SMC Resan: Dolomiterna 7 - 14 juni 2009

McFrojd

New member
Listorna

14 av 18 svar har inkommit redan.
Så snart dom sista 4 har uppvisat ett livstecken så kommer listan.

Jag skickar då ut den "fullständiga" listan, men kommer att utesluta vissa uppgifter på den eller de personer som har svarat nej på fråga 2.
 

Göran Persson

New member
Dolomiterna 2009

:mad:Hej allihop:(
Jag sitter här framför datorn och deppar,kom igår eftermidag hem från
sjukhuset med gipsat ben upp till knäet foten i 90 grader 6 veckor from igår
Som tur är skall vi inte till Dolomiterna förän juni däremot är min första resa till
clasic bike Provence i högsta grad i fara men jag skall i vart fall med till Frankrike om dom så skall bära på mig ombord på planet.Hoppas den jävla snövintern slutar snart så ni andra kan börja åka hoj.

Hälsningar Enbenta Göran P
 

McFrojd

New member
:mad:Hej allihop:(
Jag sitter här framför datorn och deppar,kom igår eftermidag hem från
sjukhuset med gipsat ben upp till knäet foten i 90 grader 6 veckor from igår
Som tur är skall vi inte till Dolomiterna förän juni däremot är min första resa till
clasic bike Provence i högsta grad i fara men jag skall i vart fall med till Frankrike om dom så skall bära på mig ombord på planet.Hoppas den jävla snövintern slutar snart så ni andra kan börja åka hoj.

Hälsningar Enbenta Göran P

Ajaj det låter inget vidare.
Hoppas att läkningen går som den ska så att du snart är på fötterna igen (båda två!)
 

lennarthuhlin

New member
Gipspaket

:mad:Hej allihop:(
Jag sitter här framför datorn och deppar,kom igår eftermidag hem från
sjukhuset med gipsat ben upp till knäet foten i 90 grader 6 veckor from igår
Som tur är skall vi inte till Dolomiterna förän juni däremot är min första resa till
clasic bike Provence i högsta grad i fara men jag skall i vart fall med till Frankrike om dom så skall bära på mig ombord på planet.Hoppas den jävla snövintern slutar snart så ni andra kan börja åka hoj.

Hälsningar Enbenta Göran P

Hej Göran!
Så du ställer till det. Nu får du sköta dig så att du blir frisk. Som reseledare har du ju ett ansvar att få oss till Helsingborg. Krya på dej och ha det så bra. Lelle
 

MCpassion

New member
:mad:Hej allihop:(
Jag sitter här framför datorn och deppar,kom igår eftermidag hem från
sjukhuset med gipsat ben upp till knäet foten i 90 grader 6 veckor from igår
Som tur är skall vi inte till Dolomiterna förän juni däremot är min första resa till
clasic bike Provence i högsta grad i fara men jag skall i vart fall med till Frankrike om dom så skall bära på mig ombord på planet.Hoppas den jävla snövintern slutar snart så ni andra kan börja åka hoj.

Hälsningar Enbenta Göran P

Ajajaj Göran...har du åkt skidor??? det är farliga grejjor serru! Hoppas du hinner läka ordentligt innan dina resor. Här i Götet skiner solen av o till så det har blivit en del mc nu. Extra skoj att köra in Ducatin:) och nya BMWn.
 

Göran Persson

New member
Ang.farliga nöjen

Ajajaj Göran...har du åkt skidor??? det är farliga grejjor serru! Hoppas du hinner läka ordentligt innan dina resor. Här i Götet skiner solen av o till så det har blivit en del mc nu. Extra skoj att köra in Ducatin:) och nya BMWn.

Mitt benbrott är banalare än skidåkning,en värkande rygg fällde mig på
badrumsgolvet med känt resultat:(jag har nu blivit av med gipset och fått en
ortos walker som skall hjälpa mig under resan till Provence.Jag borde vara körklar till FJR träffen i Skåne den 21-22 maj.
Hälsningar Göran P ( tills vidare på två kryckor istället för två hjul):rolleyes:
 

Göran Persson

New member
Påskhälsning

Glad Påsk på er Dolomitenresenärer:)

Detta gäller både de ännu så länge hemliga mcåkarna och de redan kända

Göran Persson Katrineholm
 

ulfher

New member
Hej alla.
Göran, min Yamaha var ingen custom, utan det var bara för mycket packning . Det är en ren kopia på Triumph med överliggande kamaxel. I Classicbike nr 3 2004 finns det en artikel om modellen.
Det är många år sedan jag var utanför landets gränser, så vad behöver man för handlingar. Det är ju schengen som gäller men pass är väl bra att ha trots detta och även körkort. Vad i övrigt.
Tommy, vad har du för väska på sadeln. Är det någon som har erfarenhet av CHECKRAY som har ryggsäckar, tankväskor och väskor för sadel och kuts.
Pass upp, här är ett par bilder. Klicka på dem så blir det helbild.
Hälsningar. Uffe
 

Tommy Skoogh

New member
Dolomiternaresan!

