Hampe
Skriver massor!
Gott folk - Trafikverket befinner sig som alla vet i fritt fall och kan inte hitta sin egen näsa längre.
Vi måste alla hjälpa till för att vi skall komma någon vart:
Se till att agera mot Trafikverket, och involvera SMC så vi centralt får en bild av hur stort problemet är.
Man kan anmäla på http://www.trafikverket.se/Kontakta-oss/Anmal-skador-och-brister/
men då hamnar man på en puckad sida där det mest angelägna verkar vara Trafikverkets egna korruptionsproblem...
Jag valde istället att lämna en "synpunkt" via denna sidan: https://dka.vv.se/kundtjanstext/
Okay så eller...? Bara att klicka "sänd"?
Så fan heller!
Överraskande! Detta råkade jag utför flera gånger förra våren, och anmälde även detta till Trafikverket.
Med mycket litet resultat, tydligen...
Det klart att man tror att allt är bra om man stoppar anmälningar från att nå pajasverket!
Wait for it! Det blir värre...
Klickar man "för mer kontaktinformation" så får man upp idiotenkäten där man skall "tycka till om Trafikverket"
"Om jag är positivt inställd till Trafikverket som myndighet"...?
Nej, inte precis. Dom +10 gånger jag fyllt i den hittills så har det alltid varit "nej" i brist på mer tydliga, ciselerade och måleriska beskrivningar...
Ni retar ta mig tusan gallfeber på mig, Trafikverket!
Det verkar inte finnas något ni klarar av att reda ut; inte er hemsida, inte kontaktformulären, inte ert uppdrag varken på väg eller spår - hur orkar ni med er själva?
Jag orkar i vart fall inte gå vidare med detta. Jag har upptäckt och rapporterat ett allvarligt brott mot Trafikverkets egna regler som kunde lett till allvarlig skada för oss användare av vägarna - kunderna, typ...
Trafikverket förmår inte hantera min anmälan. Ynkligt!
Nu vill jag ha svar här i tråden istället, och det snabbt! Vad gör Trafikverket åt ett sådant här brott mot reglerna?
Måste vi ge oss ut och blockera snabelbilarna och polisanmäla när dom sprider grus utan att skylta? Är det det Trafikverket vill?
Vet Trafikverket ens något kring vad dom vill...?
Gott folk; samla era anmälningar och kontakter med Trafikverket i denna tråden.
Det kan bli en tragikomisk läsning...
Hampe
..och - det går om man vill!
156;an mellan Svenljunga och Tranemo samma dag var eexxeemmppllaarriisskktt skyltad, vid början och dessutom vid varje korsning och större tillfartsväg. Den tjejen eller killen som gjorde det jobbet visste hur en slipsten skulle dras!
Allt är inte skit, men det verkar att ju närmre Borlänge man kommer desto sämre blir det...
Vi måste alla hjälpa till för att vi skall komma någon vart:
Se till att agera mot Trafikverket, och involvera SMC så vi centralt får en bild av hur stort problemet är.
Man kan anmäla på http://www.trafikverket.se/Kontakta-oss/Anmal-skador-och-brister/
men då hamnar man på en puckad sida där det mest angelägna verkar vara Trafikverkets egna korruptionsproblem...
Anmäl misstankar om korruption, mutor eller jäv
Vägrapportör
Begäran om skadestånd
Jag valde istället att lämna en "synpunkt" via denna sidan: https://dka.vv.se/kundtjanstext/
Anmälan till Trafikverket skrev:Igår, Torsdagen 6/3 färdades jag i Sörmland.
När jag körde på E4 söderut vid trafikplats 129 Jönåker/Stigtomta överraskades jag på själva motorvägspåfarten av mängder av lös sand; rester efter snabellagningar med klister och lösgrus utblåst ovanpå.
Arbetet var uppenbart nygjort, inte rensopat och heller inte utmärkt på något som helst sätt.
Jag har idag på morgonen talat med bekanta boende i Sörmland som meddelar att "Trafikverket verkar ha grusat upp varenda motorvägsavfart och -påfart i länet, men ingen har sett några skyltar någonstans".
Som bilist finner jag detta ytterst nonchalant av Trafikverket: Motorvägsavfarter trafikeras i - Häpp! motorvägshastighet, efter det att man lämnat motorvägen vidtar en kraftig inbromsning, oftast i nedförsbacke, inte sällan med en kruva dessutom. Skall detta plötsligt vara en grusväg utan att det märks ut? Skall Vägverket använda denna omdiskuterade nödlagningsmetod på 110-vägar? Utan att skylta?
