Steg 5-6, Gelleråsen 29/4

gluffis

Regnmakare
Tänkte anmäla mig till Steg 5 för o kunna åka licensträningar. Är det någon mer som anmält sig dit så man vet att kursen blir av ?

Vad innebär SMC Sport, verkar tunt med info eller är mina google kunskaper dåliga idag ?
 

Hansi

Skrivit för mycket
Jag har anmält mig. Så du lär ha minst en gubbe att träna omkörningar på.

Edit: Jag har redan gått steg 5, jag kör steg 6, så det beror väl lite på hur man gör upplägget för dagen om vi hamnar på banan samtidigt.


SMC sport är smc:s svemoanslutna klubb för roadracing.
 

gluffis

Regnmakare
Sedär ;) Ja, åkte ett gäng,10 ? , Steg 4 förra året så det är väl dags för licens känner jag...

Ahh bra att veta ang. SMC Sport.
 

Lotek

#82 Superbike
Blir nog mer än en att träna omkörningar på...även jag är anmäld(Steg 5), så minst två iaf :star:.
 

BennyC

New member
Blir nog mer än en att träna omkörningar på...även jag är anmäld(Steg 5), så minst två iaf :star:.

Ja eftersom du ska vara med har dom som sagt minst en som de andra kan träna på...... ;)

Nä nu har jag varit rolig för idag, dags för lite fredagsmys!
 

Strandell

New member
Jag kommer på steg 6!. Hoppas jag får chansen o trycka av dig från banan i något skojrace gluffis. :slagen:
 

Avarage

New member
Jag kommer på steg 6!. Hoppas jag får chansen o trycka av dig från banan i något skojrace gluffis. :slagen:

Om tekniken fulländas blir man ensam kvar till slut...och vinner racet...för så är det ju...eller...? ;-)
Offroad ÄR kul, speciellt med knappt 120mm fjädringsväg och slicks!!! :wink:
 

SuperRetard

New member
Om tekniken fulländas blir man ensam kvar till slut...och vinner racet...för så är det ju...eller...? ;-)
Offroad ÄR kul, speciellt med knappt 120mm fjädringsväg och slicks!!! :wink:

Kan nästan signa på det.. Varit i den flesta sandfållor på åsen iaf och det är alldels ypperliga för lite crossträning. Jag har hört att fulländade räsers även kör mkt cross/enduro. Så varför inte slå 2 flugor i en smäll?
 

micke.r

New member
Kan nästan signa på det.. Varit i den flesta sandfållor på åsen iaf och det är alldels ypperliga för lite crossträning. Jag har hört att fulländade räsers även kör mkt cross/enduro. Så varför inte slå 2 flugor i en smäll?

Märkligt - jag är rätt snabb men har nästan inte varit i någon av sandfållorna där...

:victorious:

/M
 

Lotek

#82 Superbike
Märkligt - jag är rätt snabb men har nästan inte varit i någon av sandfållorna där...

:victorious:

/M

Kanske därför du tycker att du är snabb. Håller man sig på banan blir ju sträckan kortare än om man skall besöka alla sandfållorna...alltså är du sannolikt inte snabbare..
:gammalsurgubbe
 

micke.r

New member
Kanske därför du tycker att du är snabb. Håller man sig på banan blir ju sträckan kortare än om man skall besöka alla sandfållorna...alltså är du sannolikt inte snabbare..
:gammalsurgubbe

He, he...

Ja, men det är ju lite som han i sommras som vurpade i regnet i kurva 1 - han sa att han alltid vrider på full gas där...

- Det brukar jag ju heller aldrig göra (för så tuff är inte jag) - men så har jag ju aldrig vurpat i kurva 1 heller.... :wink:
 

Lotek

#82 Superbike
He, he...

Ja, men det är ju lite som han i sommras som vurpade i regnet i kurva 1 - han sa att han alltid vrider på full gas där...

- Det brukar jag ju heller aldrig göra (för så tuff är inte jag) - men så har jag ju aldrig vurpat i kurva 1 heller.... :wink:

Jag skall inte fråga vem det var..även jag har väl kanske gjort något misstag någon gång vid något tillfälle kanske, fast inte så jag vill minnas det direkt :p

Nu får det gärna bli lite vår. Jag vill köra. NU. Det skall bli ruskigt kul att få köra steg 5.
Vilka skall instruera? Bortsett från Compier då alltså...
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Gegga - absolut - du är så välkommen - långsam är du inte, tro mig.. det krävs inte race tempo för att haka med i SPORT...
 

SuperRetard

New member
Kan jag som långsam förare gå steg 5 & 6 eller är det bara för rejsputtarna?

Tjööör!

Det är en fråga om HUR man kör snabbt, inte hur snabbt man KÖR.

Jag delar ju bana med de som är betydligt snabbare än mig samtidigt som de som är betydligt långsammare. Skillnaden mellan högsta o lägstanivå är inget stort problem så länge folk håller spår och är förutsägbara. Tjöööör ba´ Det blir ditt bästa val i år ;)
 
Top