Idag efter en sväng på motorcykeln (er-6n 2007) fick jag motorhaveri.
På väg till garaget smäller det till och bakhjulet låser sig, tur man har huvudet på skaft, kopplar och rullar de ca:70 meterna till garaget, de 70 meterna hann jag tänka typ " kejebrott?". Stannar och ser att det rinner olja och kylvatten från vattenpumpsregionen på motorn? Något allvarligt är det men vad vet jag inte.
Garantin gick ju naturligtvis ut i April, men kan det finnas någon chans att kawasaki tar det på garantin endå? Annars kan jag ju reklamera men då är bevisbördan min, hur bevisar jag att motorhaveriet beror på något som varit fel från början?
Den har gått 829 mil. 100 mila servicen är gjord dock så har jag inte hunnit med/valt bort 600 mila servicen (som består av bromskontroll, inget oljebyte).
Olja bytte jag själv i våras.
Självklart har jag försäkring men man vill ju undersöka andra alternativ först.
Jag vill igentligen bara har uppmuntrande tillrop och kanske några erfarenheter från andra. Min säsong är slut och det är som det är.
På väg till garaget smäller det till och bakhjulet låser sig, tur man har huvudet på skaft, kopplar och rullar de ca:70 meterna till garaget, de 70 meterna hann jag tänka typ " kejebrott?". Stannar och ser att det rinner olja och kylvatten från vattenpumpsregionen på motorn? Något allvarligt är det men vad vet jag inte.
Garantin gick ju naturligtvis ut i April, men kan det finnas någon chans att kawasaki tar det på garantin endå? Annars kan jag ju reklamera men då är bevisbördan min, hur bevisar jag att motorhaveriet beror på något som varit fel från början?
Den har gått 829 mil. 100 mila servicen är gjord dock så har jag inte hunnit med/valt bort 600 mila servicen (som består av bromskontroll, inget oljebyte).
Olja bytte jag själv i våras.
Självklart har jag försäkring men man vill ju undersöka andra alternativ först.
Jag vill igentligen bara har uppmuntrande tillrop och kanske några erfarenheter från andra. Min säsong är slut och det är som det är.