Hej alla Dolomiternaresenärer!

Jag vet inte om du Ulf tycker att det ser ut som om det sitter någon form av
väska på min BMW, men det är bara ett sånt där plastskal som fästes med
två skruv på den bakre halvan av sadeln när du åker solo (BMW orginal)
På resan blir det orginal packväskor och en tankväska av märket HELD köpt
i Tyskland på Louis, men finns även på en välsorterad MC-butik här hemma,
det är ju lite speciellt till våra hojar efter som det inte funkar med magneter
på plast, Heldväskan mont.med remmar & kardborre, funkar kanon.:D
 

Tommy Skoogh

New member
Dolomiternaresan!

Hej Igen!

Jag var lite väl snabb att avsluta mitt förra inlägg så här kommer lite mera.
Den redan omnämda HELD-väskan har även remmar så att man har möjlighet
att välja montering baktill på sadeln, jag har inte testat det men det funkar
säkert bra det också! När det gäller handlingar så är det väl lämpligt att packa
med passet även om det numera är öppna gränser i nästan hela Europa. En
del tycker att man skall se till att få med sig det gröna körkortet som till-
handa hålls av M-männen, men jag tror inte att det är någon lag på det.
I övrigt är det väl försäkringspapper, k-kort ev. ägarpapper på hojen men det
kan säkert våra reseledare informera mer om innan vi drar iväg.......:D.

Fina gamla bilder Ulf, det är inte utan att man börjar att längta!!:rolleyes:
 

McFrojd

New member
Väntar på 1 svar..

Inväntar svar ifrån Ulf Hermansson ang resenärslistan.
Om du Ulf inte fått mitt mail så kanske du ser det här i forumet.
Maila isf mig så jag får en korrekt mailadress till dig.

// Mathias
 

McFrojd

New member
Bra dokument att ha med sig är:
Körkort (naturligtvis)
Pass (vill dom alltid se vid incheckningen på hotellen)
Ena delen på regbeviset (står på vilken del som ska medföras)
Europeiska Sjukförsäkringskortet från Försäkringskassan.

Försäkringspapper är bra men jag vet inte om det är ett måste.
Grönt kort är också bra men inget krav.

// Mathias


När det gäller handlingar så är det väl lämpligt att packa
med passet även om det numera är öppna gränser i nästan hela Europa. En
del tycker att man skall se till att få med sig det gröna körkortet som till-
handa hålls av M-männen, men jag tror inte att det är någon lag på det.
I övrigt är det väl försäkringspapper, k-kort ev. ägarpapper på hojen men det
kan säkert våra reseledare informera mer om innan vi drar iväg.......:D.
 

Göran Persson

New member
På två hjul igen

:)Idag har jag varit på två hjul igen för första gången på 4 veckor.Jag kan lova att det kändes kul,både FJR en och Millen har luftats några km var, enda
svårigheten var att lyfta benpaketet över kutsen på Millen annars gick det bra.Jag såg på deltagarlistan att ännu en FJR dykt upp bland de anmälda
resenärerna Örjan från Sölvesborg räknar jag med att få hälsa på redan i
maj på FJR klubbens Kick-off i HÖÖR.

På återhörande Göran P :cool:
 

FJR-Tobbe

New member
Grattis till premiären då,Göran!:)
Håll dig på benen och hitta inte på några andra dumheter heller för den delen. Själv var jag och hämtade hem hojen från Norrköping i Måndags där den fått en välbehövlig service,så nu är iallafall den redo för Dolomiterna. Nu är det bara besiktning kvar och den tar vi i morgon:D
Du får ha det bra på FJR klubbens Kick-off,hälsa från mig,då jag inte har möjlighet att följa med.

Torbjörn J :cool:


:)Idag har jag varit på två hjul igen för första gången på 4 veckor.Jag kan lova att det kändes kul,både FJR en och Millen har luftats några km var, enda
svårigheten var att lyfta benpaketet över kutsen på Millen annars gick det bra.Jag såg på deltagarlistan att ännu en FJR dykt upp bland de anmälda
resenärerna Örjan från Sölvesborg räknar jag med att få hälsa på redan i
maj på FJR klubbens Kick-off i HÖÖR.

