SMC Resan: Dolomiterna 7 - 14 juni 2009

Tommy Skoogh

New member
Färdväg !

Hallå där!!:D
Den tänkta rutten Katrineholm-Helsingborg som du Göran föreslår är
väl klockren, det är klart jag hänger på!!

Tommy Skoogh
 

Göran Persson

New member
Avresa från Katrineholm 6/6-09 Kl 10.00

:) Mitt ruttförslag till Helsingborg tycks tilltala de flesta, några har inte
hört av sig eller inte läst inlägget. Från och med nu spikar vi avresa från Katrineholm Rondellkiosken vid Talltullen 6/6 kl 10.00. Första stopp vid Herbeta där Hasse och Johan möter upp,sedan kan Uffe ansluta vid Tranås förslagsvis stora reseparkeringen vid förbifarten
Tranås.
:cool:Bara 6 dagar kvar Göran P
 

ulfher

New member
Anslutning Tranås

Hej alla!
Jag ansluter vid Tranås. Göran var är reseparkeringen, menar du Höganloft, där Rejmes lastbilar håller till. Det är även en Rastplats, eller menar du efter Tranås nedanför backen.
Vad blir klockan ungefär när ni kommer.
Hälsningar
Uffe
 

Hans Asp

New member
Dolomiterna

:) Mitt ruttförslag till Helsingborg tycks tilltala de flesta, några har inte
hört av sig eller inte läst inlägget. Från och med nu spikar vi avresa från Katrineholm Rondellkiosken vid Talltullen 6/6 kl 10.00. Första stopp vid Herbeta där Hasse och Johan möter upp,sedan kan Uffe ansluta vid Tranås förslagsvis stora reseparkeringen vid förbifarten
Tranås.
:cool:Bara 6 dagar kvar Göran P

Hej Göran! Bra att ni spikat tid och plats till 6/6 har inte hört från dom
övriga resenärerna från stockholm angående att sammanstråla vid sille krog.

Syns på lördag :D
 

Göran Persson

New member
Mötesplats Tranås

:)Hej Uffe vi tar den vid Rejmes lastvagnar,tiden där borde bli ca
11.30
Vi ses på lördag Göran P:cool:
 

McFrojd

New member
Väderuppdatering

Resan närmar sig med stormsteg och som vanligt känns det som man ligger efter i planeringen..

Kollade just in väderlänkarna och i dagsläget ser det ju ut som att vi får bra väder i början av italien vistelsen iaf..

När man kollar idag så ser det ut som om vi lyckas pricka in finvädret hela vägen ner till hamburg på söndagen.

Helsingborg Morgonen den 7:e
http://www.yr.no/sted/Sverige/Sk%C3%A5ne/Helsingborg/detaljert_langtidsvarsel.html

Putgarten Mitt på dagen den 7:e
http://www.yr.no/sted/Tyskland/Mecklenburg-Vorpommern/Putgarten/detaljert_langtidsvarsel.html

Hamburg Kvällen den 7:e
http://www.yr.no/sted/Tyskland/Hamburg/Hamburg/detaljert_langtidsvarsel.html

Munchen Morgonen den 8:e
http://www.yr.no/sted/Tyskland/Bayern/M%C3%BCnchen/detaljert_langtidsvarsel.html

Oetz Dagtid den 8:e
http://www.yr.no/sted/%C3%98sterrike/Tirol/%C3%96tztaler_Ache/detaljert_langtidsvarsel.html

Ronzone Kvällen den 8:e till morgonen den 10:e
http://www.yr.no/sted/Italia/Trentino_og_Syd-Tirol/Ronzone/detaljert_langtidsvarsel.html

Molina Dagtid den 10:e till morgonen den 11:e
http://www.yr.no/sted/Italia/Trentino_og_Syd-Tirol/Castello-Molina_di_Fiemme/detaljert_langtidsvarsel.html

Vigo Di Fassa Kvällen den 11:e till Morgonen den 13:e
http://www.yr.no/sted/Italia/Trentino_og_Syd-Tirol/Vigo_di_Fassa/detaljert_langtidsvarsel.html

