SuperRetard
New member
Ja nu blev det glasklart !
Bra skrivet Hund !
För min del tycker jag nog att ALLVARET i olika typer av "brott" visst kan motiveras att jämföras med varandra.
Kan du utveckla dina tankar lite mer hur det skulle kunna gå till lite mer i detalj.
Desto "allvarligare" ett brott är, ju sämre resultat ger "hårda tag". Antalet återfallsförbrytare visar det tydligt. Och inom vår sfär kan jag vittna om att de allra värsta kör ändå när de blir av med kortet etc.
Vi kan slåss om de som kör Bulten i 110, men vansinneskörningarna (som ni kallar det) påverkas inte av sånt här. Och grusas Bulten hittas bara en ny väg.
Det som KAN göras är som några varit inne på att "infiltrera" grupperna, åka med dem. Vinna gehör genom att vara snabb och tala deras språk. Att däremot hålla igen lite där det ÄR totalt onödigt att gasa kan vara nog pekpinne i det läget.
Sen har jag vid upprepade tillfällen här ifrågasatt om det här verkligen är ett problem som smc ska/bör befatta sig med. Enda sättet att aktivt göra nytta är att bli nästintill lika jävliga själva, och är det verkligen ett ansikte smc vill ta?
Jag tycker nästan att det är/och ska vara en polisiär fråga. På samma sätt som olyckor med stulna mc körda av folk utan hojkort inte är ett problem för smc, utan polisen!