HOJX + MC-mässa i Helsingfors 2010

Maria Nordqvist

Super Moderator
Hej Maria, kan ni inte bjuda in Anders Eldeman med Melodikrysset igen, dom sände ju från båten för två år sedan och det var ett uppskattat inslag :)

Hej Lieh! Kul att du uppskattade det. Förhandlingar pågår med Melodikrysset, inget klart! KOmmer inte Anders Eldeman blir det musiktävling i annan form. Knuttar verkar gilla det.
:)
 

Petra

Super Moderator
Hej.
Hur många har bokat HOJX resan?

mvh Niklas:cool:

Jag tror att det är drygt 900 bokade nu. Det är sjukt bra om man jämför med hur många som bokat vid den här tiden tidigare år. :)
Det brukar rassla till i bokningssystemet sista månaden, men som det ser ut nu kan det nog va smart att boka biljett ganska snart för att säkra en plats. Jag har hört att det kommer att släppas lite roliga överraskningar så småningom. ;)
 

A-LiNe

Moderator
Jajamen! En bra bit över 900 bokade och det är fortfarande 8 veckor kvar till avresa, helt otroligt bra! Det kommer att bli galet roligt och precis som Petra hintar så väntar några överraskningar runt hörnet :)

Hoppas att vi ses på båten!

/Agneta Lindahl Nevell
SMC
 

Petra

Super Moderator
Buss till mässa i Lahtis

Hej alla! Det här glada beskedet kom idag från Tina som är projektledare för Hoj-X :)

HojX 2010 + MC-mässa = sant
Efter många om och men blir det ändå ett mässbesök i samband med HojX. Lördagen den 6 februari finns det möjlighet att ta sig till MC-mässan i Lahtis med buss från Helsingfors. Nästan alla MC-märken kommer att vara representerade på mässan. Du har möjlighet att se årets nyheter från Suzuki, Kawasaki, Triumph, BMW, Harley-Davidson, MotoGuzzi, Ducati, KTM med flera. Naturligtvis finns även företag som säljer tillbehör på plats, bland annat Duells och Jofama.
Buss avgår från Olympiaterminalen i Helsingfors kl 10.30 (lokal tid) och resan till Lahtis beräknas ta ungefär 1 timme. Klockan 15.00 (lokal tid) avgår buss tillbaka från Lahtis för att vara i Helsingfors i god tid innan Silja Serenade avgår. Busstransfer tur och retur samt entré till mässan kostar 200 kronor per person.
Boka hos Tallink Silja Line telefon 08-666 33 33, uppge kod HojX.
Har du redan bokat HojX kan du bara komplettera din bokning med mässbesöket i Lahtis, uppge ditt bokningsnummer i kontakt med bokningen.
Snart börja MC-säsongen!
 
Last edited:

Zapp

New member
21-årsgränsen

Jag har påtalat detta med åldersgränser. Kontakta mig så får du namn och telefonnummer till vår kontaktperson på TallinkSilja. Sånt här måste vi försöka lösa.

Hur var det med åldersgränsen på 21 år? :eek:

Jag har onekligen åldern inne men ska åka med en kompis som är 20 år (fyller 21 år i juni). :cool:

Vi har redan hunnit boka och betala när vi upptäcker att det finns en åldersgräns. Och eftersom vi vid bokningen fyllde i födelsedatum så borde ju systemet ha protesterat om han inte ska få åka. :confused:

Dessutom är det ytterligare en kamrat till min kompis - 19 år - som vill hänga på. :eek:

Så den stora frågan är - hur är det med åldersgränsen? :rolleyes:

Vart vänder man sig för att få besked?
 

A-LiNe

Moderator
Hej,

Ett förtydligande här. Åldersgränsen är 21 om man inte reser i målsmans sällskap. Om målsman är med finns ingen åldersgräns.

Hoppas att det var svar på frågan om än inte det mest önskade svaret.
 

Zapp

New member
Det var tuffa förhandlingar...

... men jag lyckades till slut få ta med mig en 19-åring och en 20-åring utan en massa pappersexercis. :D

Först så ville de prompt ha fullmakt från resp. förälder. Men sedan jag påpekat att föräldrarna har ingen laglig rätt att ge några fullmakter så blev de först ställda. Sedan jag dessutom påpekat att jag inte vill skriva på några papper där jag förbinder mig att se till att de inte dricker alkohol på en båt där de har 18 år som åldergräns i baren så blev jag till slut kopplad till chefen. :rolleyes:

Och vi kom fram till att det räcker med att vi bokar tillsammans och att jag är över 30 år och att jag tar med mig max 2 personer under 21 år. Och att inga papper behövs... ;)

Jag är säker på att hade jag tjôtat lite till så hade jag säkert fått ta med mig 4 personer under 21 år under motiveringen att jag är 2x30 år... Men jag avstod från det... Jag tyckte det räckte med de åtta samtal jag ringt redan... :p
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Bra att det löste sig. Jag har mailat TallinkSilja och påpekat att 18-åringar inte har någon förmyndare. De har sina åldersgränser och inget vi kan göra mycket åt, tyvärr. Frågan har dykt upp varje år och löst sig på ett eller annat sätt i slutändan.
 

V Saarela

New member
Vet nån hur mycket folk är anmälda nu och hur mycket platser det finns kvar?

Jag hatar ju att planera och binda mig för nåt. Satt igår och lekte på siljas sida.
Hoj-x tur och retur med egen hytt, 1890:-

Nu hade jag ju tänkt göra en egen specialare(dom som känner mig vet att jag är sån)
En vanlig reguljärresa: Bil ner, enkel till Helsingfors, mässan i Lahti och sen köra hem till Boden.(hemma söndag natt/morgon)

Om jag fattar rätt, så går det att boka in sig på serenad ändå som vanlig reguljärare?

Enkel tur via reguljär: bil, egen hytt, 2276:-
Enkel tur via reguljär: bil, egen hytt, Om jag bokar två personer, då blir det 1827:-?!?

Svårt val, trots att jag är ensam?
 
Last edited:

Lieh

New member
Hej Lieh! Kul att du uppskattade det. Förhandlingar pågår med Melodikrysset, inget klart! KOmmer inte Anders Eldeman blir det musiktävling i annan form. Knuttar verkar gilla det.
:)

Hej Maria
Ser i programmet att det inte blev något melodikryss och inte någon musiktävling heller - trist tycker vi!!! :mad: ;)
 

Pärallan

Member
Tack

Sitter på tåget hem från ännu en lyckad HOJ-X. Tack alla arrangörer och vi ses nästa år. Resten av Jämtarna hälsar.
 

@nderz

New member
Fyra Hoj-X har det blivit, trevligt denna gång också.
Go mat, skaldjurstallriken var utsökt likaså den glödstekta rödingen.

Köra 4-hjuling på på ett blött plåtdäck är spännande, styrningen tog inte mycket.

Tråkigt att Backlund backade ur i år igen, såg fram emot att lyssna på honom
 
Top