BKK-kurs på Albacete i Spanien

roffe_s

Active member
Det är tydligen fler norrbottningar än vi fyra som är intresseanmälda, så Hr Icecold kan säkert räkna med sällskap:) Blir vi tillräckligt antal kanske vi kan ordna med en mindre lastbil?

Iskall

New member
Trevligt med sällskap :)
Att alla från norrbotten (om vi blir några till) ska köra egen Buss/Bil/Släp ner till Stockholm låter lite onödigt, det borde gå samordna på något sätt tycker jag ;)
Jag har en buss som tar 2 hojar i skåpet, sen hänger vi på ett STORT släp på 2500kg som vi lastar med 5-7 hojar.... innan vi rullar mot Stockholm... :D

Det hänger som sagt ihop med hoj transporten till & från Spanien, jobbigt att åka ner en vecka innan för att lämna hojen sen hämta den en vecka efter kursen, speciellt när man har 125mil enkel väg att köra

Lämna/Hämta hojen är det som jag ser som största problemet just nu

Niklasinorr

New member
Trevligt med sällskap :)
Att alla från norrbotten (om vi blir några till) ska köra egen Buss/Bil/Släp ner till Stockholm låter lite onödigt, det borde gå samordna på något sätt tycker jag ;)
Jag har en buss som tar 2 hojar i skåpet, sen hänger vi på ett STORT släp på 2500kg som vi lastar med 5-7 hojar.... innan vi rullar mot Stockholm... :D

Det hänger som sagt ihop med hoj transporten till & från Spanien, jobbigt att åka ner en vecka innan för att lämna hojen sen hämta den en vecka efter kursen, speciellt när man har 125mil enkel väg att köra

Lämna/Hämta hojen är det som jag ser som största problemet just nu

Jag har snackat med TL för kursen och de skulle ordna så att vi som kommer långt ifrån skulle tajma transporten till Spanien på ett bra sätt, jag tror att det löser sig... :)

peakupnorth

New member
Skickat in Intresse anmälan nu.
Jag skulle gärna vilja toura 10-14 dagar. Jag har semester.. Bor i Sundsvall kan man få lasta på hojen på nått släp?

swischmc

New member
Någon ansvarig som har koll på om det blir av? Såg på sporthoj att 80 st hade gjort intresseanmälan, det måste väl vara vad som behövs? Hoppas, hoppas att det blir av. Jag längtar redan. Strunt i jul och annat gammalt trams - bankörning i Spanien NU!!!

McGregor

New member
Som jag skrev på sporthoj.com:
"Banan är preliminärbokad men det finns dom som har förtursrätt. När vi fått definitivt besked om det, kan vi boka flygbiljetterna och hojtransporterna definitivt.
Håll ut... "

swischmc

New member
Som jag skrev på sporthoj.com:
"Banan är preliminärbokad men det finns dom som har förtursrätt. När vi fått definitivt besked om det, kan vi boka flygbiljetterna och hojtransporterna definitivt.
Håll ut... "

Och jag som har tålamod som en penna vid underskift...

swischmc

New member
Och nu då?
Eller nu?
Hur går det?
Jag måste få tid att övertala den äkta hälft som plötsligt börjar få kalla fötter...

Otålig!!

heraGbg

New member
Dags att vakna ur vinterdvalan!

Det kommer bli sommar! Jag lovar!

Och hänger du med oss till Spanien så kommer den redan i februari :victorious:
Anmälan är nu öppen så skynda dig att anmäla dig så du har något härligt att se fram emot och får en kanonstart på 2013!!!

www2.svmc.se/school

Visst handlar det om endel pengar men det är sjukt prisvärt!!
Flygresa, transfer till hotellet, transfer hotell-bana, transport av hoj + utrustning, 7 hotellnätter inkl frukost, 4 härliga kursdagar inkl fika och lunch!

Finns inget att tveka på! Du ångrar bara det du aldrig gjorde :star:

Last edited:

påK-en

New member
Vad tänkte farbror åka för slags hoj då?
Offroad? ;)

Nu ska du inte vara sån! :(
Se det som positivt att en gammal man tänker ta sig ner och vidareutbilda sig. :star:
Visst har jag en offroad plus en maskin till - men vem vet, man kanske kostar på sig nåt nytt istället för den som gick sönder. :tomte:

Ricken

Member
Nu ska du inte vara sån! :(
Se det som positivt att en gammal man tänker ta sig ner och vidareutbilda sig. :star:
Visst har jag en offroad plus en maskin till - men vem vet, man kanske kostar på sig nåt nytt istället för den som gick sönder. :tomte:

Självklart är det positivt.