Vad gäller påfarten så inleds den med en 90-graders sväng när man kommer från nordväst, och det var bara låg hastighet som hindrade mig att kasa ut i diket. Hade jag kört "normalt" hade jag fått stora problem redan när jag vände upp mot påfarten.
När jag blivit varse problemet kommer nästa svårighet:
Det som normalt är en "accelerationssträcka" i uppförsbacke är nu täckt med grus. Visst går det att tvinga upp bilen i den hastighet den skall ha för att kunna ta mig ut på motorvägen utan att störa annan trafik, men det innebär att jag blästrar sönder trösklarna på min nya bil. Vem betalar det?
Motorvägsav- och påfarter är synnerligen illa lämpade att vräka ut grus på och låta ligga, vare sig man skyltar och sopar - eller bara skiter i det, som i Sörmland.
Som aktiv motorcyklist räcker inte omdömet nonchalant.
Jag finner det oanständigt av Trafikverket att just i Sörmland inte vara noggrann med regler kring snabellagningar, skyltningar etc.
Ni har redan haft ihjäl minst en motorcyklist genom brister i ert arbetssätt i just Sörmland. Varför följer ni inte era egna regler?
Varför tar ni inte problem med slarviga snabellagningar på allvar?
Min anmälan gäller endast förhållanden vid trafikplats 129 eftersom det är det enda jag drabbats av själv, men flera andra berättar om en "storraid" nu i veckan kring Nyköping, helt utan skyltar.
Ansvarslöst, Trafikverket!
Hampe
Okay så eller...? Bara att klicka "sänd"?
Så fan heller!
Ett fel har inträffat, vi ber om ursäkt för detta. Försök gärna igen. Om felet kvarstår kontakta kundtjänst på telefon 0771-921 921 (Klicka här för mer kontaktinformation).
Överraskande! Detta råkade jag utför flera gånger förra våren, och anmälde även detta till Trafikverket.
Med mycket litet resultat, tydligen...
Det klart att man tror att allt är bra om man stoppar anmälningar från att nå pajasverket!
Wait for it! Det blir värre...
Klickar man "för mer kontaktinformation" så får man upp idiotenkäten där man skall "tycka till om Trafikverket"
Hjälp oss göra trafikverket.se bättre - besvara tre frågor. Tack!
1
Är du positivt inställd till Trafikverket som myndighet? Ja Nej Ingen uppfattning
2
I vilken roll besöker du webbplatsen idag? Privatperson Företag, kommun eller organisation Journalist Annan:
3
Vilket område gäller ditt besök på webbplatsen idag? Fordon Kontakt Körkort Körkortsprov (Teoriprov och uppkörning) Lediga jobb Styrande dokument Trafiksäkerhet eller miljö Trafikinformation Väg- eller järnvägsbyggen
"Om jag är positivt inställd till Trafikverket som myndighet"...?
Nej, inte precis. Dom +10 gånger jag fyllt i den hittills så har det alltid varit "nej" i brist på mer tydliga, ciselerade och måleriska beskrivningar...
Ni retar ta mig tusan gallfeber på mig, Trafikverket!
Det verkar inte finnas något ni klarar av att reda ut; inte er hemsida, inte kontaktformulären, inte ert uppdrag varken på väg eller spår - hur orkar ni med er själva?
Jag orkar i vart fall inte gå vidare med detta. Jag har upptäckt och rapporterat ett allvarligt brott mot Trafikverkets egna regler som kunde lett till allvarlig skada för oss användare av vägarna - kunderna, typ...
Trafikverket förmår inte hantera min anmälan. Ynkligt!
Nu vill jag ha svar här i tråden istället, och det snabbt! Vad gör Trafikverket åt ett sådant här brott mot reglerna?
Måste vi ge oss ut och blockera snabelbilarna och polisanmäla när dom sprider grus utan att skylta? Är det det Trafikverket vill?
Vet Trafikverket ens något kring vad dom vill...?
Gott folk; samla era anmälningar och kontakter med Trafikverket i denna tråden.
Det kan bli en tragikomisk läsning...
Hampe
..och - det går om man vill!
156;an mellan Svenljunga och Tranemo samma dag var eexxeemmppllaarriisskktt skyltad, vid början och dessutom vid varje korsning och större tillfartsväg. Den tjejen eller killen som gjorde det jobbet visste hur en slipsten skulle dras!
Allt är inte skit, men det verkar att ju närmre Borlänge man kommer desto sämre blir det...
Last edited: