MC-vänliga appar, lista

powerglide

New member

Deras formulär för utvärdering funkar inte :mad:

Försökte få fram detta i alla fall:
Waze finns ju sedan många år och tillhandahåller redan mkt av denna info.

Varför inte kontakta dem och kolla om det går att licensiera deras mobilapplikation med Trafikverkets logga?

SuperMek

New member
Den här SMC-appen, har den gått i graven eller lever den i all välmåga någonstans? Det har varit oroväckande tyst hela vintern...

swischmc

New member
Jag har testat appen Diablo Super Biker och den verkar fungera bra.
Är det någon annan som testat? Jag förstår inte hur det fungerar med kontot. När jag skickar iväg en körning till någon sida (?) hittar jag den inte på Diablos/Pirellis hemsida. Jag kan iofs inte logga in heller eftersom jag får ett konstigt felmeddelande trots att jag fyllt i alla uppgifter...

Min android har så liten skärm att det i praktiken blir omöjligt att jämföra körningarna. Tanken med appen, för min del, är att se om jag lutar mer åt ena hållet än andra. Jag vill veta om mitt körsätt påverkar slitytan på däcken. (Se annan tråd.)

powerglide

New member
Tyvärr är det så att när man kört i grupp några år att oturen för eller senare är framme och ambulans måste tillkallas.

Då är det viktigt att man kan uppge en korrekt position när man står där i naturen. Men eftersom det finns olika sätt att ange koordinater är risken för missförstånd överhängande.

Jag hittade dock Appen Swedish Coordinates

Med den uppger du enkelt för SOS Alarm dina koordinater med svensk standard Sweref 99 eller gamla RT90.

Den är tyvärr inte gratis men det är en liten kostnad för att få hjälp snabbt till rätt plats.

powerglide

New member
Hitta parkeringsplats till hojen med Parkopedia över hela världen.
Appen är typ "community driven" så det är bara att lägga in det man hittar eller som behöver ändras på egen hand via den inbyggda mailfunktionen :tummenupp

Den är tyvärr inte gratis.

Parkopedia Parking
by Parkopedia Ltd

Last edited:

matsekberg

New member
MCTrail
icon.png

Jag har skrivit en app för iPhone som heter MCTrail. Syftet med den är att med så lite ingrepp som möjligt spela in mina motorcykeläventyr.
Appen sparar tracks per dygn i GPX-format (KML finns också) och laddar upp till DropBox eller exporterar via epost. Den autopausar när man stannar vid rödljus eller fikar. Medan man kör visar den tid och hastighet tydligt och även en rörlig karta med spåret inritat om man vill det. Noggrannhet på spåret kan ställas in. Tanken är att bygga ut den med mer funktionalitet, t.ex Facebookintegration, inspelning av vägens kondition mm.

Här finns supportsidan.

Och här finns den i AppStore

Galne Dansken

Administrator
Personal
Det går bra att spela in rutter i SMC Appen också.
Det går bra att spela upp rutter och se dom live i Google Streetview i den webportal som SMC har till SMC appen (kör iPhone och Android).
SMC Appen har idag innan säsongen börjer 24.000 km MC rutter i Sverige.
I SMC Appen´s nätvärk finns även MC organisationer i Schweiz, Hiolland och Norge, Danmark är gång..

Rutter kan exporteras från SMC Appens webb i Garmin och Tomtom format..

Självfallet är SMC öppna att prata med app utvecklare om att man evt. kan få sina grejor in i SMC Appen - det är i princip att ta kontakt med kansliet - t. ex. Jesper...

(Och ja, det jobbas på flera länder, och massvis av nya fancy funktioner i SMC Appen..)

namn

New member
Det går bra att spela in rutter i SMC Appen också.
Det går bra att spela upp rutter och se dom live i Google Streetview i den webportal som SMC har till SMC appen (kör iPhone och Android).
SMC Appen har idag innan säsongen börjer 24.000 km MC rutter i Sverige.
I SMC Appen´s nätvärk finns även MC organisationer i Schweiz, Hiolland och Norge, Danmark är gång..

Rutter kan exporteras från SMC Appens webb i Garmin och Tomtom format..

Självfallet är SMC öppna att prata med app utvecklare om att man evt. kan få sina grejor in i SMC Appen - det är i princip att ta kontakt med kansliet - t. ex. Jesper...

(Och ja, det jobbas på flera länder, och massvis av nya fancy funktioner i SMC Appen..)

Ni har krånglat till det helt i onödan, Strul från dag 1, man lovar saker innan man klarar av att leverera..(och man fortsätter i samma stil) i dagens mobila samhälle är det väldigt viktigt att man kan leverera det man lovar,

... klippte bort lite....

Last edited: