Idag blev det en hojrunda på 12 mil i +6° och sol. Igår snöade det. Det kändes underbart att köra idag efter denna vinter med mycket oregelbunden körning pga dåligt väglag samt hojturer i kyla. Men säsongen börjar kanske inte på allvar ännu, imorgon har man lovat snö i södra delen av riket. Igen. Men redan i övermorgon ska snön försvinna och sedan spås det relativt varmt väder som sträcker sig över kommande helg. Nu kanske man kan ta hojen till jobbet mer regelbundet. Ni som bor norrut får nog vänta ett tag till. Under vintern har jag kunnat köra några turer då och då beroende på väglaget, dock totalt endast ca 100 mil hittills i år. Jag har passat på att öva lite trixande när tillfälle getts men trots det känns det lite rostigt. Får väl lägga ett par pass kommande helger på att trixa lite till så att man blir av med värsta rosten. Jag önskar alla en rolig säsong med många positiva upplevelser på hoj. Och kör lugnt och försiktigt! Alltför många har redan förolyckats på MC trots att säsongen knappt börjat.