Hur går det med ditt ärende? Har du fått ngt slutgiltigt svar?
// Amir
Nu har det slutgiltiga beskedet kommit lagom till våren...
ARN's bedömmning:
"Enligt villkoren för garantin krävs det för att garantin ska gälla att fordonet sköts i enlighet med tillverkarens anvisningar. Dessa villkor kan inte anses oskäliga. Johan Rundgren har inte bevisat att motorcykeln har skötts i enlighet med dessa anvisningar. Garantin har därför upphört att gälla. Besiktningsutlåtandet anger inte någon orsak till haveriet.
Mot bakgrund av det anförda och med hänvisning till att Johan Rundgren inte har bevisat att haveriet har sin grund i att motorcykeln var felaktig redan vid köpet kan hans talan inte bifallas"
Så nu kan man säga att jag har lärt mig två saker.
1: Lämna motorcykeln på verkstad en gång om året.(även om det bara gått 2 mil)
2: Att det inte finns ens antydan till slitage i motorn är inte bevis nog på att den är skött enligt anvisning.
Enligt anvisning är på Verkstad 1 gång per år eller 100 mil 600 mil 1200 mil osv. Och det e tydligen bara en "stämpel" som är bevis på skötseln.
Nu känns det lite tungt, jag funderar på att köpa en begagnad motor och sätta i. Jag har inte råd att låta renovera den även om kawasaki står kvar vid sitt erbjudande att stå för delarna.
Jag har ju lärt mig en läxa... något dyr men dock en läxa.
Tack för allt stöd, hjälp och förslag jag har fått.
//Johan