Kapten Stofil
New member
Oavsett allt som sagts hit eller dit ovan, instämmer jag i att kvällstidningsjournalistik håller en väldigt låg nivå och är inriktad på sensationer. Dagspressen är bättre, även om den också är vinklad understundom. Det finns också andra sätt att vinkla än att skriva vinklat, nämligen att helt enkelt inte rapportera vissa nyheter, eller rapportera omotiverat mycket om andra nyheter.
Sedan är ju alla journalister beroende av sina källor, och att alltid lyckas vara helt opartisk och saklig i alla ögonblick tror jag ingen klarar, hur mycket de än försöker.
Kvällstidningar jämställer jag med oadresserad reklam i brevlådan, i bästa fall duger de att tända brasan med. Och debattprogram på TV tittar jag aldrig på eftersom de enbart tycks gå ut på att få deltagarna att skrika i munnen på varandra.
Sedan är ju alla journalister beroende av sina källor, och att alltid lyckas vara helt opartisk och saklig i alla ögonblick tror jag ingen klarar, hur mycket de än försöker.
Kvällstidningar jämställer jag med oadresserad reklam i brevlådan, i bästa fall duger de att tända brasan med. Och debattprogram på TV tittar jag aldrig på eftersom de enbart tycks gå ut på att få deltagarna att skrika i munnen på varandra.