Luta mer än hojen

Chopperbyggarn

New member
[/QUOTE]

Kanske inte ett direkt svar på Chopperbyggarns fråga och kanske inte riktigt rätt sorts båge men ändå ger det väl en del svar om man kollar denna länken. http://youtu.be/TqRvqw4YXtY[/QUOTE]

Imponerande körskicklighet!!
Jag är dock numera endast intresserad av teknik/ och förmågan att läsa av trafiksituationer på allmänna vägar för att inte hamna i farliga situationer mer än oundvilkligt.

Cirkuskonster på mc höll jag på med i 125:a ålder och det gick riktigt bra tills en dag då jag skulle visa upp mina färsdigheter för några komisar och detta slutade med krökta gaffelben mot ett staket samt åka kana på baken i ca 50 km/h och stukat sjävförtroende.
Sedan dess har jag trott på "lagen om all jävlight" .... är det någon gång som det går åt skogen så är det när man ska visa upp sina färdigheter inför "publik" ... det som inte händer när man övar utan publik händer garranterat när man har åskådare ...:eek:

Alkohol o i synnerhet lite större mängder är naturligtvis definitivt olämpligt dock tror ja att det statistiskt sett är större risk att möta lika farliga sömniga förare men när det gäller det sistnämda så måste nog detta lösas på annat sätt än straff och böter då folk har arbeten och andra saker som man måste sköta för att inte få problem på dessa områden.

Handen på hjärtat: Hur många personer som är beroende av sina egna fordon i nytto ärenden kan svära på att dom aldrig varit för sömninga när dom hart kört??

Anders.J

micke.r

New member

Ja, jag tänkte posta just den jag med när jag följde länken längre upp i tråden, men jag tyckte att det var lite väl utanför ämnet...:p

Det är riktigt imponerande att höra hur mycket han laddar (gasar), även om det nu bara är en 600... :p

Det finns ju rätt många olika klipp från dessa tävlingar, men alla är lika imponerande framförallt vad det gäller grepp i regn men även nedläggningsvinkel...

De avlivar ju bland annat för alltid diskussionen om hur mycket man egentligen kan luta med gatdäck samt gör det även till ett mysterium hur man kan slänga sig i kurva 1 på Gelleråsen ;)

/Micke

Galne Dansken

Administrator
Personal
http://www.youtube.com/watch?v=sal4fZxfeX8&feature=related

Gymhkana, är ju en idrott - med flitigt ombyggda hojar..
Vi har diskuteret att testa på lite i FIM & SMC SCHOOL, men värderar att crash riskerna är väldigt höga - och det vill vi ikke ha´...

-----
En mjuk övergång till Chopperbyggerens frågor - Jag har haft nöjet att rumstera runt på en US Police HD
med nån amerikansk världsmästare i Police MC kunst åkning, som coach..

Enligt honom är det stora trick för tvära manövrer att flytta baken fram, så man nästan sitter tanken, en markant fördel är att då räcker armslängden till att ge fullt styrutslag. Och det finns stora styrutslag möjliga, vilket gör att sådan stor tung hoj kan vändas runt på en 5 öring!
(Att man då sedan kan få bättra knäslut, är en annan fördel man får på köpet..)