SMC Resan: Dolomiterna 7 - 14 juni 2009

FJR-Tobbe

New member
:cool:



Angående vår interna Dolomitenträff i Oskarshäll föreslår jag nu på söndag 10 maj eller lördag 16 maj.
Vill någon ringa mig använd mobil nr 0703128579 Helene och jag har flyttat så den vanliga telefonen fungerar inte ännu.

På återhörande Göran P

Hejan!
Har pratat med Göran P idag och det är tänkt att vår lilla interna träff ska hållas Lördag 16 Maj i Oskarshäll. Vilken tid har jag ingen aning om.

Höres! Torbjörn
 

ulfher

New member
Träff i Oskarshäll.

Hejan!
Har pratat med Göran P idag och det är tänkt att vår lilla interna träff ska hållas Lördag 16 Maj i Oskarshäll. Vilken tid har jag ingen aning om.

Höres! Torbjörn

Hej!
Göran och jag kom överens om klockan och det blev 14.00 lördag 16 maj.
Hoppas att många kan komma för det skulle vara skoj att ses innan resan.
Hälsningar Uffe
 

Hans Asp

New member
Oskarshäll

Hej hej!
Kommer ner till Oskarshäll den 16 maj.
Har nog inte varit där förr men det ska väl inte vara så svårt att
hitta!Ligger utanför Flen eller hur ? :D
Ha de gött

Trosahasse
 

Göran Persson

New member
Träff i Oskarshäll 16/5 Kl 1400

Hej hej!
Kommer ner till Oskarshäll den 16 maj.
Har nog inte varit där förr men det ska väl inte vara så svårt att
hitta!Ligger utanför Flen eller hur ? :D
Ha de gött

Trosahasse

Hej Hasse och alla andra Dolomitenresenärer ang rubriken Oskarshäll ligger
i backen upp från kustvägen utmed Bråviken (gamla riksväg 1) Kommer man
motorvägen från Stockholmshållet sväng av mot Strömsfors sedan vänster mot Getå.

Väl mött på lördag 16/5 kl 1400
Göran P
PS Hasse inte Flen utan mellan Norrköping och Kolmårdens djurpark
 

lennarthuhlin

New member
Oskarshäll-Dolomiterna

Imorron en månad kvar till avresa från Katrineholm. 16 maj i Oskarshäll blir bra. Ser fram emot att få träffa er alla.
Lelle
Hej Hasse och alla andra Dolomitenresenärer ang rubriken Oskarshäll ligger
i backen upp från kustvägen utmed Bråviken (gamla riksväg 1) Kommer man
motorvägen från Stockholmshållet sväng av mot Strömsfors sedan vänster mot Getå.

Väl mött på lördag 16/5 kl 1400
Göran P
PS Hasse inte Flen utan mellan Norrköping och Kolmårdens djurpark
 

Tommy Skoogh

New member
Oskarshällsträffen!

Hallå alla MC-vänner!
Här kommer en liten rättelse ang. vägbeskrivningen till Oskarshäll till dej
Trosa-Hasse, vid trafikplats Strömsfors (ca:40km efter Nyköping) ta av från
E-4:an följ runt & över densamma, efter 300m ta höger i fyrvägskorset
pilat Åby & Getå, sen efter ca:2 km är du framme, fiket på höger sida och
vanligtvis ett gäng MC parkerade på vänster sida. Hoppas att även du UlfHer
grenslar BMW:n och kommer upp, jag kan tänka mig att du har cirkus 11mil
upp fr, Ödeshög, vi har ju även ett gäng deltagare från Stockholmsregionen
på startlistan så är det någon eller några av er som vill ligga på E-4:an några
mil så blir vi desto fler som kan surra en stund över en bit mat eller kaffe &
bulle. Vi hoppas på fint väder, ha det gott och kör med insidan så kan det
här bli riktigt kul!
Tommy Skoogh
 

McFrojd

New member
Är det någon som kan ange GPS kordinater till träffpunkten eller skapa en karta på hitta eller eniro och posta länken här i forumet?
 

McFrojd

New member
Utskick..

Halloj Resenärer...

Har nyss skickat ut en lite undersökning till er på e-posten, bra om ni fyller i den.
I dagarna kommer det även ett utskick hem via vanlig post med lite bra att ha uppgifter.

Det drar ihop sig till resa snart och vi får hoppas på bra väder.
Örjan var ner till italien förra veckan och då hade dom snö på hojarna när dom vaknade på mornarna, och dom flesta bergspassen vi kommer att åka var stängda.

Jag kommer tyvärr inte att kunna närvara i oskarshäll på lördag, är upptagen med annat, men det hade varit kul att träffa er som ska dit.

Om någon har kamera med sig på lördag så kan ni väl posta några bilder här i forumet eller skicka dom till mig med mail.

(vill du/ni ha en annan lösning på att ladda upp bilder till mig så hör av er på mail så skickar jag ut en instruktion)
 
Last edited:

McHmora

New member
Äntligen får jag tid att skriva på forumet

Hej på er alla Dolomiter resenärer.
Har inte haft tid till att skriva på forumet sedan deltagarna och deltagarantalet började klarna efter mc-mässan.
Har utöver allt annat som måste göras gjort flera olika långresor dåde privat och i tjänsten.
Det har även varit mycket "strul" med anmällnings förfarandet via hemsidan och efter arbetet på kansliet och för oss guider
Även kronans låga värde mot euron är ett stort bekymmer för oss arangörer.
Men nog om detta nu.
Kul att några av er kommer att träffas på lördag. Tyvärr har varken jag eller Mathias möjlighet att träffa er då, men Göran P och Caj o Alice Persson blir väl med och de vet ju vad det handlar om så det blir säkert en bra träff.
Läste att någon undrade om gröntkort.
Det är inga krav på detta i de länder som vi åker i så det behöver ni inte skaffa.
Har nyligen varit i Dolomiterna med ett antal trafiklärare från STR på mc.
Och det var lite besvärliga mc-förhållanden med snö även i de låga passen.
Men det är ingen fara för SMC resan då skall all snö vara borta från vägarna även i de högsta passen.
Trots dåligt väder kyla o snö så var det redan mycket mc-åkare i farten där nere, många Tyska mc-åkare så klart.
Har sänt lite information vi e-mail till alla resenärer.
Kommer också med mer utförlig info snart via e-mail när vi har fått klart med alla uppgifter från biltåget.
Hälsningar Örjan A.
 

Göran Persson

New member
Oskarshällträffen 16/5 kl 1400

:) Hej igen för de som önskar samåka från Katrineholm till Oskarshäll har jag kommit överens med Jan Åke från Stallarholmen och Tommy Trytorp att träffas vid Rondellkiosken Talltullens trafikplats för avfärd kl 13.15

Väl mött önskar Göran P:cool:
 

lennarthuhlin

New member
Oskarshäll-Dolomiterna

Fråga: Menar du kiosken på Eriksbergsvägen elle Sväng In?
Lelle
:) Hej igen för de som önskar samåka från Katrineholm till Oskarshäll har jag kommit överens med Jan Åke från Stallarholmen och Tommy Trytorp att träffas vid Rondellkiosken Talltullens trafikplats för avfärd kl 13.15

Väl mött önskar Göran P:cool:
 

Tommy Skoogh

New member
Oskarshällsträffen!

Hejsan alla Dolomitresenärer!
Det blev 9st som dök upp på den lilla förträffen vid MC-fiket vid Oskarshäll d.v.s.
hälften av hela startfältet, tur med vädret gjorde att det blev till att sitta ute i solen med allt från schnitsel till kaffe & glass på tallriken. Ett ämne som ventilerades var Lördagsresan ner mot Hälsingborg, där det planeras ett stopp vid Herrbeta Shellmack med tillhörande stor rastplats ett par mil söder om Norrköping där det kan vara lämpligt med en uppsamling för dom som vill åka
tillsammans mot H-borg, tiden för detta kan vi återkomma till men det borde bli
vid ca: 12.00. Göran P som gjorde resan förra året kunde redogöra lite om hur det går till vid Stn i Hamburg med MC-surrning o.s.v. och lite små detaljer som kan vara bra att vara förberedd på, så med fräscha däck & hojen i ordning och
med erfoderliga papper i bagaget så kommer detta att bli en kanonresa att
minnas när vi blir gamla och åker Custom??? eller

Snart ses vi alla, ha det!!
Tommy Skoogh Katrineholm BMW R 1100 S:D
 

Hans Asp

New member
Hej Dolomitenresenärer

Tänkte höra med er som är från stockholmstrakten med omnejd om
vi skulle stråla samman på vägen och göra sällskap ner till Herrbeta utanför
Norrköping?
Sillekrog ca 3 km efter avfarten till Trosa vid 10.30 om det stämmer med eran
resplan ner?
Mvh
Trosahasse
 

Göran Persson

New member
9 dagar kvar till avresa från Katrineholm

:) Nedräkningen har börjat.Vad säger ni Rydebäcks boende resenärer om att åka den här rutten istället för motorvägen E4 Katrineholm-Norrköping-Linköping-Mjölby-Boxholm-Tranås-Vetlanda-Eksjö-Sävsjö-Älmhult-Osby-Hässleholm-Helsingborg jag provåkte sträckan förra veckan till FJR Klubbens Kick off i Höör relativt trevlig MC väg större delen,sträckan blir obetydligt längre men tar minst en timme mera i åktid.Hör av er här på forumet vad ni tycker innan vi bestämmer avgångstid från Katrineholm.
MVH Göran P:cool:
PS Uffe du kan ansluta utanför Tranås
 

FJR-Tobbe

New member
:) Nedräkningen har börjat.Vad säger ni Rydebäcks boende resenärer om att åka den här rutten istället för motorvägen E4 Katrineholm-Norrköping-Linköping-Mjölby-Boxholm-Tranås-Vetlanda-Eksjö-Sävsjö-Älmhult-Osby-Hässleholm-Helsingborg jag provåkte sträckan förra veckan till FJR Klubbens Kick off i Höör relativt trevlig MC väg större delen,sträckan blir obetydligt längre men tar minst en timme mera i åktid.Hör av er här på forumet vad ni tycker innan vi bestämmer avgångstid från Katrineholm.
MVH Göran P:cool:
PS Uffe du kan ansluta utanför Tranås

Visst,gärna det. Hellre det än att åka motorväg hela tiden,blir nog lite långtråkigt då tror jag.:D

Tobbe
 

Hans Asp

New member
:) Nedräkningen har börjat.Vad säger ni Rydebäcks boende resenärer om att åka den här rutten istället för motorvägen E4 Katrineholm-Norrköping-Linköping-Mjölby-Boxholm-Tranås-Vetlanda-Eksjö-Sävsjö-Älmhult-Osby-Hässleholm-Helsingborg jag provåkte sträckan förra veckan till FJR Klubbens Kick off i Höör relativt trevlig MC väg större delen,sträckan blir obetydligt längre men tar minst en timme mera i åktid.Hör av er här på forumet vad ni tycker innan vi bestämmer avgångstid från Katrineholm.
MVH Göran P:cool:
PS Uffe du kan ansluta utanför Tranås

Hej Göran.
Det låter bättre än motorväg ner och vad gör 1 timme mer eller mindre ner
mvh
Trosahasse
 
Top