På återhörande Göran P :cool:
 

McFrojd

New member
Tyskland

Var i förra veckan ner i tyskland och provkörde lite nya motorcyklar. Konstaterade då att nästan alla vägbyggen utmed motorvägen genom Dannmark samt direkt utanför Puttgarten numer är nästintill slutförda, detta borde medföra att vi slipper det störningsmomentet.

219 mil på 4 dagar i sadeln på 4 olika "kontinentkryssare" blev det, vilket inte är så illa för april månad.
 

Göran Persson

New member
Tysklandsresa med nya hojar

Var i förra veckan ner i tyskland och provkörde lite nya motorcyklar. Konstaterade då att nästan alla vägbyggen utmed motorvägen genom Dannmark samt direkt utanför Puttgarten numer är nästintill slutförda, detta borde medföra att vi slipper det störningsmomentet.

219 mil på 4 dagar i sadeln på 4 olika "kontinentkryssare" blev det, vilket inte är så illa för april månad.

Hej Mathias kul att du är ute och rekar lite åt oss det där vägbygget från Puttgarden till Köpenham var ju ingen höjdare och ganska långt dessutom.
Jag förmodar att du varit med Petra och compani på MC folket under din provkörning. Hoppas du fick köra någon stor trevlig radfyra på ca 1300 cc
det kan vara skönt för dig att slippa Bumsens boxervibbar ett tag.
På återhörande Göran P
 

McFrojd

New member
Visst var det så att man fick testa lite stora maskiner.
Det var en lite annorlunda upplevelse och annan sittställning om man jämför med GS:en. Dock mycket trevligt.
 

ulfher

New member
Dags för träff

Hej alla !
Här skall ni höra. Ryktet säger i Östergötland att Göran Persson har synts på Bike Stop i Linköping, som säljer cyklar som börjar på B. Är det dags för en riktig cykel, Göran? HE,he
Skämt åsido, det är inte värt att vara för tuff, då det är flera FJR åkare med, som kan göra livet surt under resan.
Göran har träffat en arbetskompis på Bike Stop. Värden är liten.
Det är väl dags att snart bestämma plats och tidpunkt för en träff. Jag vet inte vilka dagar man träffs i Norsholm eller Oskarshäll. Oskarshäll ligger väl vid gamla Riksettan genom Kolmården? Kristi himmelsf den 21 passar mig bra. Jag kan väl få respons här och sedan ringer jag Göran.
Har ni firat valborg, jag själv är hemma för första gången på många år, då jag har arrangerat valborg i många år för idrottsföreningen.
Hälsningar Uffe.
Ps Nya bilder. Göran du undrade vid vilket vecka jag var där. Jag åkte midsommar och när jag åkte över Jaufenpass var det den 3/7 och på 2094 meter.Ds
 

Göran Persson

New member
Bikestop i torsdags

:cool:
Hej alla !
Här skall ni höra. Ryktet säger i Östergötland att Göran Persson har synts på Bike Stop i Linköping, som säljer cyklar som börjar på B. Är det dags för en riktig cykel, Göran? HE,he
Skämt åsido, det är inte värt att vara för tuff, då det är flera FJR åkare med, som kan göra livet surt under resan.
Göran har träffat en arbetskompis på Bike Stop. Värden är liten.
Det är väl dags att snart bestämma plats och tidpunkt för en träff. Jag vet inte vilka dagar man träffs i Norsholm eller Oskarshäll. Oskarshäll ligger väl vid gamla Riksettan genom Kolmården? Kristi himmelsf den 21 passar mig bra. Jag kan väl få respons här och sedan ringer jag Göran.
Har ni firat valborg, jag själv är hemma för första gången på många år, då jag har arrangerat valborg i många år för idrottsföreningen.
Hälsningar Uffe.
Ps Nya bilder. Göran du undrade vid vilket vecka jag var där. Jag åkte midsommar och när jag åkte över Jaufenpass var det den 3/7 och på 2094 meter.Ds


Hej Uffe mycket rikigt träffade jag en kompis till dig på Bikestop när fästmö Helene och jag var där för att hämta hennes nya 800cc 650GS. Det ka mycket väl hända att även jag hamnar i BMW träsket men inte just nu.
Angående vår interna Dolomitenträff i Oskarshäll föreslår jag nu på söndag 10 maj eller lördag 16 maj. Vi FJR åkare har kick off i skåne den 21-23maj.
vill någon ringa mig använd mobil nr 0703128579 Helene och jag har flyttat så den vanliga telefonen fungerar inte ännu.

På återhörande Göran P
 
Top