Vs... 25 timmar 170 mil, det kör inte en vettig människa på en Goldwing eller Pan european. och du gjorde det på en 125: a innova.... !
Ja ni grabbar ( och gubbar) bevisar att det går...
Innova har jag brassat på en 2005. Grymt effektsvag(gillar det) och grymt skön kärra på långturer.
Varför småmaskiner? Ja, hade väl nån slags längtan tillbaka till tiderna när det var ett äventyr att ta sig bara till Norge. Idag med dagens maskiner, så sitter man med en kaffekopp i handen och kan bara sådär besluta att ta en dagstur dit.
Att valet blev en mindre maskin istället fr en äldre, förutom att risken är större att dom går sönder, så tycker jag att Innovan är bekvämare än en gammal 80-talare.
Har ju sett att vissa av dom där IBA människorna kör icebuttar, långa ironbuttare med gamla 80-talskärror och sen när det blir dags att göra ironbutt på 125, så kommer gör en del av dom det med gamla 80/90-talare. huh?!?

Jag har ju ingen läkarexamen, men kan ändå lägga en diagnos på att
dom är nog inte riktigt i skick
För övrigt tycker jag det var kul som fan den lilla bit jag åkte med dom. Speciellt från Solna till Borlänge med massor av motvind.
Gällde att vara med hela tiden och vara vaken på minsta lilla avstånd till framförvarande. Tankpress och in i suget var det som gällde.
En XR125 av modernare snitt hade lite problem att hänga på. Han hämtade dom in några gånger genom att låta honom ligga i suget efter en stöörre maskin. XR:en är ju stark så det kändes mer att det var han som sov och slarvade när det hände nåt med tempofrändringarna.
Fotta körde en nyare CBF125, stark men lite risig topfart. Ett par gånger vid tankning babblade vi och blev efter dom andra. Dock så hjälpte vi varann och slipstreamade växelvis ifatt gruppen. KUL SOM FAN!