intressanta förslag hur man stoppar en hoj osv..har själv fått ducka för både fotbollar och krattor..
Men en gång fick jag helt och hållet nog, det var en gubbe som bodde längs en väg ute i skogen i princip..
Han ansåg att alla åkte konstant för fort förbi hans hus ( 70 sträcka )..
Och hur visste han då detta utan laser el annan utrustning som kan mäta hastighet..jo han sa att så mycket som dom varvar och lever om måste det ju gå minst 130..
Så jag testade en sväng att åka förbi honom som jag brukade göra, på 2:ans växel..i prick 70 som alltid förbi där...han uppskattade min hastighet från hans trädgård i minst 100..
hans granne som åkte bakom mig i bil såg att jag höll 70..
trådskaparen, hur vet du hur fort dom igentligen åker ?
Jag är dock en av dom som helt klart skulle hålla sig på en bana, vilket jag ofta gör så fort den finns bandagar ( vilket inte är ofta då dom går åt väldigt fort ) men jag ser dock till att hålla mig på 30,50 sträckor förbi hus och utfarter osv..
Det finns garanterat lika många som inte skulle ha bil som mc, så många gånger man fått väja för bilister som kör om en på 50 sträckor, skiter i rödljus,väjningsplikt osv..
Det är tur att man är fullt medveten om vad gubbar/gummor kan göra när dom läser morgontidningen,sminkar sig el byter kläder i sina bilar..under körning..
åja ett långt delvis OT inlägg..
God morgon...