Fråga om lagning

påK-en

New member
Om man ställer sig så att man backar ut finns tyvärr möjligheten att man knäcker framskärmen.

Har testat det. Men det är klart jag var ju inte smartare än att jag sköt på lite extra när jag kände att något tog emot... Är det en kvist bakom däcket tro...*krack*.... Lät som plast det där, hmm.

Tyvärr så klantade jag mig på samma sätt i lördags, backade hojen och knäckte bort en bit ur skärmen, tog bort låset och åkte iväg. Skulle ställa upp hojen strax intill, bromsade och handtaget bottnade, noll broms! Fick klämma 5 ggr innan jag hade tryck, vad hade hänt? Jo en skev skiva. Ny kostar 3 600 kr, testade att rikta. Med hjälp av depåstöd, tumstock, träpinne, gummiklubba plus indikatorklocka så blev skivan ok igen. Det var fästringen som förbinder skivan med navet som deformerats och inte själva skivan.
Klantighet svider, nu måste jag fixa nåt lämpligt sätt att inte göra om misstaget.
 

glado

New member
Vad är ditt problem som skulle leda till byte av gaffelben?
Krockade / krokiga så är det nog bara o byta, men är det t ex skador i ytan som orsakar läckage så finns det firmor som åtgärdar sånt.
Berätta mer så kanske vi kan finna en lösning.
Det finns ju alltid eBay också, men det är kanske något som garanti eller försäkring skall betala?

gundj! Har du några namn på firmor som åtgärdar läckande gafflar. Jag har en som olika firmor bytt tätningar på 3ggr senaste tiden men det fortsätter att läcka.
Med vänlig hälsning
Lasse D
 

gundj

New member
Jag har inget namn precis nu, men jag återkommer.
Hade bekymmer med min gamla gaffel till hondan och fick några tips på firmor som kunde renovera ytan.
Kostnaden skulle bli högre än ett par bra begagnade ben från eBay så jag avstod.
Återkommer med ställen när jag återfunnit mailet.
Det går säkert att googla fram också, firman låg i Stockholm någonstans.
 
Top