Niklasinorr
New member
Om du spänner som du beskriver så får du all sidokraft där och det är det ju inte alls konstruerat för. Dessutom är det väl inget tryck mot packboxen utom när gaffeln rör sig. Blir det läckage beror det nog på nåt annat.
Men det funkar nog ändå...
/Stefan
Så det är inga krafter på hjulaxeln eller nedre delen av gaffeln när man svänger hårt i 200 blås heller...
Jag måste ha gjort fel i 15 år eftersom det tydligen skall funka så dåligt?
Varför inte testa istället för att kommentera att det kanske inte är så bra?
Jag tycker om konstruktiv kritik av folk som testat en sak innan de öppnar munnen. Att sitta på ett forum och teorisera om något för ju kanske inte utveckligen framåt?
Det var en hojfirma här i stan som visade den här tekniken för mig. De spände fast en guldwinge bak i en Van, bara i nedre delen av framgaffeln, inget annat. De skulle köra 73 mil och leverera hojen. Den stod för övrigt som berget...
...men hade kanske också fel, guldwingen visste inte att det skulle hålla...
Att gaffeln börjar läcka om man har den under tryck under lång tid är inget okänt fenomen, jag har varit med om det och flera jag känner har varit med om det, speciellt vanligt i cross- och endurokretsar.
Oavsett orsak så kan det tydligen uppstå enligt en hyggligt empirisk undersökning. Jag tipsar bara om att det kan uppstå och jag tipsar om att man kan spänna på ett annat sätt. Sen får ju var och en spänna på sitt sätt och vara lycklig med det. Min poäng är ju bara att det finns fler än ett sätt att skruva in en glödlampa.
Tyvärr verkar det finnas många människor på vissa forum som resonerar precis som chefen för det brittiska patentverket, som redan år 1900 deklarerade att nu är alla uppfinningar gjorda, punkt!