Mittersill Eftermiddag den 13:e
http://www.yr.no/sted/%C3%98sterrike/Salzburg/Mittersill/detaljert_langtidsvarsel.html

Munchen Kvällen den 13:e
http://www.yr.no/sted/Tyskland/Bayern/M%C3%BCnchen/detaljert_langtidsvarsel.html
 
Last edited:

Hans Asp

New member
Resväder

Hej på er!
Ser lovande ut för lördag morgon vädermässigt skönt om man kan starta utan regn iallfall till Helsingborg.
ha de gött :)
 

Göran Persson

New member
24 timmar till start från KATRINEHOLM

:)Hej grabbar nu är det bara timmar kvar till starten på mc äventyret.
Startlistan från Katrineholm ser ut så här : Lennart Uhlin TDM,Tommy
Skoog 1100 s,Tommy"Trytorp"Johansson FJR.Torbjörn Jandrin FJR,
Göran Persson FJR,Jan-Åke Eriksson V-strom,Johan Lindholm Tiger,Trosa Hasse ST 1100 plockar vi upp vid Herbeta och Ulf Hermansson 1100s utanför Tranås (Rejmes LV). För en trevlig och effektiv resa kom till Rondellkiosken med full tank och glatt humör. Min planering innehåller ett fika stopp söder om Tranås samt därefter lunch i Lammhult (Lammhult special rekomenderas) även tankning mitt emot Pizzerian.Därefter bestämmer vi färdväg söderut mindre eller större vägar beroende på tidstillgång.Precis som Hasse sade i sitt senaste inlägg här på tråden ser det ut som vi får bra väder (håll tummarna)

Väl mött vid Rondellkiosken kl 10.00 i morgon Göran P.
 

McFrojd

New member
Jaha då börjar man få ihop det med packning och förberedelser..
Själv åker jag raka vägen ner till Trelleborg i morgon, startar från Avesta vi 08:00 snåret för att sluta upp med Örjan i Trelleborg där vi övernattar hos släktingar till Örjan.

Vädret ser ut att hålla sig på söndag fm så vi bör få en fin start på resan.
Hoppas att alla får en fin resa ner mot helsingborg i morgon.
 

joggeboy

New member
Stooor suck!!! Att vad jag skulle vilja vara med på den här resan, funderar starkt på att boka resan 2010!
 

Hans Asp

New member
Hej på er alla!

Jaha då var man hemma då efter sju sorger åtta bedrövelser.
Sträckkörde till Trosa från Rödby efter att fått rulla av hojen från
färjan och mecka med elen igen. Vågade inte stänga av hojen förren
jag stod utanför garaget.
Men oturen var inte riktigt slut än, öppnar
garagedörren och upptäcker att jag haft "inbrott" och blivit av med
en massa verktyg o maskiner.Garagegrannen hade inte låst garagedörren.:eek:
Men min busa hade dom inte tagit som tur var.:D
Men tack för en fantastisk trevlig resa alla Dolomitenvänner och Örjan och
Mattias våra guider o ciceroner under resan.:)
Glada hälsningar Trosahasse.
 

Göran Persson

New member
Hemma Igen

:)Perssons Pack hemma efter en trivsam kväll med god mat och dryck i Ljungby i går kväll. Ett stort tack till Örjan och Mathias för en
perfekt genomförd resa och till alla andra deltagare för gott kamratskap under resan. Vi får se om vi kan få till en återträff i Oskarhäll och ljuga lite om hur fort och bra vi körde på serpentinvägarna.
Ha det bra i den svenska SOMMARVÄRMEN 11 grader plus i Katrineholm:cool:
Göran P
 

lennarthuhlin

New member
Dolomiterna 2009

Stort tack till Örjan och Mattias för en mycket bra arrangerad resa samt ett tack till alla medresenärer för trevlig samvaro. Är mycket nöjd efter min första mc-resa utomlands. Till Hasse, glad att du lyckades komma hem, hoppas det ordnar sig med mc:n och inbrottet.
Mc-hälsningar från Lelle
 

McFrojd

New member
Jaha då var man hemma då efter sju sorger åtta bedrövelser.
Sträckkörde till Trosa från Rödby efter att fått rulla av hojen från
färjan och mecka med elen igen. Vågade inte stänga av hojen förren
jag stod utanför garaget.
Men oturen var inte riktigt slut än, öppnar
garagedörren och upptäcker att jag haft "inbrott" och blivit av med
en massa verktyg o maskiner.Garagegrannen hade inte låst garagedörren.:eek:
Men min busa hade dom inte tagit som tur var.:D
Men tack för en fantastisk trevlig resa alla Dolomitenvänner och Örjan och
Mattias våra guider o ciceroner under resan.:)
Glada hälsningar Trosahasse.

