Försäkringsbolag = laglig form av bedrägeri!

Bansaie

New member
Du kan faktiskt samförsäkra!

Edit: Det jag verkligen efterlyser i försäkringsväg är möjligheten att "samförsäkra" många hojar som man äger. Jag äger 2 hojar nu och fler lär det bli med åren. Är ju inte att jag kan köra mer än en åt gången ändå liksom.
Hos Bilsport & MC kan du faktiskt samförsäkra dina hojar. De har nått de kallar flerförsäkring.

Jag försäkrar en Street Triple R (ca 4300:) och DR-Z 400S (ca 3500:) tillsammans och får 2000:- rabatt på den billigaste av försäkringarna så efter flerförsäkringen så betalar jag "bara" drygt 1500:- för DR-Z'an. Jag har f.ö. sk. 40+ försäkringar på båda.

Om detta kan göras på mer en 2 hojar tillsammans och vad det i så fall ger för rabatt får den intresserade kolla med BS & MC. Det står i.a.f. inget om antalsbegränsning i beskrivningen.

TKH

New member
Men när jag som är uppåt 40 eller mina vänner som är runt 50 ska behöva betala halva sporthojens värde i premie årligen
så är det nåt som är fel!
Snackar vi nya sporthojar då?
Lite märkligt ändå men mycket märkligt om det gäller lite äldre hojar.
Är själv i den åldern och har väl aldrig behövt pynta de summorna.
Dock har jag aldrig tagit första bästa FB på mina hojar utan gör alltid en grundlig koll överallt men inte ens då har det
hamnat på de nivåerna någonstans. Min R1a 00:a gick på hel/hel på runt 6800:- för några
år sedan. 3000:- i dyraste självrisken (de olika försäkringsdelarna har olika självrisk).
Nu kör jag en lite äldre pure racehoj, YZF750 SP. 227:- /mån hel/hel med samma låga självrisk.
Skall kanske tillägga att jag bor på en gård på landet och har hojen inlåst på nätterna.

Köp äldre sporthojar helt enkelt så kommer ni ner i pris.