HOJX + MC-mässa i Helsingfors 2010

Maria Nordqvist

Super Moderator
Igår fick vi det trista beskedet från McRF att mässan ”På Två Hjul” ställs in. Trist för alla svenska motorcyklister som varje år ser fram emot den. Därför agerade SMC direkt! Vi har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HOJX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors. MC-mässa + HOJX = årets roligaste helg 2010!

I pressmeddelandet från McRF säger generalagenterna att man vill fundera över nya koncept och former inför framtiden. SMC hoppas att vi kan samarbeta med generalagenterna och ge dem en del av det nya koncept man söker. Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC. Redan nu kan du provåka HOJX, 20-21 mars åker vi med Galaxy på 23-timmars kryssning.

Nästa år firar HOJX fem år och detta kommer att bli maxat. Men nu ska vi först genomföra årets kryssning. Sedan rivstartar vi för att smida planer för HOJX + MP10 2010. Läs mer här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5767
 

@nderz

New member
Igår fick vi det trista beskedet från McRF att mässan ”På Två Hjul” ställs in. Trist för alla svenska motorcyklister som varje år ser fram emot den. Därför agerade SMC direkt! Vi har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HOJX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors. MC-mässa + HOJX = årets roligaste helg 2010!

I pressmeddelandet från McRF säger generalagenterna att man vill fundera över nya koncept och former inför framtiden. SMC hoppas att vi kan samarbeta med generalagenterna och ge dem en del av det nya koncept man söker. Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC. Redan nu kan du provåka HOJX, 20-21 mars åker vi med Galaxy på 23-timmars kryssning.

Nästa år firar HOJX fem år och detta kommer att bli maxat. Men nu ska vi först genomföra årets kryssning. Sedan rivstartar vi för att smida planer för HOJX + MP10 2010. Läs mer här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5767

Låter kanon, blev besviken igår när jag hörde talas om att mässan ställts in.
Även om årets mässa inte innehöll så speciellt mycket nytt och roligt så är det alltid trevligt att gå runt å prata med folk
Hoj-X till mässan i Finland förenar ju två roliga aktiviteter och kan nog bli skoj
 

Tyrannosaurus

New member
Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC.
Det låter intressant.
Men är det två mässor vi talar om eller bara jag som inte kan läsa? ;)

MC-mässa till sjöss? Ja både Serenade och Symphony har ju rejält stora bildäck som man kan ha till mässlokaler under förutsättning att säkerhetsföreskrifterna tillåter att det vistas en massa folk där under gång.
Förr var det aldrig några problem, men numera brukar dom låsa bildäck under gång. Om det är p.g.a. sjösäkerhet eller stöldrisk vet jag inte.

Att ta sig till någon mässhall i Helsingfors kan däremot bli lite stressat. Båten ligger väl bara i hamn 5-6 timmar och på den tiden ska man då isf hinna dit, gå runt och titta och hinna tillbaka så man inte missar avgången.

Det är väl iofs lösbart på diverse olika sätt bl.a. genom att man förlänger kryssningen till t.ex. 48 timmar istället för 40 som är standard :)
Men det där med mässa till sjöss låter riktigt kul och en ny infallsvinkel på det hela och som sagt, bildäcken räcker nog till som mässlokal om det är ok för befälhavaren :)

Det enda är väl att dom får fylla en hel del barlast så båtfan inte kantrar :eek: då den är gjord för att släpa med sig X-antal ton i form av långtradare och bilar, men det har dom nog rutiner för ;)
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Vi talar om dels MC-mässan i Helsingfors. Jag har redan talat med dem om buss t o r terminalen + förköpsbiljetter, för att slippa kö & stress om möjligt. Den som vill kan åka till HElsingfors med en tidigare båt och tillbaka lördag är det tänkt.
Sedan talar vi om de ordinarie utställningsmöjligheterna på båten.

