Se till helheten
Jag tror att flera av de som kommenterat detta är överens om att tidningen MC-Folket kan aldrig bli den tidning som i alla lägen kommer att passa alla till 100 procent. Jag vill påstå att skulle den göra det så hade en inget existenberättigande. En tidning ska man reagera på, både positivt och negativt, det är reaktionen som är det viktiga och som skapar kreativa människor.
MC-Folket ska som tidning ta tillvara motorcyklisternas intressen, inte bara de som åker sporthoj, customåkarna, eller desom åker på touring. Det är och finns mycket som vi har gemensamt som SMC som organisation ska hålla uppsikt på och som tidningen ska skriva om. Det handlar om körkort, trafikregler synen på motorcyklister och en uppsjö andra saker. Att vi som klubbmedlemmar får lite andra artiklar är mest en bonus. Faktum är att jag läser nästan varenda bokstav i tidning, det beror först och främst på att jag är så naiv att jag tror mig lära mig något av allt jag läser, även som jag i min vildaste fantasi inte kan föreställa mig att jag någonsin ska ha någon glädje av.
När jag tittar på MC-Folket lite mer noga och ställer den mot andra mc-tidningar jag läser, så håller den lika hög kvalité som någon av de andra, det är ungefär lika mycket stavfel, eller felslag i alla tidningar. Bilderna håller en bra kvalité och är inte sämre än konkurrenterna.
Jag tror ändå att det viktigaste är att MC-Folket gör det de är satta till att göra och inte ska försöka konkurrera med de specialtidningar som finns i branschen. Då är risken stor att det blir djävligt fel. Utnyttja den kompetens som finns i organisationen och använd den.