SMC på Anderstorp Raceway 2012

BennyC

New member
SMC Väst kommer köra kurs på Anderstorp Raceway.

Anderstorp Raceway är Sveriges längsta bana. Med en banlayout som innehåller både långa rakor, doserade svepande kurvor, tajta kurvor samt ej doserade kurvor så är denna bana en upplevelse utöver det vanliga.

Ta tillfället i akt och kör med oss på denna underbara anläggning under 2012. Vi kommer vara där under 2 dagar och det går precis lika bra att endast köra en dag som att köra bägge.
MC Gruppen kommer vara med oss dessa dagar! Info om MC Gruppen http://mcgruppen.se/smc.html

Fredag 15/6 1650 kronor
Lördag 16/6 1750 kronor

Mer info och bokningsinfo kommer inom kort (viss reservation för att info kan justeras)

SMC Väst önskar er en trevlig vinter!
genom Benny - träningsledare SMC Väst.
 
Last edited:

daniel74

New member
SMC Väst kommer köra kurs på Anderstorp Raceway.

Anderstorp Raceway är Sveriges längsta bana. Med en banlayout som innehåller både långa rakor, doserade svepande kurvor, tajta kurvor samt ej doserade kurvor så är denna bana en upplevelse utöver det vanliga.

Ta tillfället i akt och kör med oss på denna underbara anläggning under 2012. Vi kommer vara där under 2 dagar och det går precis lika bra att endast köra en dag som att köra bägge.
MC Gruppen kommer vara med oss dessa dagar! Info om MC Gruppen http://mcgruppen.se/smc.html

Fredag 15/6 1550 kronor
Lördag 16/6 1750 kronor

Mer info och bokningsinfo kommer inom kort (viss reservation för att info kan justeras)

SMC Väst önskar er en trevlig vinter!
genom Benny - träningsledare SMC Väst.

Hej
Det ska bli riktigt roligt att köra på Anderstorp, en helt ny
bekantskap för mig.
Längtar som F*n.
MVH
Daniel
 

Goffen

New member
Ja jag har kört där förr men gör det gärna igen ! Gott att kunna köra på hemmaplan med ju !
 

påK-en

New member
Ja jag har kört där förr men gör det gärna igen ! Gott att kunna köra på hemmaplan med ju !

Synd bara att det är så långt bort - kostar 1800:- bara i bensinkostnad att åka fram och tillbaka. (skulle man inte kunna få transportersättning ungefär som hästar som startar på V75????)
 

Goffen

New member
Ja men det är länge kvar så du har gott om tid att spara ! Du får inte se det som en kostnad utan som en investering i dig själv!
 

påK-en

New member
Ja men det är länge kvar så du har gott om tid att spara ! Du får inte se det som en kostnad utan som en investering i dig själv!

Om du bara visste hur många kursdagar jag investerat i mig själv de senaste åren, vågar inte försöka räkna ut hur mycket det kostat, med kursavgifter, resor och inkvartering blir det i alla fall sexsiffrigt belopp - men det har varit nyttigt, fruktansvärt skojigt och definitivt värt det.
Men skall jag dra iväg så pass långt måste det vara minst 2-dagars kurs i alla fall. Tiden kan jag ju som pensionär disponera relativt fritt.
Trots allt kan jag ju inte komma ifrån att det är jädrigt kul att slita på däckssidorna fast man är gammal och inte har nån muskelmaskin att åka med, det gäller att göra det bästa man kan med det man har!
En bonus med kursandet är alla positiva kontakter man får, känner inte att åldersskillnaden ställer till det när man är en massa folk med samma intresse.
 

Goffen

New member
Fast om jag fattade det rätt är det ju både fredag och lördag så du borde ju kunna gå två dagar om du vill... Bestämmer du dig för att komma så får du bo hos mig mellan fredagen och lördag ! =)
 

påK-en

New member
Fast om jag fattade det rätt är det ju både fredag och lördag så du borde ju kunna gå två dagar om du vill... Bestämmer du dig för att komma så får du bo hos mig mellan fredagen och lördag ! =)

Tackar för erbjudandet, skall definitivt fundera på det!
Har ju aldrig varit dit och jag såg efter att jag skrivit att det var två dar!!
Är ju bara ca 15 mil längre än till Kinnekulle - och dit orkade jag ju åka.
 

påK-en

New member
F-n! Det är ett halvår kvar till juni och här har man suttit och kollat på banskissen, ser bra ut - men det ser ut att vara ganska lång transportsträcka mellan sista och första kurvan när man inte har så mycket att gasa med.
Man känner sig lite som jag tror att barnbarnen känner sig när dom längtar efter julklappar.
Sommaren känns oerhört långt bort justnu!
 

BennyC

New member
25 % av platserna har redan gått! Visst längtar man en del och uppenbarligen gör en hel del andra det oxå!
 

Goffen

New member
Japp det är bokat o klart! Jag trodde dock platserna skulle gå fortare med tanke på att det bara är 2 tillfällen på hela året...!
 

gluffis

Regnmakare
Ja den där körningen ska bli skoj. Premiäråka på Anderstorp ;) Borde hinna varva ur den gröna innan man behöver bromsa ;)
 
Top