catwoman_w
New member
Om man tittar på vägarna idag så är det extremt många som har reflexvästar på sig. När jag var liten så de som hade reflexvästar var de som jobbade på vägarna. Alltså vägarbetare. Idag är det löpare, cyklister, hundar, gångtrafikanter, motorcyklister och ja, gud vet vad. För mig blir det lite av att man skriker "Vargen kommer!!!" men den kommer inte tills den dagen det händer något. Jag har sett många cyklister som har reflexväst men då ifrågasätter jag att det finns faktiskt lyse på cykeln på kvällarna. Så använd det. Samma sak är det med motorcyklister. Visst lyser det upp men idag så märker jag inte västen utan jag ser motorcykeln. För det mesta så även om bilister ser en motorcykel så känns det väldigt ofta som om de skiter i att det är en motorcykel som kommer och då kan vi ha på oss våra reflexvästar för det kommer inte att hjälpa i långa loppet.
Som jag skrev förr så märkte man snabbt att det var en vägarbetare och då saktade man ner farten idag så när man ser dem så tror man att det är en gångtrafikant eller en cyklist m,m. Vi kanske ska vara lite mer försiktig med att använda reflexväster både som gångtrafikant, motorcyklist m,m.
Som jag skrev förr så märkte man snabbt att det var en vägarbetare och då saktade man ner farten idag så när man ser dem så tror man att det är en gångtrafikant eller en cyklist m,m. Vi kanske ska vara lite mer försiktig med att använda reflexväster både som gångtrafikant, motorcyklist m,m.