BKK-kurs på Albacete i Spanien

Marie

Banned
Utöver strulet att transportera upp hojen till transtortföretaget i Lappland och åter hämta den där efteråt, så tillkommer ju kostnaden att hyra en hoj en vecka före resan och en vecka efter resan, så att man kan klara sina dagliga resor till och från jobbet under den tiden....
Inte precis någon liten tilläggskostnad.

Lotek

#82 Superbike
Utöver strulet att transportera upp hojen till transtortföretaget i Lappland och åter hämta den där efteråt, så tillkommer ju kostnaden att hyra en hoj en vecka före resan och en vecka efter resan, så att man kan klara sina dagliga resor till och från jobbet under den tiden....

Det kostar att ligga på topp. Du hade väl en bil? Du får offra dig och använda den under tiden.

Avarage

New member

Att rulla några mil norrut lär knappast vara så mycket jobb för en som kör så mycket som du. Det gör ju du på en "kafferast". Ett annat alternativ är att skicka hojen som gods med allt från tåg till lastbil ELLER någon kompis med släp.

Vad anbelangar hyrhoj så funkar...hör o häpna...kollektivtrafik eller så kanske du har någon arbetskamrat som kan ställa upp för dig? Vill man så kan man. Tycker man det är för dyrt/krångligt så...hoppar man över. It´s as easy as that!

e7danne

New member
Gillar man o köra hoj så mycket kan man ju alltid toura hela vägen ner till Spanien så löser man massa olika problem på en gång! Det hade jag velat göra om jag inte var så mesig att jag inte vill köra gathoj i temperaturer under 10 grader.

@nderz

New member
Nu har det gått ut ett nyhetsbrev fran Riks om Albacete-kursen. Det har strulat lite med nyhetsbrevet och i fall inte alla fått det så klipper jag in det här.

Följ med på Jubileumsårets häftigaste bankurs!

Lördagen den 16 februari åker vi till Albacete där en av Spaniens stora tävlingsbanor ligger. Under fyra dagar kör vi en BKK-kurs som slår det mesta. Vi vänder oss till alla vanliga motorcyklister i Steg 1-4 som vill utveckla sina kunskaper att hantera sin hoj. Du har med dig din egen hoj och får också möjlighet att, på egen hand, utforska några av de fina spanska vägarna.
Hemresan sker lördagen den 23 februari.
I deltagaravgiften, endast 16.500 kr, ingår Flyg Stockholm/Arlanda-Alicante t o r, Transferbuss Alicante-Albacete t o r. samt plats i 2-bäddsrum på hotell Europa i Albacete, Transferbuss hotellet-banan under kursdagarna, Kursavgift 4-dagars kurs på Albacete Circuit inkl lunch och fika samt transport av din MC från Stockholm eller Göteborg t o r.
Om några dagar stänger vi anmälan. Skynda dig att anmäla dig

https://www2.svmc.se/school/anmalan/416

@nderz

New member
Lite mera info om kursen:

55 deltagare och sista anmälningsdag är 27 dec beroende på att vi måste beställa flygbiljetter.
Som ni ser så är det inte speciellt många dagar kvar så HJÄLP OSS RAGGA DELTAGARE.

Det har också blivit lite förändring i hur mycket man skall betala in som 1a delbetalning, 4000 kr. Hoppas det gör det lättare för folk att klara av julen och anmäla sig till kursen

påK-en

New member
Lite mera info om kursen:

55 deltagare och sista anmälningsdag är 27 dec beroende på att vi måste beställa flygbiljetter.
Som ni ser så är det inte speciellt många dagar kvar så HJÄLP OSS RAGGA DELTAGARE.

