Paerhc
New member
Jag har en fråga om lagning av gaffelben på min Honda XL700VA 2010. Verkstaden påstår att de inte kan beställa framgaffelbenet/gaffelbenen förrän i juli i år eftersom det inte går att få tag på ett nytt sådant förrän då. Det innebär för mig att halva MC-säsongen går till spillo.
Kan det vara så eller bluffar de bara av någon anledning? För mig låter det konstigt helt enkelt.
Varför de skulle bluffa förstår jag inte riktigt men det här är min första kontakt med en verkstad, så jag har ingen erfarenhet av sådant här.
En sak jag tänker göra är att ta kontakt med Honda MC i Sverige och fråga om det här kan stämma. Men det kanske inte går om man inte själv har en verkstad?
Frågan blir vad jag kan göra i min kontakt med verkstaden i fråga?
Kan det vara så eller bluffar de bara av någon anledning? För mig låter det konstigt helt enkelt.
Varför de skulle bluffa förstår jag inte riktigt men det här är min första kontakt med en verkstad, så jag har ingen erfarenhet av sådant här.
En sak jag tänker göra är att ta kontakt med Honda MC i Sverige och fråga om det här kan stämma. Men det kanske inte går om man inte själv har en verkstad?
Frågan blir vad jag kan göra i min kontakt med verkstaden i fråga?