Varför inte vända på steken till nästa åt sätta en glidarhoj på framsidan till broschyr för Sporthojskurserna. När det nu inte spelar någon roll som du verkar anse... Det är ju som du skriver BKK som borde profileras. Undrar hur många sporthojsnissar som plockar åt sig den broschyren?
Människor har ett visst beteende och varför jobba mot strömmen när man kan köra i medvind?
Vilket liv över 1 bild... Men, kanske bra det!
Sorry, men jag måste kommentera..
För endast några år sedan var SMC i allmänhetens uppfattning en gubbig organisation, endast en en specifik kategori av hojåkare. Detta anså flera var en viktig del av medlemstabbet, samt det saknades föryngring och folk som åkte sporthoj.. Och dessa var även en grupp som stod för +60% av alla dödsolyckor och därmed grunden for ett politisk hot om förbud mott effektstärka MCs - dvs nått som snabbt ku smitta av på f.ex. den typ av stärka custom och touring hojer som finns i marknaden idag!
Sporthojsprojektet - fick i början ungefair splittrad lille SMC åt!
Men, vi lyckades och få en enig organisation som repsekterar alla hoj kategorier och vi lärde oss igen att ha kul ihopp!
SMCs verksamhet tog ett jätte kliv fram och vi fick många nya ideella eldsjälar, som igen lyfter verksamheten fram.
Vi har ändrad SMCs image till att vara en organisation som företräder alla motorcyklister. Detta ställer oxå krav på verksamheten över allt i SMC. Vi har ändrad från att vara en Centralorganisation till en Riksorganisation. Med andra ord, ska vi i framtiden börja att ha och erbjuda likvärdiga sakar över allt i SMC. Kurserna är SMCs viktigsta politiska vapon och därför är det viktigt att vi i fortsättningen har dom likriktade.
2009 kommer vi ha +100 kurstillfällen på +13 gokartbanor, alla på samma sätt. Grundkurserna fngerar istort över samma grundkoncept. Sen har vi ett mix av olika titler och namn på bankurserna och även riktningar mott olika målgrupper. Självklart har enstaka distrikt som haft denne för SMC nyare verksamhet lång tid lokala variationer i marknadsföring, mm.
2010 är SMC Riks ombett att peka med hela handen, så vi har en likriktning av verksamheten över hela SMC (utan att kväva lokala initiativ och utveckllingar). Bl.a ger detta marknadsföreings fördelar, som alla kommer nyttja av. Idag har vi inte dessa möjligheter. Men, det kommer vi få och därmed är jag övertygad om att vi även kommer rätt material för rätt målgrupp.
Exact som bilden av Linda var på den omdiskuterade folder om kurser på bana - som vi producerade för att på MC-mässan rikta oss mott riskgruppen på sporthoj. Vi lyssnade där på flera medlem som ville ha en kaxig sporthojsbild med en flicka..
- Att vi under ett extremt press med National strategi, och allt annat valde att ta förre årets design inför årets MC-mässa är mitt fel - och jag tar därför dagens ris med öppen hjälm! Och lovar att lyssna när Ducatista påminnar mig inför nästa års MC mässa.