Spänna fast sporthoj på släpkärra

Gixxer-86

New member
Lasta hoj på släp

Precis, jag är extremt nojig för att tappa grejer, men med både den runt styrändarna och spännband i nedregaffelkronan så kan man hänga kärran upp & ner utan att hojarna skulle ramla :D.

Just en sån. Förut fanns det en utan de där idiotiska krokarna utan med riktiga spännband. Jag litar inte riktigt på det där spännet, men tänkte gör om det lite enkelt så man kan dra det genom ett vanligt spännbandslås. För själva tanken är kalasbra!

HEJ!
Jag tyckte också att det är ett krångel och lasta och veta att man ska klara en panikbromsning, så jag kontaktade en smed som ordnade ett fäste.
I kombination med Biltemas "styrspännband" funkar det säkert och mycket enkelt att lasta själv. Smen som hjäpte mig har lovat att göra fler om nån är intresserad, kolla på www.2wheelfun.se om det verkar vara nåt som lockar.
OBS jag tjänar inget på detta men tycker det blev riktigt bra.
 

HåkanP

New member
Jag tycker att vi släpper diskussionen här. Att teoritisera mer omkring detta är meningslöst. Spänn som ni vill. Jag tänker spänna på "mitt" sätt i tills någon kommer på en bättre lösning. Jag är alltid öppen för förändringar och att testa nya lösningar, jag hoppas att fler hojåkare gör detsamma, det kallas utveckling...:)

Tackar definitivt för tipset. Den har aldrig stått bättre eller jag känt mig säkrare där fram. Åkte fram och tillbaka till Värmland två gånger och lossade inte engång därhemma emellan. Behövde aldrig justera. Tack Niklas. :)
 
Top