Bkk på Kemorabanan!!!

#46

New member
Bkk på Kemorabanan!!!

Nu är det dags att anmäla sig till Broms och kurvkurserna på Kemorabanan i Finland!
Anmälan gör du på School sidan!

BKK-kurs på Kemora 4 dagar för 3000-
Kemora_web-liggande.jpg
För endast 3.000.- får du en 4-dagars kurs, boende och mat! Detta fantastiska evenemang sker på Kemorabanan i Finland med start den 28 juli 2008. Ta med familjen på semester kanske?

Vi kommer att köra 4 dagar med 1 steg per dag! Det betyder att om man är med alla fyra dagarna så hinner man igenom alla fyra stegen som normalt används för kurser inom SMC. Givetvis gäller försäkringen eftersom det är en SMC-kurs.


Kemora ligger ca 35 mil norrut från Åbo i Finland. För er som åker färjan över från Stockholm.

Tar man färjan över från Umeå blir det bara ca 10 mil till banan.

Vi kommer att ha inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00!
Sedan förarmöte 10.10 - 10.30
Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper.
I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör.

11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20
Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.


Varje dag innehåller 5-6 körpass a 20 minuter.
Före varje körpass har man 20 minuter teori innan man går ut på banan. Efter varje körpass har man ca 15 minuter feedback med sina instruktörer. Därefter ca 25 min vila/fika.



Som vanligt ingår det fika både för och eftermiddag samt lunch på banan. Men denna gång ingår även i 4-dagarspaketet boeende i stugbyn 4 nätter (söndag - torsdag) nära banan samt frukost!



Vi avslutar dom 3 första dagarna med ca 45 minuters teori med olika teman.
Inskrivning och besiktning av både hoj och förare första dagen mellan kl. 09.00 och 10.00! Sedan förarmöte 10.10 - 10.30



Därefter delar vi in oss i 4 olika hastighetsgrupper. I varje hastighetsgrupp delar vi sedan in oss i smågrupper om 3-4 personer per instruktör. (Vilket betyder att det finns plats även för den som vill köra lite långsammare...) 11.00 går vi på banan och kör sedan i 20 minuters pass fram till 18.20. Därefter följer ca 45 minuters teoripasset.



Dag 2, 3 och 4 startar vi körningen kl. 10.00 efter en lättare besiktning!



Tänk på att ta med solbrillor och solkräm då solen aldrig riktigt går ner = långa ljusa dagar.



För er som kanske vill ta med familjen eller någon annan person till landet i öst så kan vi ordna det!

Familjeboende i stugorna kostar 150:- per person per natt!
Vill familjemedlem ta del av:
frukosten 70:- per dag, fika x 2 + lunch 180:- per dag
Dvs. vill man som familjemedlem hänga på en eller flera heldagar pyntar man 250 pistoler per dag!

(För kursdeltagarna ingår boende och mat i kurskostnaden.)



Anmälan gör du här på SMCs anmälningssida!



Extrapersoner anmäles via mail pergjers@gmail.com eller mobil 070-624 75 77.



Träningsledare för detta evenemang Per Gjers & Niklas Lundin - välkända profiler inom SMCs utbildningar.
__________________
 
Last edited:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Kul initiativ! Har ni informerat våra finska systerorganisationer? Det finns två; SMoto och MP69. Det finns säkert flera som vill hänga på. Hör av er till mig för kontaktpersoner!
 

ninan

New member
Kul

Ni får nog stå ut med ett par östgötar också då vi planerar att semestra på Kemora banan i sommar. Dock inte inbokade ännu.
/Nina och Matte från Linköping
 
Last edited:

-Chrille-

New member
Jag är ju på - kanske även Lillpojken :)

Tveklöst årets höjdare..

Ja detta får man ju inte missa för all messmör i Norrland....:)

Dansken...om du menar vad jag tror med "lillpojken", så kommer jag nog ta med lite roliga lekfordon också(50cc fyrhjuling, mm), för min lillpojke skall me också....:D
 
Last edited:

Galne Dansken

Administrator
Personal
Ja detta får man ju inte missa för all messmör i Norrland....:)

Dansken...om du menar vad jag tror med "lillpojken", så kommer jag nog ta med lite roliga lekfordon också(50cc fyrhjuling, mm), för min lillpojke skall me också....:D


Min Lillpojke har beställd en Ninja Kawatosaki 250 RRR turbo :rolleyes: te leverans innan Kemora..
 

#46

New member
Ja detta får man ju inte missa för all messmör i Norrland....:)

Dansken...om du menar vad jag tror med "lillpojken", så kommer jag nog ta med lite roliga lekfordon också(50cc fyrhjuling, mm), för min lillpojke skall me också....:D

Ta med minimoton också!

Jag tar med så många hojar jag får plats med till min dotter:D även 4-hjuliga;)

Det finns en gokartbana på den jättestora parkeringen utanför själva storbanan:)

Käringarna kommer att ha fullt upp med att jaga småttingarna runt där!

Per
 

Niklasinorr

New member
Ta med minimoton också!

Jag tar med så många hojar jag får plats med till min dotter:D även 4-hjuliga;)

Det finns en gokartbana på den jättestora parkeringen utanför själva storbanan:)

Käringarna kommer att ha fullt upp med att jaga småttingarna runt där!

Per

Kärringarna? Det är ju vi som är kärringar som åker omkring och tror att vi är Rossi...:D
 

Yasha

New member
Det var ett jäkla prat om kärringar! :mad: Här är en kärring som tänkte anmäla sitt deltagande på kursen och inte springa omkring och jaga läskiga småkryp i depån. Men... så ser jag att upplägget är ett steg per dag och jag VILL INTE gå steg 1-3, jag vill ha 4 dagar med steg 4 - special! Annars betalar jag minsanna inga pengar. :rolleyes:

Så, det som står om kursdagarna, är det skrivet i sten eller kan man få en individuell plan för alla 4 dagarna? Jag lovar att vara en snäll deltagare och inte nöta ut mer än en instruktör per dag och jag kan till och med klara mig själv då och då. :p

Allvarligt, jag undrar!

/ Veronica
 

Niklasinorr

New member
Det är rätt, på honom bara! :D

Årets, kanske tidernas, besvärligaste steg 1-3-deltagare = Yasha?!? :eek:

Pöss på er!

Japp, och eftersom jag är officiell arrangör så har jag bestämt att Per skall få köra med dej...i fyra dagar!!! Hoppas att han har dubbla öronproppar:D:D:D
 
Top