Jag håller med de föregående, det enda en bilist ser frammifrån och på håll är strålkastarna. Ett ljus, därför kanske vi skulle ha gula lampor eller extrastarka lampor. På förra hojen hade jag gul belysning men jag kan inte bedömma om det var en fördel eller inte. Det kanske som någon skrev att det endast skulle vara tillåtet för MC med sådarna.
Men nackdelen är att gula lampor ger skitdåligt ljus i riktigt mörker. Jag kör därför endast sommartid med gula H4 i min hoj (RIKTIGT gula på franskt maner med en extra, kanariegul glob utanpå lampan). Vår o höst samt på vintern använder jag Philips Motovision, bättre än inget med sina orange effekter i de avskärmade sektorerna, men långt ifrån lika uppmärksamhetsgivande som de gula.
En ytterligare kommentar är ju att effekten av varselväst skiljer med typen av hoj. En hoj med hög upprätt körställning exponerar västen betydligt mer än en låg eller framåtlutad sittposition (ex. glidare och sporthoj), liksom att förekomst av avskärmande vindruta minskar västens synbarhet framifrån.
En anmärkning att notera, är att efter någon årsmodell på nittiotalet är gult ljus inte längre tillåtet. (minns inte exakt vilket år).