Hoke
New member
Blå grupp pass två. Pass tre kommer
http://www.youtube.com/watch?v=pYD8INq2RU0
Tack alla för en kanontrevligt kurs!
http://www.youtube.com/watch?v=pYD8INq2RU0
Tack alla för en kanontrevligt kurs!
Sorin, bra kvaliltet är ett relativt begrepp tror jag![]()
Den lilla krashen från pass 2 (efter målflagg!) på Järfälla finns här: http://www.youtube.com/watch?v=H2yncnnj_KY
Det var nog mest stoltheten som fick sig en törn i den lilla incidenten...
Och en kille reser sig upp och är på väg att stappla rakt ut i banan istället för att ligga kvar i bankanten. Kan ju vara något för instruktörerna att gå igenom ibland, ligger man still på banan är det mycket lättare för de som kommer i full fart att hålla undan. Springer man runt på banan är det mycket större risk att få en till hoj på sig. Har läst om det i t.ex. twist of the wrist men aldrig hört det från en SMC-instruktör.
Hoppas att det inte blev några större skador för de invovlerade, sådant är ju svårt att känna direkt..
Om liknande händer och man inte riskerar att bli påkörd, försök att ta det lungt och sätta/lägga sig ner en stund för att känna efter -även om farten inte är hög!
Närå stoltheten bjuder jag på. Skall man vurpa skall man göra det på en bana. Man är ju där för att lära sig.
Av själva vurpan fick jag en lätt stukad tumme som är lite svullen.
Däremot så fick jag framhjulet på hojen efter i ryggen. Det var en jävla smäll...Kändes som om en hästspark...Tackar min lyckliga stjärna att (1) Jag hade en rejäl skyddsväst som även skyddadar nacken samt (2) Att hjulet inte träffade i bakhuvudet och slagit huvudet framåt....
I går 1 dag efter hade jag ganska ont i ryggen och i nacken, men idag är jag till 95% bra igen.
Hade maximalt med puckar på hojen så den klarde sig hur bra som helst
Denna incident har dock lett till några funderingar:
1) Förra året var jag på Tuvängen och då var det en som glömt sitt ryggskydd. Personen fick då "bara" köra i grön grupp.Bör inte ryggskydd vara obligatoriskt även i grön grupp? Exakt samma sak kan så klart hända där.
2) Vad hade hänt om samma sak hände på Gelleråsen och hastigheten var mycket högre? Bankörning kanske inte är så säkert som jag fått för mig...
Gå till sjukan och få dig dokumenterad, kan vara värt $$$$ ifall det visar sig att något pajat i nacken som du inte känner av än.
+1
Gör det NU.
Bra idé, gör det i morgon.
Och en kille reser sig upp och är på väg att stappla rakt ut i banan istället för att ligga kvar i bankanten. Kan ju vara något för instruktörerna att gå igenom ibland, ligger man still på banan är det mycket lättare för de som kommer i full fart att hålla undan. Springer man runt på banan är det mycket större risk att få en till hoj på sig. Har läst om det i t.ex. twist of the wrist men aldrig hört det från en SMC-instruktör.
Alla borde ha nåtts av information om att man ska ligga kvar. Dels står det i KNIX-boken som alla deltagare får och det finns också med på checklistan över punkter för Introduktionen.
Det är säkert ingen fara, men ett pappersspår kommer att bli dig behjälpligt, om det i värsta fall skulle behövas.