Hampe
Skriver massor!
Ja, där ser man. associerade sweep med sopa och i Dakarrallyt så har man ju en sk Sweeper truck.
Neeh, självklart ska man ju inte behöva en följebil som plockar upp. Oftast är ju en gammelhoj som sådan att....går den bara igång så är den svår sen att ta död på så länge man inte stänger av den
Eller kanske inte.....
Du är helt rätt på det - jag kör sweep på det traditionella sättet, men på hoj. Och deltar i arrangemanget samtidigt...
Det kan låta som en stor tugga, men för människa med så stor trut som mig är det inga problem.
Nyckeln till hur detta är möjligt ligger i motorcykeln: Min MTX 125a har visat sig vara av den hypersnabba "Interceptor"-modellen och kan lätt stanna för att hjälpa andra med problem och ändå vara i kapp klungan i ett jiffy - eftersom dom inte ens når laglig fart med sina 8kW snålsuggor.
Tittar man sedan på den exceptionellt långa sadeln
View attachment 4666
så ser man att just MTX 125an av 1987 års modell är extra lämpad för
View attachment 4665
persontransport i industriell skala - bara att sparka ner rasen i diket och lasta upp de olyckliga haveristerna på sweephojen en efter en för att sedan gå ikapp klungan like a boss! Tvåtakt rules!
Hampe
Disclaimer:
Not actual bike shown in picture. Always wear a helmet. Preserve nature. Save water, shower with a friend. Do not drive while blind. Färdas aldrig längre stäckor på låst cykel.
Last edited: