"See you in HEL!"

zappa

New member
På spotwall kan du klicka i för att se vilken tempratur de ha just nu, det är realtid på det. :)

En liten bild innan deras avfärd...
DSC_0049.jpg.jpg

Och en liten mobilvideo...

Samt en bild ifrån Spotwall vid ovan angiven tidpunkt...
SYIH1.png.jpg

Lycka till nu grabbar!

/Zappa

zappa

New member
De kör tillsammans för en gångs skull så det enda som skiljer dem åt är att varje spot redovisa plats med olika tider. Just nu ca. 3 minuters skillnad. Men jag tror att IBA är Hampe och Bob borde vara Benny...

Just nu har de kommit till Hudik, vet att de har ett planerat stopp på Glada Hudik så det kan vara därför som de "ligger efter schemat" med 9 minuter. Kan låta som en smal sak i världen att köra in men vill betona att det finns 2 saker som komplicera det.

1. De ska enligt IBA reglerna hålla hastighetsbegränsningen.
2. Om de går upp till 110/120km/h så sliter det mycket mer på dubben och resten av resan kanske blir spoilerad.

9 minuter nu vad blir det vid nästa stopp??? Kommer de till Ö-vik i tid eller är de 18 minuter sena dit?
Dessutom kom de inte iväg exakt klockan 16:00 utan snarare 16:02 så då är de bara 7 minuter sena... :)

Vet inte vad deras kvitto säger men jag tror att de gick upp till fiket strax innan 16 så då borde deras start kvitto vara strax efter 16...

/Zappa

Skye

Kör Mycket!
Så det är inte 5 mils skillnad på dom utan det är att spottarna uppdaterar olika tider som gör skillnaden på kartan?

Hampe kör ju med IBA's lånespot och BOB har sin egen och nu hände nåt när jag uppdaterade kartan. BOB har kört förbi IBA. Är det batterierna i spoten som torskat precis som den gjorde under 125:ans dag. Skickar ett Sms till Hampe och berättar att han får byta batterier.

Dubben verkar som de gör nytta men slits.

zappa

New member
Hmm tror att det bra är "satelitskugga" eller ska man kalla det radioskugga :eek:...

Trevligt, de håller sitt schema och är nu i Ö-vik, eller snarare förbi deras stopp i Ö-vik.

SYIH2.png.jpg

22:30 enligt schemat och de kom dit 22:13. Detta innebär att de har haft möjlighet att hålla lite mer än deras 80-90km/h som de har räknat med.

Snyggt jobbat!

Detta är lovande nu när de ger sig in på nattsträckan.

/Zappa

Last edited:

Skye

Kör Mycket!
36 min före planen i Skellefteå. Flyt nu innebär det en längre vila på en toalett i Finland.
Det är så ironbutt funkar vintertid. Har de tur på nåt nattöppet kan de få låna biltvätten...

Zigge100

New member
Imponerande att följa detta, ser att dom är i utkanterna av Oulu, det går rätt bra med andra ord.

Marie

Banned
Kopierar till nästa sida för att slippa bläddrandet...
Vi har även tänkta och preliminära passagetider på våra tank- och vilopauser:

1: 16:00 Stockholm - Värtahamnen - START!
2: 19:17 Hudiksvall - Statoil "Glada Hudik"
3: 22:30 Örnsköldsvik - Statoil Skidbacken, Rondellplan.
4: 02:06 Skellefteå - Statoil Kågevägen
5: 05:17 Haparanda - OKQ8 Kraftvägen
6: 07:24 (+1 loc)Tupos - ABC Tyrnäväntie 118
7: 11:27 (+1 loc) Hirvaskangas - ABC Sounenjoentie 10
8: 15:22 (+1 loc) Helsinki - Silja Terminal Olympiaranta 1

Och nu 06:30 verkar båda vara inne på macken nr 6: ovan

Last edited:

Skye

Kör Mycket!
Efter bara 9 mil sedan senaste stoppet och längre paus så står de still vid nästa bensinmack. Nån form av problem verkar det vara.

zappa

New member
De verkar ha tagit lite vila i Pulkkila på en mack...
De har fortfarande 22 mil till nästa planerade tankställe och 2,5 timme så vi får hoppas att det bara är en liten teknisk paus de har tagit och att det inte är några problem med hoj eller person.

Kan ju vara så att det är dags för Hampe att skifta hjul.

Men jäkla vad imponerad jag blir av dem att de stod ut med natten, den var ju inte så kort så här års... :)

/Zappa

Last edited:

Skye

Kör Mycket!
Så var det fart på dom igen och 45 mil kvar till HEL. Det ska de väl klara på 6 timmar för att hålla tidsplanen och sedan ligger det 40 minuter extra tid för att klara 160 mil på 24 timmar

zappa

New member
jonkko skrev på Adventureriders att det var många stopp för att rensa visir. Mycket saltslask på vägarna, men båda är på gott humör.

/Zappa

gundj

New member
Det borde finnas ett SMC-pris för inspirerande dåd.
Inte för att jag blir sugen på att göra om denna bedrift men jag ska aldrig mer gnälla på komfort och umbäranden under mina jämförelsevis korta resor.