När börjar din säsong?

mudder

Member
Min MC säsong började igår.:D:D:D
2011 års första runda blev närmare 8 mil på frusna skoterleder och isiga grusvägar.

Moddan

New member
Det ser härligt ut.Jag brukar ta första rundan i början av april,jag har ju inte den optimala terängcyklen om man säger så,men jag hoppas jag kan köpa en lite mer offroad till nästa höst,när man ser dina bilder så längtar man ut och köra.

HPNilsson

New member
Hej !!! Det där är riktigt kul ! Skoterspåren håller inte riktigt här än o man vill ju inte sabba för nån "hej Krobbe" men snart ska jag ut med Husan. :)

Sukiyaki

New member
Jag kunde behärska mig i år så jag väntade till 2 januari ;)
Håller mig på det mindre vägnätet så mycket som möjligt,
det räcker långt åt mig :)

Ove 60+

Active member
Har inte vinterrustat varken för hojen eller mig själv. Men när asfalten visar sig och tjälen släpper i grusvägarna så dom blir riktigt mjuka och fina så är det dags. Dessvärre blir det väl ytterligare halvannan månad innan det blir så. :(

TMax500

Member
Det får nog bli snöfritt innan jag ger mig ut. Jag bor i en halvbrant backe och eftersom snöröjningen av smågatorna i Göteborgs kommun är USEL så är det inte läge att ge sig ut utan nabbade däck. Tyvärr. Skulle knappt komma ned för backen i ett stycke, och skulle troligen inte kunna ta mig upp igen.

Jag kör gärna i o-säsong annnars. Det kan vara kul att frysa sig runt 4-5 mil mitt i vintern. Västkustvintrarna kan ju ibland vara rätt så milda. Fast inte i år då...

Last edited:

hamre

Member
En normal vinter håller jag igång hela tiden. Men denna och förra har det vart ganska lungt, börjar köra så fort det blir bara vägar.
Fick köpa mej en fyrhjuling för att stilla den värsta abstinensen!:D

Marie

Banned
Den började i vanlig ordning på nyårsdagen för att fortsätta till påföljande nyårsafton. Så länge det inte är mer än tre tum nysnö på vägbanan eller kallare än -10°C så betraktar jag det som körbart väder och väglag (åtminstone med hyfsade landsvägsdäck som Michelin Macadam50.)

Last edited:

Pisken

New member
Plockar nog ut hojjen när morgon tempen är ett par plusgrader.....snö,kallt å skit så blir det bilen
men sjukt sugen på å köpa mig en endurohojj som leksak o dubbdäck :)

swischmc

New member
Så fort snön smält bort och det är över 4 plusgrader så är jag igång igen!
Denna och förra vintern har inte varit bra för hojåkandet...

Längtar verkligen efter mars-april då det förhoppningsvis bli körbart i 08-området. Köpte ny hoj i går - jösses vad det kliar i fingrarna och sliter och drar i kör-tarmen! Nästa delmål är mc-mässan, men sedan måste snön försvinna.

HPNilsson

New member
Äntligen är skoterspåren åkbara o stöpet på sjöarna fruset.Blev några timmar Husa idag,grabben var med på sin yz85.Vi körde en timme ganska hårt sen var vi hem o bytte kläder o tog en långtur till en grillkåta.:):):)
HP2 har gått hela vintern blev ca 30mil i Lördags på slingriga grusvägar mest,i torsdags gick även den skoterspår men det blev lite väl spännande ibland när framhjulet gick igenom.Hoppas föret varar ett tag till roligare kan man inte ha.

Mimmi

New member
Hej!

Min säsong börjar när: 1. Min mc är ihopskruvad och klar att köra 2. När vägarna har blivit rena från salt 3. När temperaturen ligger på minst +8-10°.

Dessa kriterier brukar här där jag bor infalla i slutet av mars månad.

JoHu

New member
Nyss....

....igår började hojsäsongen igen, efter ett avbrott pga fotledskada som uppkom vid snöskottning i december 2010.

Spade är farligare än motorcykel....

kimelliz

New member
Varför ut och frysa nu?
Jag väntar tills det är varmt och skönt :)
Frågan är när det sker i år? :confused: