Sidenunderställ

adrian_vg

New member
Ja det har du verkligen! Du borde få provision av SidenSelma.

Tack Adrian! Skulle aldrig komma på att köpa sidenunderkläder om det inte vore för denna tråd.

Slicer

Tackar, tackar! Jag kan dock inte ta åt mig hela äran; fick tipset av en kvinnlig SMC-kollega (Tack Titania!). Måste erkänna att jag också var lite småskeptisk först till siden, men gick iaf och kollade på ställen ändå (vem vill lukta får hela sommaren?!).

Fick STF:s medlemstidning Turist häromdan, och såg att SidenSlema annonserar där. Lustigt att de inte annonserar i "vår" tidning, MC-Folket. Tvivlar på att det finns tacksammare kunder än vi motorcyklister...!
 

Spiff

New member
Jag måste ha missat nått för jag körde med siden för några år sedan men tyckte inte alls det var så skönt.. mest att det var kallt när det var kallt och varmt när det var varmt =) som lädersäten i bilen ungefär.
 

adrian_vg

New member
Jag måste ha missat nått för jag körde med siden för några år sedan men tyckte inte alls det var så skönt.. mest att det var kallt när det var kallt och varmt när det var varmt =) som lädersäten i bilen ungefär.

Du har fel sorts kropp. Eller nåt. :p ;)
 

steelis

New member
märkt en nackdel, det har typ släppt "trådar-sömmar" på undertröjan efter kardborrbandet på ryggskyddet :(
 

dexxent

New member
Jag är fortfarande såld på sidenunderställ...:)

Det som känns lite jobbigt och samtidigt lite kul är att jag får försvara sidenstället kontra min manlighet så fort jag gör "reklam" för sidenställ.
Verkar vara en utbredd missuppfattning bland vissa män att siden och sidenunderställ i synnerhet har någon sorts annan status än den som vanligen förknippas med män...förstår ingenting :eek:

Det är skönt, det är bra, det är lätt, det är luktfritt, det tar liten plats mm mm, kort sagt bara fördelar!
 

adrian_vg

New member
märkt en nackdel, det har typ släppt "trådar-sömmar" på undertröjan efter kardborrbandet på ryggskyddet :(

På mina långkallingar har en bit på låret fastnat i skinnställsbyxans hake vid midjan när jag tog på byxorna och rivit upp en maska, men väven höll.

Kardborre och siden går inte väl ihop!

Jag har fö börjat med sidenkortkallingarna under skinnstället för jobbpendlingen. Funkar bra. Är väldigt välventilerat under. För kortbanekörningarna föredrar jag fortfarande långkallingarna och den långärmade undertröjan. De funkar bra där. Bitvis blir det lite varmt, men blir snabbt torrt och normalvarmt/kallt när man pausar. Undertröjan torkar på en halv minut eller så när man tar av jackan. Snabbare om det blåser lite. Luktar inget efteråt heller.

Jag är nöjd, än så länge.


Det som känns lite jobbigt och samtidigt lite kul är att jag får försvara sidenstället kontra min manlighet så fort jag gör "reklam" för sidenställ.

Har märkt nåt liknande, men ingen säger nåt, det är mer blicken man får när man säger att man har sidenunderställ. Deras förlust. :rolleyes:

Antagligen =)
Får leta fram det och prova igen, vem vet det kanske funkar bättre nu..

Lite äldre, lite visare -> stället funkar bättre. ;)
 
Last edited:

swischmc

New member
Köpte hem några produkter från Sidenselma och var klart spänd på resultatet, efter att ha läst denna tråd. I princip alla mina förväntningar uppfylldes! :D :D

Det är verkligen sköna kläder att ha under, man blir varken jättesvettig eller jättekall. Jag tror dock att "vanligt" underställ fungerar bättre i riktig kyla.

Jag köpte också "sovsäck" och ett badlakan, inför resorna i sommar. Har prov-snarkat och prov-torkat och det verkar fungera bra. Jag är mycket nöjd med alla produkter. Utom en sak... sidenprodukterna är väldigt känsliga, speciellt kläderna. Man får passa sig i närheten av kardborrband! (Vilket påpekats tidigare i tråden)

Nu närmar sig en tvätt och vad jag förstår så blir det en upplevelse i sig. Jag har toppmatad maskin och kan alltså inte fästa påsen utanför tvättmedelsfacket.

I övrigt är jag kanon-nöjd och mycket tacksam för tipset! :)
 

adrian_vg

New member
I övrigt är jag kanon-nöjd och mycket tacksam för tipset! :)

Verkar som om de flesta som provat sidenunderställ hör i tråden, är nöjda med det. Läge för SMC att skaffa medlemsrabatt hos Selma? :D

Hörde av Titania att Siden-Selma fått en signifikant uppgång i försäljning av sidenprodukter till motorcyklister ungefär när denna tråd startade. Hmmm... Viral marknadsföring? :rolleyes:

Beklagar om det var lite hajpat och så i början, men jag är iaf väldigt nöjd med understället och tycker att bra produkter, och deras återförsäljare, ska premieras. Jag har ingen anknytning till Siden-Selma mer än att jag handlat där en gång.
 

Zopilote

New member
Verkar som om de flesta som provat sidenunderställ hör i tråden, är nöjda med det. Läge för SMC att skaffa medlemsrabatt hos Selma? :D

Jag föreslog det också när jag gjorde min beställning där, samt att de kanske borde annonsera i MC-pressen.
Härom dagen kom mitt paket från Siden Selma, och det verkar som jag fick SMC-rabatten direkt :)
De hade skickat med ett par strumpor och en tvättpåse utan att ta betalt, dragit 10% på hela ordern, skickade mot faktura istället för PF och tog inte en krona betalt för frakt eller andra avgifter...
Det kallar jag trevligt kundbemötande!
Nu återstår bara att prova grejorna. När äntligen det fina vädret kommit, ligger man hemma med årets sommarförkylning och blir vimmelkantig så fort man reser sig :(
 

adrian_vg

New member
skickade mot faktura istället för PF och tog inte en krona betalt för frakt eller andra avgifter...

Du verkade väl trovärdig. ;)

Det kallar jag trevligt kundbemötande!

Så det är inte bara jag som blivit bra bemött på stället. Många företagare inser inte hur viktigt ett bra kundbemötande är. Ett par strumpor som skickas med gratis kostar så lite för dem, men kunden känner sig uppskattad. Det är en konstform på utdöende tyvärr. :(

Krya på dig!
 

steelis

New member
På mina långkallingar har en bit på låret fastnat i skinnställsbyxans hake vid midjan när jag tog på byxorna och rivit upp en maska, men väven höll.

Kardborre och siden går inte väl ihop!

Kör med ett linne över undertröjan nu, så hoppas slipper fler trasiga maskor :)
 

Titania

New member
Efter ett tag accepterar man att sidenet blir fult av att komma i kontakt med kardborreband.

adrian_vg: Borde inte du jobba lite nu? :cool:
 

adrian_vg

New member
Efter ett tag accepterar man att sidenet blir fult av att komma i kontakt med kardborreband.

adrian_vg: Borde inte du jobba lite nu? :cool:

Jobbar för fullt! Mikropauser is da sh!t! Med två skärmar, kan man ha webbläsaren öppen på ena sidan riktad mot forumet och jobba "på riktigt" i det andra. :D
 

swischmc

New member
Åkte förbi SidenSelmas affär i Stockholm i går kväll. Mitt emot affären finns en hojparkering. Kan det bli bättre? Ingen trängselskatt, ingen parkeringsavgift och bara korsa gatan för att prova sig igenom deras sortiment "live". :D Nu väntar vi bara på SMC-rabatten. ;)
 
Top