Körglädje är den enda sanna glädjen. :)

Gottschalk

New member
Några frågor innan man bokar:
Kommer från Göteborg och undrar om det är några som vill samåka upp till Sthlm eller om det kanske är vettigare att boka eget flyg, kanske med Norwegian: http://www.norwegian.com/se/flyg/va...AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=SEK&rnd=19107

Kan iofs bli bökigt att ta sig till och från albacete eftersom transferbussarna inte stämmer med tiderna...

Har water-wetter i kylet nu, tror ni man behöver ha i glykol för att motorn ska klara eventuella minusgrader på transporten ner ???

Däck ?? Antar att det är gatdäck som gäller ?? Power 2ct, bridgestone s20, sportsmart eller vad rekommenderas ?? Har mest kört slicks och bandagar dom senaste åren så jag har inte koll på vad som håller bra för 4 dagars kurs...

e7danne

New member
Vi är några från Göteborg som åker via Köpenhamn. Känns mer "åt rätt håll" än Stockholm :)
Jag förutsätter att hojarna står väderskyddade på transporten ner, så kyleffekt av fartvind behöver man nog inte räkna med, men rena minusgrader är ju alltid en risk i februari.
Med schysst gaskontroll håller de i stort sett alla gatdäck 4 dagar. Läste ett reportage på nätet som hyllade S20, men det är ju som det är med däcksreportage. Jag kör på Michelin Comptetion One och det finns en hel del andra däck i "gatlagliga-nästan-slicks"-kategorin, typ Pirelli SuperCorsa och Metzeler RaceTec m.fl.

Edit: Möjligt man får köra med rena slicks också, har inte hört varken bu eller bä om det..

Last edited:

Gottschalk

New member
Ok, Köpenhamn verkar bra !
Tror du man kan knö sig in i samåkningen ? Jag känner ingen mer som ska ner och det är ju inge skoj o åka ensam.. Jag har bil vi kan ta och bor en bit norr om götet så jag kan plocka upp några på vägen isåfall.

Har hört mycket gott om Bridgestone s20 så det kanske blir att man testar ett set med såna :tummenupp

Vi är några från Göteborg som åker via Köpenhamn. Känns mer "åt rätt håll" än Stockholm :)
Jag förutsätter att hojarna står väderskyddade på transporten ner, så kyleffekt av fartvind behöver man nog inte räkna med, men rena minusgrader är ju alltid en risk i februari.
Med schysst gaskontroll håller de i stort sett alla gatdäck 4 dagar. Läste ett reportage på nätet som hyllade S20, men det är ju som det är med däcksreportage. Jag kör på Michelin Comptetion One och det finns en hel del andra däck i "gatlagliga-nästan-slicks"-kategorin, typ Pirelli SuperCorsa och Metzeler RaceTec m.fl.

Edit: Möjligt man får köra med rena slicks också, har inte hört varken bu eller bä om det..

swischmc

New member
Hör upp!

Hör upp alla hugade! Det är verkligen DAGS att anmäla sig till BKK-kuren i Albacete, Spanien.
Vi måste bli tillräckligt många för att resan/kursen ska bli av och det är vi inte ännu.

Så kom igen! Anmäl dig till årets första kurs!!
Vad kan slå en avrostning/BKK redan i februari? När säsongen sedan drar igång är du avrostad och klar. Bara att ge dig ut på vägarna.

Anmäl dig!!
Jag vill åka dit och hoppas att du också vill! :)

(nä, jag är inte arrangör, jag vill bara få komma till Spanien och köra i februari)

Avarage

New member
Vet alla som från början anmälde intresse vad som verkligen ingår i prislappen? Dvs. är Ni medvetena om hur mycket Ni får för pengarna?

Mvh!
// Niklas

påK-en

New member
Vet alla som från början anmälde intresse vad som verkligen ingår i prislappen? Dvs. är Ni medvetena om hur mycket Ni får för pengarna?

Mvh!
// Niklas

Håller med, jämför man tex med att åka till Kemora (inkl färja mm) så tycker jag att kostnaden inte är så farligt hög. Dessutom ligger ju detta mitt i ickesäsong för oss, för mig känns det som att det kan vara väl investerade pengar.

Ps.
Naturligtvis är det stor skillnad på kostnad beroende på var i vårt avlånga land man bor, man skall ju ta sig till och från mc-lastning och flygplats också.

Last edited:

Lotek

#82 Superbike
Som Niklas redan sagt. Det är inte dyrt med tanke på hur mycket man faktiskt får..
Men marknadsföringen..nja. Se till att det kommer ut ordentligt på SH t.ex. Där kan jag ju inte i någon post se vad jag får för alla pengarna? Lägg inte bara länkar, utan skriv ut vad det kostar och vad man får. Citera sedan den posten regelbundet så att den syns i flera inlägg. FB? Sprid ordet ordentligt.
Posta på... Se till att det syns mer, så kanske ni kan få ihop tillräckligt.

Nä, jag skall visst inte åka.. Men jag tycker det ser illa ut om ni måste ställa den.