Esquire
New member
Som du själv har citerat så har han ju skrivit "ofta utan egen erfarenhet". Du blir helt enkelt undantaget som bekräftar regeln. Sedan finns det ju säkert ett antal griniga gamla gubbar som inte ägt något annat än kardanhojar i hela sitt liv. Och inte tänker göra det heller. För de vet ju att kardan är det enda alternativet..."Ofta utan egen erfarenhet"
I mitt fall HAR jag erfarenhet.
"Folk med hojar som har kedja skiter i vilket. De har inte märkt av problemen."
När jag hade en hoj med kedja märkte jag omgående problemen, och jag "sket" inte i dem utan vidtog åtgärden att skaffa kardanhoj.
Dessutom HAR jag fortfarande en kedjehoj, och tyvärr verkar det svårt att bli av med skiten....
Problemet med den hoj som du äger som har en kedja är att det är en skithoj. Det är även därför den är svår att bli av med. Den är helt enkelt dålig på en mängd områden. XJ600 hade inte ens varit bättre om den så haft kardan.
Jag ber om ursäkt på förhand om jag skulle ha råkat trampa någon ägare av en XJ600 på tårna nu. Men jag anser helt enkelt inte att det är världens bästa hoj (fast den är ju iaf lite bättre än en Suzuki Savage...). Jag har själv kört en Yamaha XJ 600S Diversion -95 cirka 500mil, och jag kan nog inte komma på en enda sak som är bättre med den än med min nuvarande hoj.