Forum eller sociala medier?

Petra

Super Moderator
Det här forumet ligger på vår hemsida. Vi lägger upp nyheter på hemsidan, men vi repeterar dem inte nödvändigtvis här eftersom detta forum som sagt ligger på hemsidan.
Utöver hemsidan (inkl forum) har även Twitter, Facebook, Youtube där vi lägger ut olika saker, absolut inte nödvändigtvis samma saker.

Men, självfallet skulle jag ha lagt ut om namninsamlingen även här, men jag kom hem sent och hann inte före dig Skye, tack! =)
 

Hampe

Skriver massor!
På Solna kommuns hemsida kan man hitta följande:

Motorcykelparkering

Fyrhjulingar och mopedbilar ska parkera på vanliga parkeringsrutor. På MC-parkering får bara tvåhjuliga fordon parkera. Parkering på platser markerade med vägmärke för MC är avgiftsfri.

MC-parkering på gata med vägmärke "P" är också tillåten och avgiftsfri. Du har även inom Solna stad möjlighet att parkera vinkelrätt mot kantsten eller motsvarande avgränsning
Min fetning.

https://www.solna.se/sv/stadsbyggnad-trafik/parkering/besoksparkering/



Visst är det bra? Solna kommun har backat på sitt stolliga krav - säkert tack vara det arbete som både privatpersoner och SMC lokalt/centralt lagt ner.

Men, är det inte värt att ta upp på SMCs hemsida? Forumet vet vi behandlas styvmoderligt, men på hemsidan?
Inte? Är det bara på Facebook sådana här nyheter skall tillkännages?

Jag tycker faktiskt att det är större och viktigare än så.



Hampe
 

Hampe

Skriver massor!
Kalas - det är ju på den sammanfattningen man tittar för att hålla sig uppdaterad.
Det som intresserar klickar man på för att få läsa mer om.

Det som hänt i Solna hörde jag först på annat håll, men blev först snopen när jag inte kunde läsa om det på förstasidan i telefonen, och sedan blev jag sur när jag scrollat ända ner i källaren och hittade nyheten nere på Facebook där jag aldrig bryr mig om att söka annars.

Nu är jag glad igen!



Hampe
 
Top