Det har också blivit lite förändring i hur mycket man skall betala in som 1a delbetalning, 4000 kr. Hoppas det gör det lättare för folk att klara av julen och anmäla sig till kursen

Tråkig läsning - det känns som att julen kommer av sig lite, som om tomten fastnat i nån kö på nån eländig 2+1 väg med totalstopp. :(
Hoppas att proppen löser upp sig snart nog och att det finns människor som inser vilket äventyr detta kan bli mitt i tomrummet i februari. :tummenupp

Avarage

New member
Kanon! Rätt info. nu håller vi baa tumarna för liiite fler deltagare OCH att även jag får plats som instr. ;-)

God forts.
// Niklas

Avarage

New member
Lr att du tar och njuter av att köra som deltagare och bara ha kul.

Saknas tyvärr pengar för det. Renovering av hus tär i kassan och då jag gärna vill kunna fortsätta som instr. här hemma (vilket vi alla vet kostar) får jag helt enkelt hålla igen lite. Men nog hade det varit kul, intressant och lärorikt att åter igen gå som deltagare. Vem vet vi kanske kan få till något sådant "system" för våra instr. här hemma utan att de behöver betala full kursavgift utan se det som internutbildning.!?

Är du själv med på Albacete som instr. eller betalande delt.?

Last edited:

Gunsan

New member
Jag ska åka som deltagare... underbart kul att bara jobba med min egen körning utan att samtidigt fundera på hur jag blir bättre instruktör. En sak i sänder!

marcell

New member
Ser skitbra ut när ni diskuterar "system" för att komma undan billigare i den publika tråden.. Oerhört peppande för de som nyss hostat upp 8 lax (och ska betala lika mycket till inom kort).

@nderz

New member
Ser skitbra ut när ni diskuterar "system" för att komma undan billigare i den publika tråden.. Oerhört peppande för de som nyss hostat upp 8 lax (och ska betala lika mycket till inom kort).

Hur menar du nu? Det har inte diskuterats något sätt för någon att komma undan billigare. Det enda ändringen som gjorts är att man kan betala in 4000 som 1a inbetalning, totalpriset är fortfarande 16500 kr.

påK-en

New member
Hur menar du nu? Det har inte diskuterats något sätt för någon att komma undan billigare. Det enda ändringen som gjorts är att man kan betala in 4000 som 1a inbetalning, totalpriset är fortfarande 16500 kr.

Kan tänka mig att det underlättar mycket för somliga att betala 4000:- mindre i julmånaden, att det blir lika mycket mer i nästa inbetalningen kanske inte sitter lika illa.
Det viktigaste för min del är att det blir tillräckligt många deltagare för att kursen skall bli av! :victorious:

marcell

New member

Det var en skitbra ändring till 4000:-. Var inte det jag syftade på (ledsen för förvirringen..), snarare det som skrivs precis innan mitt inlägg (#52).

Avarage

New member
Det var en skitbra ändring till 4000:-. Var inte det jag syftade på (ledsen för förvirringen..), snarare det som skrivs precis innan mitt inlägg (#52).

Att vi utbildar våra instruktörer är inget nytt, hoppas jag? Våra internutbildningar (endast avsedda för instruktörer & övriga funktionärer) har normalt sett bestått av hela dagar där vi inte haft deltagargrupper parallellt med internutbildningsgrupper. Men att ta in en/ett fåtal extra instruktörer som helt enkelt får vidareutbilda sig parallellt med övriga deltagare kan väl ändå inte ses som fel, eller?

Eller missförstod jag ditt inlägg?

Mvh!
// Niklas

marcell

New member
Att vi utbildar våra instruktörer är inget nytt, hoppas jag? Våra internutbildningar (endast avsedda för instruktörer & övriga funktionärer) har normalt sett bestått av hela dagar där vi inte haft deltagargrupper parallellt med internutbildningsgrupper. Men att ta in en/ett fåtal extra instruktörer som helt enkelt får vidareutbilda sig parallellt med övriga deltagare kan väl ändå inte ses som fel, eller?

Eller missförstod jag ditt inlägg?

Mvh!
// Niklas

Servitören på Grand berättar inte för dig som gäst hur mycket billigare han kan äta samma entrecôte som du samtidigt som han lägger fram notan på ditt bord.