Skönt att höra att du fick igång på hojen, tråkigt att komma hem till ett inbrott, man som du sa så stog iaf ögonstenen kvar.. Då kanske det blir den på nästa Italien vända ändå..
 

caper

New member
Två nöjda resenärer

Vi vill passa på att tacka reseledarna Mathias och Örjan + Perssons pack och alla andra (ingen glömd) för trevlig mc-resa i Italiens vackra Alper.Trevlig Midsommar. (Och glöm inte att maila era bilder till Mathias) :rolleyes:
Hoppas vi kan träffas i Katrinehäll. Vi kommer om det inte krockar med arbetet.
M V H Caj :D o Alice:cool:
 

McFrojd

New member
:)Perssons Pack hemma efter en trivsam kväll med god mat och dryck i Ljungby i går kväll. Ett stort tack till Örjan och Mathias för en
perfekt genomförd resa och till alla andra deltagare för gott kamratskap under resan. Vi får se om vi kan få till en återträff i Oskarhäll och ljuga lite om hur fort och bra vi körde på serpentinvägarna.
Ha det bra i den svenska SOMMARVÄRMEN 11 grader plus i Katrineholm:cool:
Göran P

Jag antar att ni klarade er från regn på hemvägen, själv åkte jag in i toksvarta moln i Jönköping, men innan jag fått på mig regnstället så sprack det upp igen, så det blev att sitta och köra i fullt regnställ i solgasset upp till Örebro där det iaf började regna..
Sen ville det inte sluta men jag kom ändå hem relativt torr.

Hoppas att vi får till en återträff och att den passar in så man kan dyka upp på den..
 

McFrojd

New member
Då får väl jag passa på att tacka alla resenärer som följde med oss på vår lilla utflykt i dom Italienska Dolomiterna.

Hoppas att ni alla har haft lika trevligt som vi hade och att ni får en fortsatt underbar sommar, så kanske vi ses i östeuropa i framtiden..

Som guide tror jag att jag talar för oss båda när jag säger att det var en ren Fröjd att åka med er, det gick lätt och smärtfritt utan dess like, och det kan bara vara eran förtjänst.

Så ännu en gång tack för i år.

Ps mina bilder är på väg upp just nu, samt att jag precis nu sitter och redigerar film för glatta livet.
 

McFrojd

New member
Mina och andras bilder har nu kommit upp här & här

Ni övriga som har bilder får gärna skicka dom till mig så lägger jag upp dom på nätet..
 
Last edited:

Tommy Skoogh

New member
Stort TACK!!

Jag vill naturligtvis ansluta mig till hyllningskören, stort tack till Örjan & Mathias
för en helt suverän MC-vecka i Italien, jag drog ju nästan direkt efter avlastningen i Hamburg men blev väl inte snabbast ur stan p.g.a. ett felaktigt vägval ut. Men vid kl. 20.00 rullade jag in i K-holm igen, ville gärna hem på Söndagen och få åtminstone en natt hemma i egen säng innan arbetet tog vid.
Vill också här passa på att tacka alla medresenärer för god kamratskap och
många glada skratt mellan alla kurvor, vem vet några av oss kanske ses igen
nästa år.:D
En skön MC-sommar önskar
Tommy Skoogh BMW R1100 S
 

McFrojd

New member
Fler bilder

Här finner ni Caj o Alice bilder

Och så vill jag passa på att tala om att det är aldeles för fint väder för att sitta inne och redigera film, så ni får ge er till tåls till senare innan det blir någon mass uppladdning av film.
 
Top