totted
New member
"Ha tur"
Då kanske 200 medlemmar på årsmötet inte ska ha denna absoluta makt.
En möjlighet är att de beslut som ska tas på årsmötet i god tid läggs ut på nätet och att man kan lägga sin röst redan där. Forum att diskutera har SMC redan ordnat på ett utmärkt sätt.
Uj, uj, vad ett harmlöst skämt kan ställa till med.
Mitt enda budskap som föredragshållare är:
"Ha tur!"
Möt ingen när du skär kurvan fel.
Möt inget rattfyllo.
Alla älgar är djupt inne i skogen just när du kommer körandes.
Bra kurser kan öka din tur.
Därför tackade jag alla skickliga medtrafikanter som räddat mig när jag klantat mig. För det har jag gjort 100-tals gånger, och kommer att fortsätta göra.
Om vi inte gör NÅGOT, oavsett vad, så lär vi snart vara nere på en sådan nivå att årsmötet ÄR rätt forum för beslut!
Jag håller med dig i sak att det i praktiken inte fungerar med ett årsmöte när man är 70 000 medlemmar.
Men samtidigt så är realiteten den att årmötet HAR beslutsrätt och därför anser jag det ligga i varje enskild medlems intresse att bevaka "sina" intressen.
Då kanske 200 medlemmar på årsmötet inte ska ha denna absoluta makt.
En möjlighet är att de beslut som ska tas på årsmötet i god tid läggs ut på nätet och att man kan lägga sin röst redan där. Forum att diskutera har SMC redan ordnat på ett utmärkt sätt.
Skönt att höra, hoppas du fortsätter vara olycksfri! Det är inte alla som lyckas med det, tyvärr. DÄRFÖR försöker vi engagera oss i att minska antalet olyckor bland motorcyklister i sverige.
Med din gedigna erfarenhet, av olycksfria motorcykelår, kanske du borde ta dig en funderare på att ställa upp som föredragshållare och dela med dig av dina kunskaper till de som är avsevärt yngre och som fn. saknar nödvändig erfarenhet för att säkerställa en olycksfri framtid inom sin mc-åkning!?
Edit: Stavfel!
Mvh!
// Niklas
Uj, uj, vad ett harmlöst skämt kan ställa till med.
Mitt enda budskap som föredragshållare är:
"Ha tur!"
Möt ingen när du skär kurvan fel.
Möt inget rattfyllo.
Alla älgar är djupt inne i skogen just när du kommer körandes.
Bra kurser kan öka din tur.
Därför tackade jag alla skickliga medtrafikanter som räddat mig när jag klantat mig. För det har jag gjort 100-tals gånger, och kommer att fortsätta göra.