Tips på låg offroadhoj?

Mirre

New member
Jag är sugen på att skaffa ett "offroadigt" komplement till min SV650 till våren. Men jag har korta ben och vill inte köra "hänga-krokigt-knä"-stilen, inte heller vill jag riskera att behöva baxa 300 kg dunderklump vid ev. dikessyning. Därför söker jag tips på hyfsat låg (sitthöjd under 80 cm!), smidig/lättkörd, billig (= äldre?) offroad-hoj. Förslag?
 
H

honda cbf 500

Guest
Hur stor motor är du efter samt hur lång är du?// Amir
 

Mirre

New member
Hur stor motor är du efter samt hur lång är du?// Amir

Jag är 163 cm men har kortare ben än "genomsnittet" :p
Tja... Hur stor motor behöver man för att ha kul på grus men inte kräkas av leda på transportsträckorna? Jag är nybörjare på den här typen av körning, och på SV:n uppskattar jag knix i form av slingriga 70-vägar och gocartbanor mer än fartorgier och knäskrap.
 
H

honda cbf 500

Guest
Jag är 175 cm lång och har kört både suzuki dr 650, honda xl 350, yamaha xt 550/500 och xt 600. Jag har inte hela fotsulan i backen när jag har provkört dessa hojar. Det finns säkert sänkningsatser till dessa hojar. Dr 650 har en väldigt smal sadel. Ska du åka långa sträckor med en 650 så tycker jag att du bör byta ut sadeln.

Själv har bekymmer med axlarna som gör att jag inte kan köra offroad någon längre sträcka. Jag har iaf inte hittat ngn offroadhoj som funkar bra med mina axlar. :-(

//Amir

Jag är 163 cm men har kortare ben än "genomsnittet" :p
Tja... Hur stor motor behöver man för att ha kul på grus men inte kräkas av leda på transportsträckorna? Jag är nybörjare på den här typen av körning, och på SV:n uppskattar jag knix i form av slingriga 70-vägar och gocartbanor mer än fartorgier och knäskrap.
 

MvM

New member
BMW F 650 GS har en sitthöjd på 78cm, om jag minns rätt, på den encylindriga varianten.
 

SuperRetard

New member