HOJX + MC-mässa i Helsingfors 2010

Maria Nordqvist

Super Moderator
Ändringar i innehåll för Hoj-X 2010

I fredags fick vi veta att MC-mässan i Helsingfors med största sannolikhet är inställd. Det har som ni vet varit en programpunkt under resan. Samtidigt har vi sålt rekordmånga biljetter till Hoj-X! Att MC-mässan i Helsingfors ställs in är något SMC inte kan råda över.

SMC och TallinkSilja arbetar nu med att skapa andra aktiviteter ombord och i land. Så snart detta är klart presenteras det på hemsidan http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347 och i nästa nummer av MC-Folket. Självklart satsar vi på att ha en bra kryssning utan ett besök på MC-mässan.

Priset har sänkts med 100 kronor. Den som bokat enligt tidigare pris kommer att kompenseras för mellanskillnad vid incheckning i Värtahamnen 5 feb 2010.
Läs mer här. http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=6681
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Nåt speciellt skäl till att mässan i Helsingfors ställts in? Nyfiken bara... :D

Flera tillverkare har sagt nej till medverkan. Bara ett par som är klara vilket varit oklart in i det sista. Formellt beslut ännu inte fattat men allt lutar åt att mässan inte blir av. Dessutom ryktas om en alternativ mässa i Lathis samma helg. När det inte går att få ett klart besked om vad som händer, då måste vi göra något. Till en okänd mässa i LAthis är det för långt att åka över dagen och inget vi vet tillräckligt mycket om för att kunna satsa fullt ut.
 

adrian_vg

New member
Flera tillverkare har sagt nej till medverkan. Bara ett par som är klara vilket varit oklart in i det sista. Formellt beslut ännu inte fattat men allt lutar åt att mässan inte blir av. Dessutom ryktas om en alternativ mässa i Lathis samma helg. När det inte går att få ett klart besked om vad som händer, då måste vi göra något. Till en okänd mässa i LAthis är det för långt att åka över dagen och inget vi vet tillräckligt mycket om för att kunna satsa fullt ut.

Jag förstår. Trist när det händer... Speciellt som jag sett fram emot att se nya VFR:en. :(
 

Bajen-Sam

New member
Trist att höra, tråkigt att inte företagen satsar när det är lågkonjektur, det är ju då man skall synas. :mad:

Då blir det ingen mässa nästa år då. :(

Hoppas ni hittar på riktigt bra alternativ på Hoj-X istället. :D
 

Styrman_jansson

New member
Trist att det skall vara 21-årsgräns på båten.

Jag är 26 så jag klarar mig men hade tänkt ta med mig min sambos bror som precis fått sitt mellanklasskort uppgraderat till tungt (20 år gammal). Verkar inte finns några sätt att slinka igenom såvida man inte är 30 bast.

Tråkigt att man som 20-åring får köra MC med 150hk men inte titta på en på en båt...
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Trist att det skall vara 21-årsgräns på båten.

Jag är 26 så jag klarar mig men hade tänkt ta med mig min sambos bror som precis fått sitt mellanklasskort uppgraderat till tungt (20 år gammal). Verkar inte finns några sätt att slinka igenom såvida man inte är 30 bast.

Tråkigt att man som 20-åring får köra MC med 150hk men inte titta på en på en båt...

Jag har påtalat detta med åldersgränser. Kontakta mig så får du namn och telefonnummer till vår kontaktperson på TallinkSilja. Sånt här måste vi försöka lösa.
 

Motardus

New member
Inställd mässa i Helsingfors...

Såg till min oerhörda besvikelse att mässan i Helsinki är inställd och att SMC kommer att skapa andra aktiviteter istället.
Jag betalade resan för mig och frugan igår men eftersom mässan inte blir av är vi inte intresserade längre.
Man kommer att kompensera oss med 100 kr, om man väljer att resa ändå, men jag antar att man får tillbaks varenda öre om man vill avboka?
Oavsett Tallink Siljas ändrings- och avbeställningsregler?
Resan är ju trots allt förändrad radikalt...
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Såg till min oerhörda besvikelse att mässan i Helsinki är inställd och att SMC kommer att skapa andra aktiviteter istället.
Jag betalade resan för mig och frugan igår men eftersom mässan inte blir av är vi inte intresserade längre.
Man kommer att kompensera oss med 100 kr, om man väljer att resa ändå, men jag antar att man får tillbaks varenda öre om man vill avboka?
Oavsett Tallink Siljas ändrings- och avbeställningsregler?
Resan är ju trots allt förändrad radikalt...

Jag är lika ledsen som dig. Men, SMC kommer att genomföra Hoj-X 2010 ändå. De som vill avboka får pengarna tillbaka, om man gör det senast 28 dagar före avgång. Innan dess kommer ett nytt nummer av MC-Folket ut med information + två eNyhetsbrev.
Detta har jag fått från TallinkSilja: Alla specialkryssningar har speciella betalningsvillkor. Dessa erhålls vid bokningstillfället. Ej möjlighet till ändringar om avresan sker inom 14 dagar. Reservationen kan avbeställas utan avgift 28 dagar före avresa. För reservationer som avbeställs:
- 27-14 dagar före avresa debiteras 50% av resans pris.
- mindre än 14 dagar före avresa är avgiften 100%.
För specialkryssningar gäller även dessa villkor för grupper.
 

Lieh

New member
I fredags fick vi veta att MC-mässan i Helsingfors med största sannolikhet är inställd. Det har som ni vet varit en programpunkt under resan. Samtidigt har vi sålt rekordmånga biljetter till Hoj-X! Att MC-mässan i Helsingfors ställs in är något SMC inte kan råda över.

SMC och TallinkSilja arbetar nu med att skapa andra aktiviteter ombord och i land. Så snart detta är klart presenteras det på hemsidan http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347 och i nästa nummer av MC-Folket. Självklart satsar vi på att ha en bra kryssning utan ett besök på MC-mässan.

Priset har sänkts med 100 kronor. Den som bokat enligt tidigare pris kommer att kompenseras för mellanskillnad vid incheckning i Värtahamnen 5 feb 2010.
Läs mer här. http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=6681


Hej Maria, kan ni inte bjuda in Anders Eldeman med Melodikrysset igen, dom sände ju från båten för två år sedan och det var ett uppskattat inslag :)
 
Top