Men, ge mig och SMC en chans att planera detaljer tillsammans med Finnexpo och TallinkSilja samt svenska MC-branschen i ett senare skede. SMC lade ut nyheten om detta, mindre än 24 timmar efter att vi fått veta att MC-mässan 2010 ställts in. På den tiden hade vi chartat Silja Serenade och fått tag på Finnexpo för bekräftelse av att MC-mässan i Helsingfors verkligen blir av. Det är verkligen snabba puckar.
Nu ska vi köra HOJX nästa helg först.
 

V Saarela

New member
Utmärkt :)

Eftersom jag har tyckt det är lite träligt att ta sig till göteborgsmässan(bor i Boden), så beslutade jag mig förra året att, de åren mässan är i Göteborg, så åker jag till mässan i Finland istället.

Nu råkar det ju också vara för mig ungefär lika långt till finlandsbåtarna i Stockholm som till Helsingforsmässan(ca 100 mil), så jag bilade ner till stockholm och tog färjan över till Finland. http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080202/080202b1.html

Så hade jag tänkt göra nästa år också, så......äntligen får man chansen att haka på hoj-x :)
 

Lieh

New member
Igår fick vi det trista beskedet från McRF att mässan ”På Två Hjul” ställs in. Trist för alla svenska motorcyklister som varje år ser fram emot den. Därför agerade SMC direkt! Vi har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HOJX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors. MC-mässa + HOJX = årets roligaste helg 2010!

I pressmeddelandet från McRF säger generalagenterna att man vill fundera över nya koncept och former inför framtiden. SMC hoppas att vi kan samarbeta med generalagenterna och ge dem en del av det nya koncept man söker. Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC. Redan nu kan du provåka HOJX, 20-21 mars åker vi med Galaxy på 23-timmars kryssning.

Nästa år firar HOJX fem år och detta kommer att bli maxat. Men nu ska vi först genomföra årets kryssning. Sedan rivstartar vi för att smida planer för HOJX + MP10 2010. Läs mer här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5767

Så bra att 3-dagars är tillbaka nästa år... och en MC-mässa samtidigt! Bra jobbat :)
 

K_N

New member
MC-mässa i Norge

Jag väcker tråden till liv igen.
Är det ingen MC-mässa i Norge nu till vintern?
För oss som bor i västra delarna av landet så är det troligen närmare till Oslo med omnejd om det blir något där.
 

nicke

New member
Såg att bokningen börjar 5 oct.så jag gissar att det finns ett pris på denna resa nu , Någon som vet ?
 

SuperRetard

New member
Trist att det är inställt. För första gången är det tom planerat att shoppa loss på mässan..

Handskar x 2
Ryggskydd
Allvädersställ
Skinnställ
Knäpuckar (om inte tjejen får på sitt så jag kan norpa dem :D)

Och ev:
Laptimer
Däcksgrejer


Sen blir det ju alltid massa skit som man köper bara för att man är igång :D!

Men trist, för det är rätt kul att gå och fynda sådär när man har både mål och budget klart.
 

aRWe

Member
Trist att det är inställt. För första gången är det tom planerat att shoppa loss på mässan..

Handskar x 2
Ryggskydd
Allvädersställ
Skinnställ
Knäpuckar (om inte tjejen får på sitt så jag kan norpa dem :D)

Och ev:
Laptimer
Däcksgrejer


Sen blir det ju alltid massa skit som man köper bara för att man är igång :D!

Men trist, för det är rätt kul att gå och fynda sådär när man har både mål och budget klart.

Fast du kanske kan shoppa loss på mässan i Helsingfors
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
rekordmånga bokade

Bokningen öppnade för fyra dagar sedan. Alla tidigare rekord är slagna, 567 personer har redan bokat!
 

Petra

Super Moderator
Hur många platser finns det totalt?

Jag tror att båten har totalt 2800 bäddar och gissar att Silja Line kan boka in runt 2000 på Hoj-X beroende på hur många som knör in sig i varje hytt. Du vet... många väljer ju att bo 2 el 3 pers i fyrbäddshytt. :)
 

Mårdis

New member
Klyktattare på G + lite annat löst folk.

Vill bara meddela att vi har anmält ytterligare 17 st till Hoj-X :D
Jag kan meddela att vil laddar för fullt, och att den lilla blå grodan kommer att ha nya batterier till Hoj-X!
 
Top