivning och besiktning för de som vill åka med. Avfärd från kansliet 15.00!!!
/ Veronica

Strålande! :) Jag dyker upp!

//Anna
 

Lottie

New member
tänkte bara tala om att vi är några som kommer norrifrån om det är någon som vill hänga på till tjejkursen Grängesberg 30 maj vi åkerfrån Rättvik både custom och R cyklar plats o tid kan vi höras om senare
 

Yasha

New member
De som vill åka med, samlas vid kansliet och vi åker kl.15! Ingen föranmälan krävs.

Vill du ha inskrivning och besiktning inför kursen klar innan vi åker, så finns vi utanför kansliet från kl.14.

Vill du bara samåka, går det säkert bra det med. ;)
 

Mandus

New member
Jag vill oxå med från Stockholm!!! Kan ni "sukta" oss och berätta vilka instuktörer som kommer??

Läste inläggen om att förvänta sig bana eller inte. Självklart åker man BÅDE på den här helgen OCH tjejbandagen på Gelleråsen.

/Carin
 

Laila

New member
Jag vill oxå med från Stockholm!!! Kan ni "sukta" oss och berätta vilka instuktörer som kommer??

Läste inläggen om att förvänta sig bana eller inte. Självklart åker man BÅDE på den här helgen OCH tjejbandagen på Gelleråsen.

/Carin

Lag Dalarna: Jorma, Bertil, Carina, Stefan J, Leif, Jåke & Laila
Lag Stockholm: Anne, Mats, Uffe, Frank, Yasha & Chip
Funktionär Stockholm: Petra och Nicklas
Funktionär Karlskoga: Lillan
Hund: Idde

:)
 
Last edited:

Petra

Super Moderator
Lag Dalarna: Jorma, Bertil, Carina, Stefan J, Leif, Jåke & Laila
Lag Stockholm: Anne, Mats, Uffe, Frank, Yasha & Chip
Funktionär Stockholm: Petra och Nicklas
Funktionär Karlskoga: Lillan
Hund: Idde

:)

Lag Dalarna: Jorma, Bertil, Carina, Stefan J, Leif, Jåke & Laila
Lag Stockholm: Anne, Mats, Uffe, Frank, Yasha & Chip
Funktionär Stockholm: Petra och Nicklas
Funktionär Karlskoga: Lillan
Hund: Idde
Hangaround: Petra :)
 
Top